Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد:‌ روز آینده جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه اصفهان، تهران، اراک و کرج غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

وی ادامه داد: اواخر وقت روز چهارشنبه 5 آذر سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد ما پنج‌شنبه 6 آذر بر شدت بارش‌ها افزوده خواهد شد و  گستره آن نیمه غربی کشور و سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، زنجان، کردستان، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، بوشهر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، استان مرکزی و غرب اصفهان بارندگی خواهیم داشت که این وضعیت روز جمعه 7 آذر علاوه بر این مناطق در شمال و غرب فارس نیز حاکم خواهد بود.

اصغری افزود: روز شنبه 8 آذر شدت بارش‌ها در استان‌های نیمه غربی و مرکز کشور خواهد بود.

وی گفت: در این 5 روز بارش در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبی با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و توصیه می‌شود در باغات و مزارع زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش و عدم انجام آبیاری، در دستور کار باشد همچنین محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش در دستور کار قرار گیرد.

اصغری گفت: از فردا تا شنبه پیش‌ِرو با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر مواج خواهد بود همچنین از امروز تا شنبه، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 11 و 5 درجه خواهد بود، همچنین اواخر وقت روز پنج‌شنبه 6 آذر بارش برف و باران در تهران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد و بیرجند با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی اصفهان دریای خزر آذربایجان شرقی محمد اصغری سازمان هواشناسی محصولات کشاورزی برف باران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد

سحر تاج بخش مسلمان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در برخی مناطق جنوبی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکورد‌های به جامانده از طوفان گونو در سال ۱۳۸۶ نیز بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلیمتر باران بارید که ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده]است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلیمتر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

تاج‌بخش مسلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان