Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:37:45 GMT

ثبت نام 21.3 میلیون نفر در سامانه سجام

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۹۸۴۱

ثبت نام 21.3 میلیون نفر در سامانه سجام

خبرگزاری آریا - براساس جدیدترین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تاکنون 21 میلیون و 390 هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فارس، با توجه به اینکه از ابتدای امسال همزمان با آزادسازی سهام عدالت و ورود سهامداران عدالت به بورس، تحولی در بازار سرمایه روی داده و این بازار از یک بازار سنتی با حضور شرکت‌های حقوقی و تعداد اندک افراد حقیقی تبدیل به بازاری متشکل از افراد حقیقی با تعداد بالا و اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را طراحی کرده تا همه اشخاص حقیقی و حقوقی بورس در این سامانه ثبت‌نام کنند و اطلاعات آنها شامل شماره تلفن همراه، شماره ملی، شماره حساب بانکی معتبر و سایر اطلاعات در آن درج می‌شود تا اولاً احراز هویت مشتری صورت گیرد و ثانیاً هرگونه عایدی از محل سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز شود.
جدیدترین آمارها نشان می‌دهد در آبان‌ماه سال جاری 217 هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر کل ثبت‌نام شدگان در این سامانه 21 میلیون و 390 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در ماه‌های ابتدایی سال و اوج رشد بورس ماهانه تا 5 میلیون نفر هم در سجام ثبت‌نام می‌کردند.
براساس جدول ثبت‌نام افراد در سجام در استان تهران 27 هزار و 998 نفر با بیشترین تعداد پس از آن اصفهان 20 هزار و 577 نفر، خراسان رضوی 14 هزار و 440 نفر، فارس 9 هزار 991 نفر، خوزستان 9 هزار 669 نفر و در رتبه‌های بعدی سایر استان‌ها قرار دارند و استان بوشهر با ثبت‌نام یک هزار و 261 نفر کمترین میزان ثبت‌نامی افراد در سامانه سجام را در آبان‌ماه به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه سجام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دردسر جدید برای اسرائیل؛ اولین ویدیو از هک شدن اطلاعات حساس!

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897090

دیگر خبرها

  • ببینید | دردسر جدید برای اسرائیل؛ اولین ویدیو از هک شدن اطلاعات حساس!
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک