Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@17:12:18 GMT

صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۶۶۰

صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس می‌شود

در نشست فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با مدیران سازمان تامین اجتماعی مقرر شد صندوق بیمه بیکاری ملی تاسیس شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست هم اندیشی و تبادل نظر هیات رئیسه فراکسیون کارگری، رئیس و معاونان سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری در محل این سازمان برگزار شد. علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در این نشست، گفت: فراکسیون کارگری بیش از 180 نفر عضو دارد و یکی از موثرترین و فعال‌ترین فراکسیون های این دوره مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باور داریم سازمان تامین اجتماعی شالوده بحث کارگری است، افزود: در تلاش هستیم بین فراکسیون و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تفاهنامه دو جانبه ای برای پیگیری امور مرتبط با مسایل کارگری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری با تشکر از مجموعه مدیران سازمان برای اجرای متناسب سازی مستمری بازنشستگان اظهار امیدواری کرد که موضوع استقلال سازمان تامین اجتماعی به نتیجه رسیده و دخالت های دولت در  تامین اجتماعی و شستا روزی به پایان برسد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه در تلاش هستیم اصلاح ساختار تامین اجتماعی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی را درمجلس به نتیجه برسانیم به نشستی که قرار است در آینده نزدیک با حضور رئیس مجلس و با حضور 50 الی 60 نفر از نخبگان وفعالان جامعه کارگری برگزار شود، گفت: ضمن دعوت از رئیس سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی برای حضور در این نشست امیدواریم این برنامه‌ها به همگرایی و انسجام بیشتر بین مجلس و جامعه کارگری منجر شود.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به آسیب دیدگان کرونا و اهمیت تحقق آن برای نمایندگان، از بخشنامه اخیر سازمان تامین اجتماعی درباره حذف معافیت‌های بیمه‌ای کارگاه‌های زیر 5 نفر انتقاد کرده و خواستار اصلاح آن شد. 

در ادامه این نشست آقایان  بدری، نوروزی، آریان‌پور و کوچکی‌نژاد اعضای هیات رئیسه فراکسیون کارگری به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌ها خود در مورد مسائل مرتبط با جامعه کارگری پرداخته و به برخی از مسایل و مشکلات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه خود اشاره کردند.

همچنین آقای دهقان‌کیا که به عنوان نماینده کارگران و بازنشستگان در این نشست حضور داشت به نمایندگی از این قشر، دغدغه‌ها و مطالب مدنظر جامعه کارگری و بازنشستگی را بیان کرد.

وی به موضوع بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واختلاف نظر بر سر این رقم بر اساس نرخ بهره مرکب که مورد انتقاد و عدم پذیرش دولت بود اشاره کرد و گفت: اخیرا با شکایت کانون بازنشستگان تهران به دیوان عدالت اداری و دفاعی که در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت صورت گرفته از 105 قاضی هیات عمومی، 92 قاضی به نفع کانون بازنشستگان در باره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی رای دادند و ازآن به عنوان دستاورد بزرگی در دفاع از حقوق بیمه پردازان ومستمری یگیران نام بردند.

در پایان این نشست آقای سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گزارش مبسوطی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان ارایه کرد و افزود: سازمان از نظر منابع و مصارف امروز شرایط خوبی دارد اما ادامه این شرایط منوط به هماهنگی و همکاری و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

سالاری در ادامه به بیان برخی مشکلات فراروی سازمان اشاره و مواردی مانند مشاغل سخت و زیان آور افزایش بیمه های حمایتی، عدم تامین منابع مالی آن، تحقق عدالت در حوزه درمان و توزیع عادلانه منابع دولتی بین افراد را به عنوان چالش های این سازمان برشمرد.

وی همچنین به بیان اقدامات خوبی که اخیرا در سازمان انجام شده اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت های آی تی بویژه در حوزه درمان و نسخه الکترونیک یکی از اقدامات اساسی است که هم باعث تسریع در روند کار مردم و جلب رضایت آنها شده است و هم از هزینه های زاید و اضافی و اسراف های زیادی جلوگیری می کند؛ رسیدگی به اسناد پزشکی نیز در این بستر توسعه کمی وکیفی خوبی را تجربه کرده است.

سالاری به مطالبات بیمه پردازان و مستمری بگیران در حوزه درمان اشاره و ادامه داد: در تلاش هستیم بتوانیم بیمه تکمیلی درون سازمانی را طراحی کنیم که از این طریق خدمات مناسب تر و در شان افراد به آن ها ارایه نماییم.

وی به طرح دوشنبه های دیجیتال با عنوان طرح  3070  اشاره کرد و گفت: 30 خدمت سازمان از این به بعد بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل ارایه است. خدماتی مانند برقراری مستمری بازنشستگی ، کمک هزینه ازدواج، تمدید دفترچه های بیمه و .... از جمله این خدمات است؛ درباره تسهیلات بانکی قرض الحسنه نیز اشاره کردند که این تسهیلات را ده برابر کردیم و اختیار را به کانون های بازنشستگی دادیم که افراد را به بانک برای تسهیلات معرفی نمایند از طرفی هم چون بانک متعلق به سازمان است نیازی به اخذ وثیقه و ضامن گیری از وام گیرنده نیست و همان مستمری به عنوان ضمانت وام خواهد بود.

توجه به سه جانبه گرایی در سازمان موضوع مهم دیگری بودکه در صحبت های آقای سالاری اشاره و تاکید شد که لایحه ای برای این کار آماده شده که الان در مجلس شورای اسلامی است و ما می خواهیم که سه جانبه گرایی را به همان مبنای سال 1358برگردانیم.

رییس سازمان تامین اجتماعی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به آسیب دیدگان کرونا از طریق بیمه بیکاری اشاره کرد و یادآور شد: طرحی را در این راستا در دست اقدام و پیگیری دارند که بتوانند بوسیله تامین منابع از طریق دولت افراد بیشتری را پوشش دهند.

وی با اشاره به آمار افراد بیمه بیکاری بگیر از سازمان در سال اشاره کردند که حدود 230 هزار نفر بوده ولی امسال به دلیل شرایط کرونا و فراخوان داده شده بجز این عدد ، حدود 700 هزار نفر نیز ثبت نام داشته اند که دولت نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قرار شده 3 هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان برای پرداخت بیمه بیکاری قرار دهد. 

نکته مهم موضوع تاسیس صندوق بیمه بیکاری ملی بود که رییس سازمان ضمن اعلام آمادگی برای این کار تاکید داشت که لایحه آن را آماده و برای مجلس ارسال می کنیم که در نهایت این پیشنهاد مورد توجه و حمایت ویژه  هیات رییسه فراکسیون کارگری قرار گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمه بیکاری مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس بیمه مجلس سازمان تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی فراکسیون کارگری تامین اجتماعی جامعه کارگری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی  از اعمال  افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد. 

وی گفت:به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟