Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برای توجه به آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای و توجه به تربیت پنجه‌های کارآمد نیازمند یک حرکت جمعی و جهادی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در فضای مجازی برگزار شد، گفت: بسیجیان در تمام سال‌های انقلاب حضور فعالی در حل و فصل تمام مشکلات کشور داشته اند و همواره در عرصه علم و فن آوری فعال بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دانشگاه زمانی دانشگاه است که مسئله محور باشد و درک، تصور و شناخت صحیحی از مسائل اجتماعی داشته باشد و بر اساس این درک صحیح اقدام عملی انجام دهد و برنامه‌های خود را بر اساس حل مسئله تنظیم کند، افزود: دانشگاهی که از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه خود دور باشد آن دانشگاه برای جامعه خود مفید نخواهد بود، چون رسالت دانشگاه در ارتباط تنگاتنگ و شناخت دقیق از جامعه و مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعریف می‌شود.

صالحی عمران با اشاره به اینکه اگر محور را مسئله محوری قرار دهیم می‌توانیم مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه را شناسایی کنیم، اظهار کرد: فلسفه اساسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین و نیروی‌های آشنا به فن آوری‌های جدید برای تامین نیاز‌های تولیدی و اقتتصادی است با این وجود می‌توانیم بگوییم که این دانشگاه یک دانشگاه اقتصادی با ماموریت و وظایف مشخص آست.

وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطابق با طرح آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین است، اظهار کرد: وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطابق جایگاه حقوقی و قانونی که دارد تربیت تکنیسین، تولید محتوای مربوط به فناوری، ارتقاء بهره وری نیروی کار و رشد فن اوری است.

صالحی عمران اظهار کرد: ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشخص است با این وجود باید در راستای این ماموریت وضعیت کشور را شناخت و اقدام عملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۸۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای کشور در قالب آموزش عالی مهارتی تحصیل می‌کنند، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید با درک متقابل از جامعه ماموریت خاص خود را تشخیص دهد و بتواند کارایی و اثربخشی داشته باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه برنامه محوری کشور با شعار‌های محوری سال همچون جهش تولید و رونق تولید مشخص می‌شود، گفت: شعار‌های سال برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای که ماموریت آن در راستای تولید و تربیت نیروی انسانی برای بخش‌های مختلف اقتصادی و چرخه تولید کشور است معنای خاصی پیدا می‌کند و در این چرخه شاید هیچ نقشی به اندازه مهارت ارزش سرمایه گذاری نداشته باشد.

صالحی عمران اظهار کرد: هرگاه کشوری در آموزش‌های مهارتی سرمایه گذاری کند می‌تواند به توسعه برسد و البته یکی از شاخص‌های مهم توسعه حتی در کشور‌های توسعه یافته  آموزش‌های مهارتی است؛ با این وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقابل مدرک گرایی ایستاده است و اعطای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا جزو سیاست‌های این دانشگاه نیست و این جهت گیری نیز در بسیاری از کشور‌های دنیا تحت عنوان حرفه‌ای گرایی و مهارت محوری در آموزش عالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما نیرو‌هایی را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت می‌کنیم که بتوانند در عرصه تولید ایفای نقش کنند و نه پشت میز، افزود: آموزش‌های عالی مهارتی رسالتی است که بر عهده دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و بنده فکر می‌کنم باید نقش دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه را در این حیطه تجمیع کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه برای توجه به آموزش‌های مهارتی، توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به تربیت پنجه‌های کارآمد نیازمند یک حرکت جمعی و جهادی هستیم، گفت: وقتی ۴۲ درصد از داوطلبان در کنکور تجربی شرکت می‌کنند، معنایش این است که حجم عظیمی از ظرفیت‌های جامعه به هدر می‌رود؛ با این وجود باید با یک حرکت بسیجی وارد توجهات را به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که واقعا لازم است سوق دهیم و در این راستا می‌توان از ظرفیت بسیج استفاده کرد.

صالحی عمران با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش نتواند نظام هدایت تحصیلی را اصلاح کند ما می‌توانیم با یک حرکت جهادی و با محوریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با برقراری ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و جامعه جلوی اتلاف هزینه را بگیریم، اضافه کرد: وقتی ۴۲ درصد از داوطلبان کنکور می‌خواهند در دانشگاه‌های نظری تحصیل کنند این یک اتلاف هزینه است و خسارت اجتماعی به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیازمند انرژی ملی، دینی و حرکت جهادی بسیج هستیم، اظهار کرد: ما موظف به ارائه کیفی‌تر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم. با این وجود ارائه آموزش محصول محور و تولید محور برای تحقق شعار جهش تولید موضوعی است که در راستای وظایف بسیج اساتید است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بسیج اساتید مروج مدل استاد شاگردی است و این مدل بار‌ها مورد تاکید رهبر انقلاب نیز بوده است، گفت: در مدل استاد شاگردی استاد باید هر دانشجو را زیر چتر خود قرار بدهد و اگر سیستم ما سیتم استاد شاگردی و محصول محور باشد رشد همه جانبه دانشجویان محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای نظام هدایت تحصیلی معاون سیاسی سپاه پاسداران هفته بسیج کنکور تجربی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی صالحی عمران یک حرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،دبیر قرار گاه جهادی استان گفت: با همراهی و همکاری معلمان آموزش و پروش به صورت دوطلبانه ۲۰ درصد مدرسه استان رنگ و بهسازی شده است.
طاهری افزود:طرح قرارگاه جهادی آموزش و پرورش از سه پیش آغاز شده که تا کنون بیش از ۱۱۰۰هزار و فعالیت جهادی با همراهی ۶۰۰ معلم در استان انجام شده است.
وی گفت: دراین طرح در حوزه تعلیم وتربیت برای ارتقا علمی به ۴ هزار دانش آموز کم برخودار آموزش داده شد.
عامریان دبیر کارگروه قرارگاه تربیتی کشور هم گفت: طر‌های جهادی در حوزه آموزش فرهنگی و محرومیت زدایی در ۳۳ هزار مدرسه کم برخوردار کشور اجرا می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است