Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: از مجموع ۶۵۴ پروژه ای که از ابتدای سال جاری هدفگذاری شده بود، همزمان با هفته بسیج ۱۸۱ پروژه عمرانی و خدماتی در سطح استان مرکزی با تلاش سپاه، بسیج سازندگی و همکاری دستگاه های اجرایی به بهره‌برداری می رسد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی امروز سه شنبه چهارم آذرماه در آئین افتتاح چهار واحد مسکونی ویژه محرومین در روستای نورعلی‌بیک از توابع بخش مرکزی ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد پروژه،‌ ۱۰۲ مورد واحد مسکونی محرومان است که چهار مورد آن سهم شهرستان ساوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی از قبیل مسجد و حسینیه اشاره کرد و افزود: مابقی طرح آبرسانی است که شامل لایروبی قنوات، احداث کانال‌های آبیاری، ‌ استخر و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی است.

سردار کریمی در ادامه به فعالیت قرارگاه سلامت برای مبارزه به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم به صورت محله محور حلقه مفقوده قطع زنجیره کروناست. قرارگاه سلامت با محوریت مساجد و به فرماندهی امام جماعت مسجد با همراهی بسیج، آحاد مختلف مردم و کار تخصصی حوزه سلامت فعالیت خود را در راستای پیشگیری، آموزش، حمایت و درمان انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح قرار است کیت‌های آزمایشگاهی در اختیار قرارگاه قرار گیرد تا در کمترین زمان ممکن جواب آزمایشات داده شود تا فاصله ای بین مثبت شدن و آغاز قرنطینه ایجاد نشود و فرد مبتلا بلافاصله قرنطینه و درمان شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های بسیج و حتی رزمایش ها به صورت محله محور و با محوریت مساجد انجام می شود، گفت: توزیع بسته های معیشتی و مبارزه با کرونا با راه اندازی قرارگاه سلامت به صورت محله ای انجام شد تا فعالیت ها هدفمند شود و بتوان ضمن توانمندسازی مردم حلقه های مفقوده پوشش داده شود.

وی بیان کرد: شاید این بیماری ادامه‌دار باشد و باید به گونه ای رفتار کرد و آموزش های لازم را ارائه داد تا مردم بتوانند در کنار این بیماری به زندگی روزمره خود ادامه دهند. ارائه خدمات در محلات و آموزش مردم برای توانمندسازی جامعه و افزایش تاب آوری مهمترین هدفی است که این قرارگاه دنبال می کند.

سردار کریمی افزود: در هر شهری از استان یک قرارگاه مرکزی تشکیل می شود و برای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت یک قرارگاه محله محور با محوریت مساجد تعریف و فعالیت خواهند کرد.

همزمان با هفته بسیج یک هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه بین محرومین  ساوه توزیع و با افتتاح چهار منزل مسکونی ویژه محرومین کلنگ احداث یک باب مسجد در منطقه عباس آباد ساوه بر زمین زده شد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه در این آئین به خبرنگاران گفت: بسته‌های معیشتی شامل اقلامی چون برنج، رب گوجه، ماکارونی، مواد ضدعفونی و شوینده‌های بهداشتی است که ارزش هر بسته به طور میانگین حدود ۳۰۰ هزار تومان است.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: این بسته‌ها در بین خانوارهای نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد و آسیب دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

وی در خصوص افتتاح چهار واحد مسکونی ویژه محرومان گفت: این منازل با هدف خانه دار شدن خانواده‌های محروم و با مشارکت سپاه، ‌بسیج و سایر دستگاهها احداث و به بهره‌برداری رسید. روند ساخت مسکن محرومان در برنامه‌های بسیج سازندگی است و ادامه دار خواهد بود.

فرمانده سپاه ساوه به آغاز عملیات احداث یک باب مسجد در منطقه حاشیه‌ای عباس آباد ساوه اشاره کرد و گفت:‌ برای ساخت این پروژه اعتبار اولیه ۲۵۰ میلیون تومانی پیش بینی شده است و قرار است در دو طبقه و در مساحت ۷۴۰ مترمربعی با مشارکت دستگاه های اجرایی احداث شود و امیدواریم تا پایان امسال طبقه نخست این مسجد احداث شود.

به گفته سرهنگ دستجانی در پنجمین روز از هفته بسیج تعداد چهار سری جهیزیه بین زوج‌های جوان تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان ساوه اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه روح الله استان مرکزی بسيج کروناویروس استانی اقتصادی فرمانده سپاه هفته بسیج محله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳

تین نیوز

پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد