Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز خبر داد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی خواهان آتش‌بس فوری در افغانستان و جلوگیری از تشکیل امارت اسلامی در این کشور شد.

به گزارش ایمنا، جوسپ بورل امروز (سه شنبه) در آخرین روز از اجلاس دو روزه افغانستان که در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌بس نباید نتیجه فرآیند (صلح) باشد بلکه باید از امروز آن را همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر تلاشی برای برقراری امارت اسلامی به مراودات سیاسی و مالی (افغانستان و اتحادیه اروپا) ضربه خواهد زد.

اجلاس دو روزه افغانستان ۲۰۲۰ صبح دیروز (۳ آذر) با حضور نمایندگان ارشد ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی و به منظور تبیین راهکارهای برقراری صلح، ثبات و توسعه در افغانستان در شهر ژنو آغاز به کار کرد.

این اجلاس از سوی دو دولت افغانستان و فنلاند و سازمان ملل متحد برنامه‌ریزی شده است. نشست امسال همچون بیشتر اجلاس‌های بین‌المللی در یک سال گذشته به دلیل بحران کرونا به صورت مجازی تشکیل شده اما کاخ ملل متحد در ژنو به عنوان مقر اصلی برگزاری این اجلاس فعال خواهد بود.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان دیروز گفت: دولت افغانستان متعهد است تا به جنگ چهار دهه اخیر در این کشور، نقطه پایان بگذارد.

اتمر گفت که تروریسم یک تهدید مشترک برای ما و جامعهٔ جهانی است و صلح در افغانستان به نفع کشورهای منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: بدون هیچ توافقی، حکومت افغانستان با پذیرفتن خطر، هزاران زندانی طالبان را آزاد کرد، اما خشونت‌ها هنوز هم کاهش نیافته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 457420

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا سازمان ملل افغانستان طالبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد پس از رای موافق به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه، اوضاع انسانی در این باریکه را بحرانی توصیف و بر لزوم ترسیم مسیر آتش‌بس به برقراری صلح پایدار تاکید کرد.   به گزارش ایرنا، باربارا وودوارد روز دوشنبه طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، گفت: رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه علائمی از کاهش نشان نمی دهد و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما رخ می‌دهد.   وی عنوان کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد «پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش فوری کمک‌های امدادی از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از تحویل آن ‌ها (به غزه) می‌شوند، ارسال می‌کند.»   دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس این پیام ها را در تماس های خود با نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی [رژیم] اسرائیل طی هفته های اخیر تکرار کرده اند.   وودوارد با بیان اینکه انگلیس خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت است، افزود: ما باید روی ترسیم مسیر آتش‌بس فوری به سمت برقراری صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.   وی ادامه داد: «این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با یک طرح حمایت بین‌المللی، حذف ظرفیت حماس برای حمله مجدد به اسرائیل، عدم حکومت حماس بر غزه، و ترسیم مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی است که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در امنیت و صلح زندگی کنند.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • دیدار هیات‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • دیدار هیئت‌های پارلمانی ایران و سوریه
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است