Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین درودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در هفتادمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان رضوی، عدم تصویب منطقی محدوده منفصل توس با نظر اکثریت قاطع اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال به تصویب رسید و مقرر شد جهاد کشاورزی استان و اداره کل راه و شهرسازی از طریق وزارتخانه‌های مربوط و شورای عالی شهرسازی و‌معماری موضوع اصلاح محدوده را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه این پیگیری انجام شد و شورای عالی شهرسازی و معماری موضوع را پذیرفت و به استان ارجاع داد تا نظر مسئولان استانی را در این مورد اخذ و سپس نسبت به بررسی این محدوده اقدام کند. 

وی افزود: البته جلسات کارشناسی بین دستگاه‌های استانی بدون حضور نماینده استانداری برگزار شده است که با توجه به مسئولیتی که معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در ارتباط با موضوعات این‌چنینی و کمیسیون ماده 5 دارد، این موضوع پذیرفته نیست.

درودی همچنین با اشاره به هفتاد و یکمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که چند روز قبل برگزار شده، گفت: مصوبه هفتاد و یکمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال درباره اصلاح محدوده منفصل توس این است که ظرف مدت پنج روز پس از ابلاغ این مصوبه، جلسه جمع‌بندی با محوریت استانداری و با اولویت اعمال نظرات جهادکشاورزی درباره خارج کردن این بخش از اراضی با کاربری زراعی از محدوده منفصل توس، برگزار و نظر استان به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت اعمال اصلاحات اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه روز گذشته ابلاغ انجام شده و چهار روز دیگر این مهلت به پایان می‌رسد، متذکر شد: پس از ارسال نظر جمع بندی استان به شورای عالی شهرسازی، مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیگیری‌های لازم را از طریق دو وزارتخانه مربوطه انجام دهند تا در نهایت شورای عالی شهرسازی و معماری نسبت به تصویب یک محدوده منطقی برای منطقه منفصل توس اقدام کند. 

درودی افزود: شهردار مشهد هم در جلسه اخیر موافقت خود را با موضوع خروج اراضی کشاورزی از این محدوده اعلام کرد.

وی عنوان کرد: دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال پیگیر این مصوبه خواهد بود و موضوع به جد دنبال می‌شود چرا که اراضی کشاورزی در امنیت غذایی مردم نقش مستقیم و کلیدی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به احتمال وجود یک سری سوء جریانات پشت پرده الحاق اراضی کشاورزی به محدوده منفصل توس، اطمینان داد که این موضوع نیز در دستور کار تحقیق و تفحص وجود دارد.

درودی بر خروج اراضی کشاورزی از این محدوده تاکید و تصریح کرد: نظر ما این است که طبق موضوعی که جهادکشاورزی هم مطرح می‌کند، اراضی کشاورزی باید از محدوده منفصل توس خارج شود و مانند محدود منفصل قرقی فقط هسته جمعیتی داخل طرح باشد.

تصویب طرح تفصیلی توس و الحاق سه هزار هکتار زمین کشاورزی به این محدوده، موضوعی است که خبرگزاری فارس از 30 تیرماه امسال طی گزارش هایی تحت عنوان «تصویب طرح منفصل توس، به توسعه توس می‌انجامد یا حساب بانکی رانتخواران؟!»، «دم خروسی که از زیر عبای مدعیان بیرون زد!» و «خان هفتم طرح منفصل توس؛ رانت» به طور مفصل به آن پرداخت و از فساد احتمالی پشت پرده تعیین خطوط این منطقه منفصل پرده برداشت و در آخرین مطلب که در تاریخ ۱۶ آبان با عنوان« زمین‌های زراعی توس بلعیده می‌شود؟!» از تعلل راه و شهرسازی درباره اصلاح خط محدوده و خروج زمین‌های کشاورزی از منطقه منفصل توس و تشکیل جلسات بدون حضور نماینده استانداری روایت کرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی خراسان رضوی دادستان معماری دادستان عمومی و انقلاب مشهد طرح منفصل توس رانت زمین خواری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دادگستری خراسان رضوی شهرداری مشهد شورای عالی شهرسازی و معماری شورای عالی شهرسازی و معماری شورای حفظ حقوق بیت المال محدوده منفصل توس اراضی کشاورزی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم
  • (ویدئو) تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی