Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: سه هزار و ۹۰۰ تن انواع بذر گواهی شده بین کشاورزان مرودشت توزیع شده که ۱۸درصد بیشتر از کل بذر توزیعی در سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (سه شنبه  آذر) از توزیع انواع بذرهای گواهی شده بین کشاورزان مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: سه هزار و ۹۰۰ تن انواع بذر گواهی شده بین کشاورزان مرودشت توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: در سال گذشته سه هزار و 300 تن بذر توسط کشاورزان مرودشت خریداری شده است و بذر توزیع شده امسال تا کنون ۱۸درصد بیشتر از کل بذر توزیعی در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: قیمت بذر گندم گواهی شده آبی سه هزار و 900 تومان است که در حال حاضر توسط شرکت های تعاونی روستایی و تولید و کارگزاری های بخش خصوصی در حال توزیع است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رحیمی تاکید کرد: قیمت گذاری محصولات کشاورزی مانند گندم و جو در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی شهرستان نیست و نرخ گذاری محصولات کشاورزی بر اساس قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی، توسط شورای اقتصاد تعیین و اعلام می شود.

وی ادامه داد: روند تولید بذر گندم و جو یک ساله نیست و متاثر از میزان جذب سال قبل و نیاز سنجی سال جدید صورت می گیرد و با استناد به یافته های تحقیقاتی بذر گواهی شده تا سه سال می تواند در هر مزرعه به عنوان بذر مورد مصرف قرار بگیرد بنابر این تنها بخشی از نیاز سالانه تامین می شود و نیاز نیست تمام بذر مورد نیاز  تهیه  شود.

رحیمی با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو گفت: خرید گندم با قیمت تعیین شده مطابق روال هر سال توسط سازمان غله انجام شده و قیمت ها  با  استناد به  جدول قیمت تضمینی برای گندم 2 هزار و 500 و جو یک هزار و 630 تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد: عدم استقبال کشاورزان از بذور اصلاح شده و استفاده از بذور خود مصرفی در چند سال گذشته دلیل عدم پرداختن شرکت های تولید کننده بذر جو است.

وی تصریح کرد: اگر بذور گواهی شده دارای برچسب مهر شده مرکز تحقیقات کشاورزی در محلی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد غیر قانونی است و توسط جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی بررسی شده و با آن برخورد می شود.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع بذر گواهی شده گندم و جو مرودشت جهاد کشاورزی فارس شیراز بذر گواهی شده جهاد کشاورزی انواع بذر سال گذشته سه هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه

ایرج صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی بین دامداران و کشاورزان کرمانشاهی توزیع شده است.

وی افزود: از این میزان نهاده توزیع شده، ۷۵ هزار تن نهاده دامی بوده که با سهمیه بندی انجام شده بین دامداران توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار تن نیز نهاده کشاورزی بوده که بین کشاورزان توزیع گردیده است.

وی ادامه داد: تأمین و توزیع نهاده‌های لازم برای بهره برداران با قیمت مناسب و در زمان نیاز از وظایف مجموعه تعاون روستایی است.

صفایی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در حوزه‌های کشاورزی و دامداری ضمن کاهش هزینه‌های تولید، به اقتصاد تولید کنندگان بخش کشاورزی و دامداری کمک می‌کند.

کد خبر 6080406

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه