Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این در حالیست که امیدواری ها در باره ساخت و عرضه شماری واکسن برای ویروس کرونا، پیش بینی های امیدوارکننده ای در باره دسترس قرارگرفتن گسترده آنها ایجاد کرده است.

گرچه شمار شهروندان عازم سفر آمریکا، کمتر از سال گذشته (۲۰۱۹) و پیش از آغاز همه گیری ویروس کروناست، اما بدون اعتنا به هشدارها و توصیه های مرکز جلوگیری و مهار بیماری ها (سی دی سی)، سخنگوی کل نظام بهداشت و درمان و پزشکی و دکتر آنتونی فائوچی به فرودگاه ها و بزرگراه های این کشور هجوم برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تداوم گسترش سریع ابتلا به این ویروس بسیار واگیردار در ایالات متحده و رسیدن میانگین شمار روزانه مبتلایان تازه به ۱۶۸ هزار مورد، بسیاری از مسافران به اندازه عزم برای سفر، ابراز نگرانی و بیم و هراس نیز کرده اند.

تعطیلات درازمدت عید شکرگزاری که از روز پنجشنبه آغاز می شود به صورت سنتی پرازدحام ترین دوره مسافرتی سال ایالات متحده به شمار می رود و شاید حتی در سال جاری میلادی نیز استثنایی نداشته باشند.

سازمان امنیت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرد که تنها در روز یکشنبه حدود یک میلیون مسافر از دروازه های امنیتی فرودگاه ها گذر کرده اند که بالاترین شمار از ماه مارس (اسفند – فروردین) به این سو به شمار می رود. این دومین بار در سه روز گذشته است که شمار مسافران هوایی این کشور از مرز یک میلیون تن می گذرد، گرچه نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.

انجمن خودروی آمریکا نیز در آمار همانندی پیش بینی کرده است ۴۵ تا ۵۰ میلیون تن در طول این تعطیلات رهسپار بزرگراه های این کشور شوند که این میزان در سال گذشته (۲۰۱۹)، ۵۵ میلیون تن بوده است.

این در حالیست که نرخ ابتلا، مرگ و بستری شدن ناشی از ابتلا به کرونا، در این کشور همچنان اوج می گیرد. بر اساس آمار رسمی که به دست رویترز رسیده، میانگین تلفات روزانه یک هفته بیماران کرونایی در این کشور با افزایش برای دوازدهمین روز پیاپی، تا دوشنبه به ۱۵۰۰ تن رسیده و میزان بستری شدن بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز در ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بیماری کووید ۱۹ تا روز دوشنبه بیش از ۲۵۷ هزار شهروند آمریکا را به کام مرگ کشانده و از هنگام آغاز این همه گیری، تست ابتلای بیش از ۱۲ میلیون تن مثبت شده است.

سازمان های و مقام های فدرال و ایالتی در پی هشدارهای کارشناسان پزشکی در باره منجر شدن تهدید اوج گیری ابتلا به پرشدن ظرفیت بیمارستان ها که تاکنون نیز زیرفشار افزایش موارد بوده اند، شماری از محدودیت های اجتماعی و اقتصادی را در هفته های گذشته و برای مهار گسترش این بیماری بازگردانده اند.

اما دورنمای تیره این بحران با انتشار اخبار امیدوارکننده ای از جبهه واکسن، اندکی تعدیل شده است. رئیس کارزار کاربرد سریع واکسن در آمریکا روز یکشنبه گفت که تزریق واکسن به کارکنان بخش بهداشت و درمان و دیگر دریافت کنندگان دارای اولویت بالا تا میانه دسامبر (آذر ماه) یک تا ۲ روز پس از تائید واکسن توسط سازمان های نظارتی پزشکی و دارویی، آغاز می شود.

اما مقام های بهداشت و درمان از آمریکایی ها درخواست کرده اند که در برابر کاهش اجرای تدابیر و اقدامات بهداشتی مقاومت کنند و هشدار داده اند که شاید دسترسی گسترده به اندازه کافی از این واکسن، چند ماه طول بکشد.

پیش بینی می شود واکسن ساخت شرکت داروسازی فایزر و بایوان تک شریک آلمانی اش در ماه دسامبر تائیدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را دریافت کند و بررسی واکسن ساخت مدرنا نیز تا پیش از پایان سال میلادی (دی ماه) برای دریافت تائیدیه، آغاز شود.

برچسب‌ها کرونا کووید-19 مسافرت قرنطینه ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کووید 19 مسافرت قرنطینه ایالات متحده آمریکا کرونا کووید 19 مسافرت قرنطینه ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور ایالات متحده ویروس کرونا میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر نظارت و ارزیابی مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  آذربایجان غربی   گفت:  کارشناسان این حوزه نظارتی با انجام ۱۵۷ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی از واحد‌های تحت پوشش در استان اقدامات مهمی برای کاهش مغایرت شرایط تولید با مقررات حاکم در واحد‌های تولیدی، جلوگیری از تولید، توزیع و یا عرضه محصولات سلامت‌محور انجام داده‌اند.

دکتر اکبر زمانی  افزود: در همین راستا در پی بازرسی‌های صورت گرفته از یکی از واحد‌های تولیدی ۴۰۰ کارتن چیپس تاریخ گذشته به مقدار ۷۰۰  کیلو کشف و ضبط شد تا با حضور نهاد‌های  ذی‌صلاح امحاء شود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به‌خصوص فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به داشتن آرم سازمان غذا و دارو، پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضاء مندرج بر روی بسته توجه داشته باشید و در صورت بروز مشکل احتمالی با شماره تلفن‌های ۲۴-۳۲۷۷۲۰۲۳ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این معاونت در میان بگذارید.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۲۶۲۳ نفر رسید
  • شمار شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۲۶۲۳ نفر رسید
  • ۱۴۰۷ مورد بازدید بهداشتی از امکان مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته
  • شمار مسافران خراسان رضوی به ۸ میلیون نفر رسید
  • شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید
  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر
  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران