Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه کرونا هیچ داروی قطعی و تایید‌ شده‌ای ندارد گفت: تایید اثر بهبودآور داروهای گیاهی در مرحله تحقیق است و در این حوزه هیچ توصیه‌ای به بیماران کرونایی نداریم. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه کرونا هیچ داروی قطعی و تایید‌ شده‌ای ندارد اظهار داشت: تایید اثر بهبودآور داروهای گیاهی در مرحله تحقیق توسط محقق و دانشمندان حوزه علوم پزشکی است و با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی اثر قطعی هیچ‌ کدام از این داروها را تایید نکرده، در این حوزه هیچ توصیه‌ای به بیماران کرونایی استان قزوین نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ البته داروهای گیاهی‌ که برای بهبود علائم ناشی از بیماری کرونا توسط سازمان غذا و دارو تایید شده‌اند، مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی هم قرار دارد اما اثر بهبودآور سایر داروهای گیاهی در مرحله تحقیق توسط سازمان غذا و دارو است و مردم هم نباید به چنین داروهایی برای بهبود علائم ناشی از کرونا اعتماد کنند.

نامدار ادامه داد: آنچه مسلم است داورهای تب سنتی سال‌های زیادی است که در کشور ما استفاده می‌شود اما هیچ‌کدام از این داروها در حوزه داروهای تایید‌ شده برای درمان کرونا قرار ندارند.

داروهای توصیه‌شده سازمان بهداشت جهانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر اینکه در حوزه کرونا توصیه‌ شده داریم نه داروی تایید شده تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در آخرین دستورالعملی که در روزهای گذشته صادر کرده، چند تا از داروهای حمایتی از جمله کورتیکو استروئیدها و آنتی‌کوآگولانت‌ها (داروهای ضد لخته شدن خون) را برای بهبود بیماران کرونایی توصیه کرده که استفاده از آنها تا امروز برای بیماران مضر نبوده است.

نامدار استفاده از اکسیژن‌ درمانی برای بهبود بیماران کرونایی را یادآور شد و گفت: البته باز تاکید می‌کنم که استفاده از داروهای یاد شده و همچنین از اکسیژن‌درمانی فقط در حد توصیه است و هیچ فردی نباید برای بهبود قطعی بیماری کرونا روی این داروها و درمان‌ها حساب باز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: 80 درصد بیماران کرونایی در خانه بهبود می‌یابندداروی گیاهی یا گیاه دارویی؛ کدام یک در فاز خفیف بیماری کرونا توصیه می‌شود؟ + فیلماستفاده نکردن از ماسک عامل اصلی ابتلا به کرونا در قزوین است

وی افزود: از عموم هم‌ استانی‌ها توقع دارم که با رعایت قرنطینه خانگی و حضور حداقلی در بازار و محافل عمومی زنجیره انتقال و شیوع کرونا را قطع کنند و امیدی به دارو یا درمان‌های توصیه‌شده نداشته باشند؛ چرا که رفتار ویروس کرونا به سرعت تغییر می‌کند و متاسفانه قابلیت کشندگی آن روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ویروس کرونا استانداری قزوین سازمان غذا و دارو ویروس کرونا استانداری قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی برای بهبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع ساخته شده است و شامل بخش های ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی است.

سید وحید حسینی افزود: هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، سیستم سرمایش، برق کشی کل ساختمان و خرید کامل تجهیزات این مرکز از سوی سعید قناعتی نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به نیابت از مادر خود، مرحوم بانو صدیقه باقری نژاد اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت برای خرید دستگاه تامین شده است.

حسینی در ادامه افزود: در صورت تامین ساختمان دارای استاندارد‌های علوم پزشکی، آماده استقرار دانشکده پزشکی در شهرستان کازرون هستیم.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز