Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@14:11:11 GMT

خوب یا بد مصرف لبنیات در دوران اپیدمی کرونا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۲۳۷

خوب یا بد مصرف لبنیات در دوران اپیدمی کرونا

به گزارش افکارنیوز،

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف لبنیات در دوران اپیدمی کرونا، اظهار کرد: هیچ یافته علمی و مقاله‌ای در خصوص مضر بودن لبنیات به خصوص شیر برای مبتلایان به کرونا یا پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود ندارد.

او افزود: مقالات بسیار متعددی درباره کمبود ویتامین D به چاپ رسیده است و طبق نتایج به دست آمده کسانی که این ویتامین را به میزان کافی در بدن نداشته باشند بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد و طول درمان طولاتری هم خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزدانی تصریح کرد: نسبت جذب کلسیم به ویتامین D در بدن یک به یک است یعنی اگر قصد جذب موثری از این ویتامین را در بدن داریم باید مقدار دریافت کلسیم در بدن را متعادل کنیم، بهترین منبع کلسیم در بین مواد غذایی گروه لبنیات است.

او با بیان اینکه باید جذب موثری از مکمل‌های ویتامین D داشته باشیم، تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها لازم است افراد حتما بدن خود را به جذب ویتامین D از طریق مصرف مکمل‌ها یا لبنیات عادت دهند. اگر فرد روزانه دو وعده لبنیات مصرف کند در این صورت یک قرص ویتامین D با دوز مصرف ۵۰ هزار برای اوکفایت خواهد کرد، در غیر اینصورت به علت جذب بهتر لازم است تا فرد ویتامین D با دوز یک هزار مصرف کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود ویتامین D در بدن افراد عدم مصرف لبنیات به مقدار کافی است.

او ادامه داد: در دوران ایپدمی کرونا لازم است تا افراد حداقل روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست را مصرف کنند و مصرف منابع دیگر مانند کنجد و کلم در کنار دو وعده لبنیات روش مناسبی برای تامین کلسیم و ویتامین D بدن خواهد بود.

جوزدانی بیان کرد: پوکی استخوان، درد مفاصل، کوتاهی قد حتی در بزرگسالی، عدم جذب کافی ویتامین D و کاهش سیستم ایمنی از عوارض مصرف نکردن لبنیات در افراد است که به منظور پیشگیری از این عوامل بهترین گزینه قرار دادن آن‌ها در لیست برنامه غذایی روزانه خواهد بود.

او اظهار کرد: در صورت حساسیت به لبنیات یا امتناع از مصرف آن فرد باید از کلسیم ویتامین D یک هزار استفاده کند. همچنین اگر  کودکان به دلایلی نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند حتما باید از شربت‌های حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده کنند.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تغذیه کمبود ویتامین D کمبود ویتامین D مصرف لبنیات دوران اپیدمی کرونا ویتامین D

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

بدن انسان مدام در حال انجام واکنش‌های شیمیایی بسیاری است که تعدادی از آن‌ها در مراحل مختلف به ویتامین‌ها نیاز دارند. اگر ویتامین‌های مورد نیاز در این واکنش‌ها تأمین نشود، ممکن است فرآیند انجام آن‌ها دچار اختلال شود و عملکرد بدن را با مشکل مواجه سازد. در نتیجه، اگر بدن نتواند به درستی فعالیت کند، تلاش شما برای کاهش وزن بی ثمر خواهد ماند. با مصرف ویتامین‌های ضروری، به بدن این امکان را می‌دهید تا با حداکثر پتانسیل خود کار کند و بازدهی بهتری در حذف چربی‌های اضافه داشته باشد.

ویتامین‌هایی که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند:

ویتامین دی

ویتامین دی، یکی ویتامین‌هایی‌ست که به راحتی در دسترس شماست. بدن شما با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به راحتی می‌تواند ویتامین دی مورد نیاز را تأمین کند. ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند تن ماهی، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر نیز موجود است. با مصرف مکمل ویتامین D نیز می‌توان کمبود آن را جبران کرد.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می‌گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن‌ها را به بافت چربی تبدیل کند! شما می‌توانید برای پیشگیری از این اتفاق، این ویتامین را از طریق مصرف مکمل‌ها و محصولات حیوانی دریافت کنید [ ویتامین ب۱۲ در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود].

ویتامین ث

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است؛ طبق تحقیقات، افرادی که بدنشان دارای ویتامین ث بیشتری است، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، با سرعت بیشتری لاغر می‌شوند. مصرف مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند