Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل  انتقال خون استان بوشهر در مراسم بهره‌برداری از واحد اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کرونا گفت: از امروز مبتلایان به کرونا که ۲۸ روز از بهبودی‌شان می‌گذرد و اکنون در شرایط بهبودی و سلامت کامل هستند در صورتی که بدن آن‌ها توانایی لازم را داشته باشد، می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون بوشهر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرگس عبیدی ادامه داد: در زمان حاضر این امکان تنها در پایگاه انتقال خون مرکز استان فراهم‌شده است، اما شرایط پایگاه‌های اقماری بررسی می‌شود و در صورت راه‌اندازی واحد اهدای پلاسما، به هم استانی‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

او، درباره دیگر شرایط لازم برای اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: افرادی که در طیف سنی اهدا ۱۸ تا ۶۵ سال و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم باشند، می‌توانند به شکرانه سلامتی خود پلاسمای خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: همچنین ترجیح بر این است که اهداکننده مرد باشد و در مرحله بعد زنانی که زایمان و سقط‌جنین نداشته باشند، می‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

بیشتر بخوانید

ذخایر خونی بوشهر قابل قبول، اما ناپایدار است امکان جدا کردن پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی در بوشهر وجود ندارد

عبیدی عنوان کرد: اکنون همه روزه میزبان اهدا کنندگان این فرآورده هستیم و بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ می‌توانند با ارائه مدارکی که نشان‌دهنده ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا باشد و ۲۸ روز از بهبودی کامل آنان گذشته است، در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.

او گفت: سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای پلاسما نیز راه‌اندازی شده است و اهداکنندگان می‌توانند بعد از دریافت کد رهگیری و زمان مراجعه در مرکز انتقال خون حضور یابند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: راه‌اندازی بخش اهدای پلاسما در بسیاری از استان‌های کشور از فروردین‌ آغاز شد، اما بوشهر در آن زمان در وضعیت سفید قرار داشت و این امر سبب شد به این حوزه ورود نشود، اما اکنون با افزایش چشمگیر مبتلایان در دو ماه گذشته تلاش بسیاری صورت گرفت که به راه‌اندازی این واحد انجامید.

نقش موثر آنتی‌بادی پلاسمای بهبودیافتگان در درمان کووید ۱۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: پلاسمای خون افراد درمان شده از بیماری کووید ۱۹ که حاوی آنتی‌بادی ویروس کرونا است جمع‌آوری و به بیماران تزریق می‌شود.

جعفر زارع زاده افزود: آنتی‌بادی موجود در پلاسمای خون افرادی که این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند نقش مؤثری در درمان کووید ۱۹ داشته است.

او ادامه داد: با این حال پلاسما درمانی هنوز جزء درمان‌های اصلی کووید ۱۹ نیست و همچنان در مرحله تحقیقات قرار دارد که اگر نتایج به‌طور قطع تأیید شود، می‌توانیم از آن به عنوان راه درمانی موفق استفاده کنیم.

در اولین روز فعالیت این بخش در پایگاه انتقال خون بوشهر در نوبت صبح چهار نفر بهبودیافته از بیماری کووید ۱۹ پلاسمای خون خود را اهدا کردند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلاسمای خون ویروس کرونا بهبود یافتگان کرونا اهدا خون اهدا پلاسما اهدای پلاسمای خون بیماری کووید ۱۹ اهدای پلاسما انتقال خون راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟