Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی فعالین بخش تولید نیازمندیم.

فرهاد دلق‌پوش در نشست با دبیرشورای بانک‌های استان بر لزوم حمایت مضاعف از بخش تولید تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتاب‌دهی به فعالین بخش تولید به شدت نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، افزود: معتقدم که بانک ملی، پیشران سایر بانک‌های استان است و هدایت و ترغیب سایر بانک‌های عامل، برای احیای واحدهای راکد و ایجاد طرح‌های جدید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی و افزایش روحیه تعاون و همکاری از دبیرخانه شورای بانکهای استان مورد انتظار است.

دلق‌پوش میزان پرداخت‌های سال مالی گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال مالی گذشته کارگروه که معمولاً از آبان ماه هر سال آغاز می‌شود بیش از یک هزار ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در مجموع به سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی در قالب این کارگروه پرداخت شده است که این میزان از مبلغ اختصاصی بسیار بیشتر بوده است و البته عملکرد بانک‌ها برای تسهیلات رونق تولید باید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

 دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان؛ میزان تسهیلات اختصاص یافته در سال مالی ۹۹ کارگروه را مشابه پارسال اعلام کرد و گفت: از ۲۲ آبان امسال تسهیلات رونق تولید به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۲۰ واحد صنعتی برای اخذ این تسهیلات جدید به بانک های عامل معرفی شدند.

 دلق‌پوش با بیان اینکه طرح‌های صنعتی متقاضی تسهیلات از قبل در کارگروه‌های فرعی و کارشناسی به صورت تخصصی آنالیز و بررسی می‌شوند، عنوان کرد: صدور هدفمند و کارشناسی مجوز ها ملاک عمل است. برخی طرح‌ها در استان اشباع شده است و در هنگام صدور مجوزها راهنمایی لازم به سرمایه‌گذاران توسط اداره طرح و برنامه سازمان صمت گیلان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان بر تشکیل کمیته‌ای برای رصد و احیای واحدهای تحت تملک بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اطلاعات این دسته از واحدها به صورت کامل توسط بانک ها احصاء شود و در اختیار این سازمان قرار گیرد تا شرایط آنها بررسی و به افراد حقیقی و حقوقی دارای اهلیت برای ادامه فعالیت واگذار شود تا برخی که راکدهستند، مجدد به چرخه تولید بازگردانده شوند.

 در ادامه این نشست سید رسول میرخلفی، رئیس امور شعب بانک ملی استان نیز بر حمایت هرچه بیشتر از بخش تولید اعلام آمادگی کرد و افزود: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در سال جهش تولید با واحدهایی است که از جانب کارگروه تسهیل و رفع موانع مصوبه دارند.

 میرخلفی تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان خوش حساب هستند و حاضریم در جلسات کارگروه از آنان تقدیر کنیم ولی معدود واحدهایی هم داریم که علیرغم فعالیت و و سوددهی مثبت، نسبت به پرداخت تسهیلات خود بی‌تفاوت و سهل انگار هستند که لازم است به نحوی شایسته با آنان برخورد شود.

 دبیر شورای بانکهای استان در این نشست قول مساعد داد که در اولین فرصت با همکاری سایر بانکها، اطلاعات واحدهای تحت تملک بانکهای استان استخراج و احصاء و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اقدامات بعدی قرار گیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولید کنندگان بانک ها بخش تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟