Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@03:05:40 GMT

آخرین زندانی زن در خراسان شمالی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۵۳۸

آخرین زندانی زن در خراسان شمالی آزاد شد

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: با آزادی آخرین زندانی زن که به علت ارتکاب جرم غیرعمد محبوس بود، زندان‌های این استان از زنان زندانی جرایم غیرعمد خالی شد.

به گزارش برنا، رضا استاجی روز سه شنبه گفت: امسال پنج تن از زنان مجرم غیرعمد در استان از بند رهایی یافتند که آخرین آنان، که به تازگی آزاد شد، بانویی با بدهی ۱۲۵ میلیون ریالی بود که با کمک و حمایت خیران رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیران برای آزادی این زن زندانی ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند و خانواده این زن نیز ۲۵ میلیون ریال دیگر از مبلغ بدهی را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: یک بانوی دیگر نیز با بدهی یک میلیارد ریالی محکوم به تحمل حبس شده بود اما توانایی پرداخت بدهی خود را داشت و حتی از پذیرفتن مساعدت ستاد دیه نیز سر باز زد.

استاجی، علت به زندان افتادن این فرد را یک اختلاف دانست و گفت: این زندانی نیز هم اینک از زندان مرخصی گرفته است تا پیگیر رفع مشکلات و پرداخت بدهی خود باشد.  

وی افزود: اکنون هیچ زندانی زیر ۱۸ ساله ای در کانون اصلاح و تربیت استان در بجنورد وجود ندارد و این ستاد با کمک خیران و به خصوص زنان خیر تلاش می کند تا هیچ زن و زندانی زیر ۱۸ ساله ای به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس نماند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: امسال ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد با ۲۲۵ میلیارد ریال بدهی از زندان های این استان آزاد شدند، با تلاش مددکاران و این ستاد ۱۳۰ میلیارد ریال نیز از شاکیان تخفیف گرفته شد که رقم بسیار خوبی است.

استاجی افزود: هم اینک ۷۳ زندانی جرایم غیرعمد مجموعا با ۷۰ میلیارد ریال بدهی در زندان های استان تحمل حبس می کنند.

وی اظهار داشت: جرایم غیرعمد شامل ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه، محکومیت هایی غیر از کلاهبرداری، تصادفات جاده ای و حوادث کارگاهی است.

وی گفت: تلاش مجموعه زندان ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های تردد و برگزاری مراسم های عزاداری و سایر موارد نیز اشاره کرد و افزود: از هم استانی ها می خواهیم که در صورت تمایل بخشی از هزینه های صرفه جویی شده ناشی از برگزار نشدن مراسم های خود از جمله عزاداری را به ستاد دیه پرداخت کنند تا منجر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شود.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند که ۲ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند.

شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

 منبع : ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زندانی زن ستاد دیه خراسان شمالی جرایم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن گلریزان در بروجن

آقای صیادی رئیس ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: به‌همت نوع دوستان شهرستان بروجن، ۸ میلیارد ریال به‌منظور آزاد‌ی زندانیان جرائم غیر‌عمد در جشن گلریزان امسال جمع‌آوری و زمینه آزادی تعدادی از آن ها و بازگشت به خانواده فراهم شد. 

بیشتر بخوانید

چشم انتظاری ۶۵ زندانی جرایم غیرعمد چهارمحال و بختیاری برای کمک خیران

وی افزود: هم‌اکنون ۱۷ زندانی جرائم غیر‌عمد در این شهرستان با ۲۲ میلیارد تومان بدهی، نیازمند کمک‌های مردمی جهت آزاد‌سازی می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • روزنامه جمهوری اسلامی : قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی