Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستار بیمارستان شهید بهشتی شهر همدان گفت: کادردرمان در شرایط بسیار سخت و با حجم بالایی از بیماران مواجه هستند، مردم با رعایت پروتکل‌ها به خودشان کمک می‌کنند چراکه فوت یک نفر، داغدار شدن یک خانواده است.

مریم بهزادپور اظهار کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی، بزرگترین لطف را در حق خود و خانواده شان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزادپور تصریح کرد: آمار فوتی‌های کرونا فقط بیانگر تعداد مرگ و میرها نیست، باید به این نکته توجه شود که با مرگ این افراد چندین خانواده داغدار شدند؟ چند خانواده بی سرپرست شده اند؟

وی با بیان اینکه کار کردن در شرایط کرونایی برای کادردرمان بسیار سخت است، توضیح داد: در این شرایط، از جهات مختلف استرس روحی و روانی بر ما وارد می‌شود، ما حتی نمی‌دانیم این پاندمی کی تمام خواهد شد و این یکی از دلایل افزایش فشار و استرس بر کادردرمان است.

این پرستار مطرح کرد: بسیاری از همکاران ما به علت ابتلا به بیماری کرونا در مرخصی استعلاجی هستند و همین مسئله باعث افزایش شیفت‌ و بار کاری سایر پرستاران شده است.

بهزادپور افزود: تعداد پرستاران و بهیاران هر شیفت کم شده و هر پرستار باید به حدود ۹ تا ۱۰ نفر رسیدگی کند که هر کدام از این بیماران روزانه کارهای مختلف مشاوره‌ای، اقدامات پاراکلینیکی و آزمایشگاهی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران درنظر گرفته شده برای یک پرستار با استانداردهای جهانی متفاوت است، گفت: کار کردن در این شرایط واقعا از توان پرستاران خارج است و در برخی اوقات پرستاران حتی فرصت رفع نیازهای ضروری خود، نظیر رفع تشنگی را هم ندارند.

این پرستار مطرح کرد: بسیاری از همکارانم نمی‌توانند پدر و مادر خود را ببینند چراکه می‌ترسند ناقل باشند و با توجه به اینکه والدینشان سن بالایی دارند، مستعد درگیری با این ویروس هستند.

بهزادپور مطرح کرد: هیچ انگیزه ای در کنار این همه فشار وجود ندارد و حتی فوق‌العاده ویژه را که خیلی از مشاغلی که حتی در قرنطینه بودند دریافت کردند، به ما ندادند.

وی ادامه داد: ما هیچ تجربه ای از قرنطینه نداشتیم و امسال حتی تعطیلات نوروز ما کمتر از سال‌های پیش شد در حالیکه تعطیلات سایر مشاغل مانند سال های قبل بود اما ما از روزی که کرونا آغاز شد تجربه‌ای از مرخصی و یا استراحت تشویقی نداشتیم.

این پرستار با بیان اینکه چیزی که کادر پرستاری را دلسرد می‌کند این است که در رسانه‌ها می‌گویند حقوق پرستاران افزایش پیدا کرده است، اذعان کرد: چنین چیزی وجود ندارد و تنها مسئله ای که افزایش پیدا کرد، توقعات، حجم بیماران، شیفت‌ها و بار کاری است.

بهزادپور مطرح کرد: شرایط به گونه ای است که برخی از افرادی که طرح داشتند و در شرایط عادی تلاش زیادی می‌کردند تا طرح خود را تمدید کنند، توقف از طرح زدند.

وی در پایان گفت: با تمام سختی‌های شغل پرستاری انتظار داریم حق و حقوقی متناسب با سختی کارمان دریافت کنیم، پرستاری در زمره مشاغل سخت قرار گیرد، به رفاه پرستاران بیشتر توجه شود و از آنجا که یک فرد توانایی این حجم از کار در ۳۰ سال را ندارد بنابراین از مسئولان ذیربط می‌خواهیم به این مسئله ورود کنند و بازنشستگی ۲۰ سال همراه با حقوق کامل برای ما اجرایی شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد

به گزارش صدای ایران،۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • عکس‌های دیدنی الناز شاکردوست در بیستون با تیپ متفاوت
  • کمک هزار و ۸۹ میلیارد ریالی خیران همدانی به ایتام
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • 1403؛سالی پر چالش برای پرستاری کشور