Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهردار سمنان روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران گفت: در راستای تحقق برنامه‌های «سمنان شهر دوستدار کودک» کودکان سراسر کشور می‌توانند آثار مختلف خود را در حوزه نقالی به دبیرخانه این جشنواره در شهرداری سمنان ارسال کنند.

سید محمد ناظم‌رضوی ادامه داد: با توجه به استقبال خانواده‌ها و کودکان از نقالی با موضوعات فرهنگی و آیینی کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی کشور در سال‌های اخیر، مقرر شد جشنواره ملی نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران به همت اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امید است با استقبال فراگیر از این جشنواره در کشور، بتوان جشنواره‌ را در سال‌های آتی نیز ادامه داد.

شهردار سمنان بیان کرد: همچنین اولین جشنوراه ملی عکس شهریاران با موضوع کودک نیز در سه حوزه تجربی، حرفه‌ای و شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

ناظم‌رضوی تصریح کرد: جشنواره ملی عکس شهریاران نیز ظرفیتی برای پرداختن کاربردی و هدفمند به حوزه کودک است که با استقبال هنرمندان این عرصه برگزار می‌شود.

وی افزود: در شهر سمنان بیش از ۸۰ برنامه مختلف در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدمات شهری اخیرا در در حوزه کودک رقم خورده است.

ناظم‌رضوی گفت: برخی از برنامه‌های دوستدار کودک، در حوزه فراتر از شهر سمنان اجرا می‌شود و امید است در آینده استان سمنان به عنوان استان دوستدار کودک معرفی شود.

شهردار سمنان ابراز داشت: سامانه الکترونیکی کودکان سمنان در فضای مجازی آماده ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به خانواده‌ها است و کودکان سمنانی از ابتدای تولد با ثبت نام در این سامانه دارای درگاه و به صورت مداوم رصد می‌شوند و مشاوره‌های مختلف از نظر سلامت ، روانشناسی و کلیه خدمات مورد نیاز دریافت می‌کنند.

شرایط و نحوه حضور در جشنواره ملی نقالی

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان نیز ابراز داشت: جشنواره ملی نقالی کودکان راه ابریشم ایران، با حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم، اداره کل آموزش و پرورش استان، آموزشگاه هنرهای نمایشی مبارک و حمایت رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان برگزار می‌شود.

سمانه محمدیان ادامه داد: این جشنواره با محورهای مختلف از جمله حماسه‌های ملی و مذهبی، حکایات اخلاقی، آموزش‌های شهروندی، و معرفی فضاهای تاریخی و دیدنی شهری و ضربی خوانی عید نوروز در شهر من، در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: شیوه‌های اجرایی به صورت نقالی و شاهنامه خوانی با تکیه بر شیوه‌های کهن و آیینی، نقالی در گویش‌های محلی ایران و نقالی با رویکرد نوین است.

محمدیان گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل صوتی تصویری به مدت حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ دقیقه با حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت و کیفیت مطلوب ارسال کنند و ارسال اثر ترکیبی (موسیقی و نماهنگ) نیز پذیرفته می‌شود.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی به شماره‌ ۰۹۳۶۹۹۲۳۲۰۰ ارسال کنند.

وی بیان کرد: کودکان ۵ تا ۱۱ ساله و نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ ساله می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنوراه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار از ۴ آذر تا ۲۵ بهمن ۹۹ و تاریخ برگزاری  اختتامیه جشنواره ۷ اسفند ۹۹ است.

ابتدای تیر ۹۹ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد که سمنان یکی از آنها بود.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایرنا شاهنامه سید محمد ناظم رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایرنا شاهنامه شهرداری سمنان سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایرنا شاهنامه اخبار کنکور شهر دوستدار کودک راه ابریشم ایران توانند آثار شهرداری سمنان برگزار می شود نقالی کودکان جشنواره ملی ارسال کنند ناظم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

موضوعات و بخش‌ها

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

ضوابط و مقررات

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد.

تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

جوایز

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

نحوه مشارکت

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲(داخلی ۲۱۶۱) و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد