Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدی گفت: با برنامه‌ریزی ناصحیح جهاد استان، در حال تعطیل شدن چند کشتارگاه در شهرستان هستیم که این امر به وضعیت معیشت و آینده شغلی حدود ۲۰۰ کارگر، لطمه‌ی فراوانی وارد خواهد کرد.

«سیدجلال سیدمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد تنظیم بازار به ریاست استاندار گیلان هم بیان داشتم که جای تعجب است شهرستانی که ۴۰ درصد مرغ استان را تامین می‌کند با کمبود مرغ مصرفی شهروندانش مواجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه‌ها، باعث بیکاری کارگران و آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری می‌شود افزود: شهرستان صومعه‌سرا، قطب تولید مرغ استان و کشور است و از ۱۰ روز گذشته با مشکل تامین مرغ برای مصرف شهروندان مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه جای بسی تعجب است شهرستانی که در تولید مرغ، رتبه اول را دارد، باید  چنین مشکلاتی برایش ایجاد شود گفت: در خصوص قیمت، مرغداران از وضعیت قیمت ناراحت هستند و تامین نهاده‌ها برای مرغداری‌هایشان به سختی و از طریق بازار آزاد صورت می‌گیرد.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: تا زمانی که قیمت مرغ در استان‌های همجوار تفاوت فاحشی با قیمت استان دارد، ما با این مشکلات روبرو هستیم و نمی‌توانیم به یک هماهنگی و وحدت رویه در شهرستان و استان برسیم که هم تولید کننده و هم مصرف کننده راضی باشند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه مشکلات را باید از زبان مرغداران شنید خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام مرغدارن، آنان برای خرید نهاده در سامانه ثبت‌نام کرده و پول را نیز واریز کرده‌اند، اما حدود یکماه است که نهاده به دستشان نرسیده و این امر باعث شده که برای غذای جوجه، از بازار آزاد، نهاده تهیه کنند.

 

وی با اشاره به وجود نقش تعاونی‌ مرغداران در شهرستان اظهار کرد: شرکت تعاونی مرغداران شهرستان، در سطح کشور حرف برای گفتن دارد اما متاسفانه کنار گذاشتن شرکت تعاونی از چرخه تهیه و تولید مرغ، باعث بروز مشکلاتی برای شهرستان شده است‌.

 

سیدمحمدی با اشاره به عدم خواستگاه مرغ منجمد برای مصرف توسط مصرف‌کننده افزود: روزانه حدود ۱۰ الی ۱۲ تن، مصرف مرغ در شهرستان داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی ناصحیح جهاد استان، در حال تعطیل شدن چند کشتارگاه در شهرستان هستیم که این امر به وضعیت معیشت و آینده شغلی حدود ۲۰۰ کارگر، لطمه‌ی فراوانی وارد خواهد کرد.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: قطب تولید مرغ قیمت مرغ کشتارگاه صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی انهار کشاورزی صومعه سرا


حامد نژاد حسینی، رئیس اداره منابع آب شهرستان صومعه سرا از لایروبی ۲۸ کیلومتر از انهار اصلی دارای اولویت و آبگذاری ۲۰ سردهنه خاکی در این شهرستان خبر داد.

او افزود: نهر‌های روستا‌های نوخاله جعفری، پشتمسار، مه ریزان، نفوت، گازگیشه و هندحاله از جمله انهار لایروبی شده در صومعه سرا هستند.

به گفته مدیر منابع آب صومعه سرا، تمام سردهنه‌های این شهرستان از جمله سه سار، پلنگ ور، سلیمان نهر و چالکسر مرمت، بازسازی و آبگذاری شده اند.

نژاد حسینی همچنین تصریح کرد: ۸ کیلومتر باقیمانده لایروبی نیز بر اساس برنامه زمانبندی شده از پیش، طی چند روز آتی به پایان خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • کاشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • لایروبی انهار کشاورزی صومعه سرا