Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمد پرتوی ریس اداره منابع طبیعی شهرستان علی آباد کتول گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در گشت زنی متوجه فعالیت فردی با هویت مشخص که از متخلفین با سابقه در حوزه منابع طبیعی است شدند، بنابراین موضوع در دستور کار بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ماموران در بررسی‌های خود متوجه یک محموله قاچاق از جنس چوب سرخدار در روستای خاک پیرزن از توابع شهرستان علی آباد کتول شدند و پس از شناسایی محل نگهداری این محموله چوب آلات قاچاق و هماهنگی با مراجع قضایی، نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی اقدام به بازرسی منطقه مورد نظر کرده که طی این بازرسی تعداد ۱۲ اصله درخت تیری از گونه ممنوع القطع ذخیره گاهی سرخداررا کشف و ضبط کردند.
او افزود: پس از کشف چوب الات قاچاق متهم دستگیر و به پس از تکمیل پرونده همراه با مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۴ استر چوب آلات قاچاق در رامیان

یدالله رجبلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان گفت: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رامیان و آزادشهر در روستای قره قاچ این شهرستان ۴ استر چوب آلات قاچاق کشف و ضبط شد.

رجبلو افزود: نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی در حین گشت زنی به یک خودرو مشکوک شدند، اما خودروی حامل چوب الات جنگلی متواری و در حیاط منزل شخصی پنهان شد.
او گفت: ماموران حفاظت منابع طبیعی با حکم ورود از دادستان شهرستان و نیروی انتظامی وارد منزل فرد مشکوک شده، چوب الات جنگلی کشف، خودرو توقیف و برای اجرای مراحل قانونی به کلانتری شهرستان تحویل داده شد.

او گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از مردم انتظار دارد به محض مشاهده هر گونه تخلف در این رابطه اطلاع رسانی کنند تا بتوانیم هرچه بهتر و سریع‌تر از قاچاق چوب درختان جنگلی جلوگیری کرده و با متخلفان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف قاچاق کشف چوب حفاظت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاویدبخت افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی حین گشت و کنترل در شهرستان بویراحمد و مناطق گنجه ای بزرگ، پریکدان و سریز سودجویان را شناسایی کردند.

وی بیان کرد:سودجویان متخلف با کاشت نهال هایی از گونه های انگور، بادام، گردو، آلو، سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: در یک قطعه از این اراضی ملی تصرف شده، عرصه ای به مساحت سه هزار متر مربع فرد متخلف با حفر گودال، اقدام به انتقال و کاشت درختان گردو و سیب با قدمت ۱۰ ساله کرده بودند.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب تاکید کرد: این اقدام به منظور قدیمی جلوه دادن درختان، فریب و انحراف ماموران انجام شده بود که با هوشیاری تیم عملیاتی یگان حفاظت منابع طبیعی، نقشه مرموزانه متخلفان بی اثر شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها هر نوع کاشت درختان مثمر در این عرصه ها جرم است تاکید کرد: سودجویانی که اقدام به قطع درختان جنگلی کنند براساس میزان قطر درختان جریمه می شوند.

جانی نسب ضمن دعوت از شهروندان به مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی از مردم خواست تا گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل