Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر حسین میرزاراه کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: این باشگاه در نوع خود «اولین باشگاه ورزشی مجازی» است که در سطح کشور تأسیس شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ درصد از برنامه‌های اجرایی این باشگاه پیش رفته و در حال کامل کردن مقدمات لازم برای پیشبرد اهداف خود در مسیر تأسیس این باشگاه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش ما در اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت راه‌اندازی این باشگاه در آذر ماه است تا در طلیعه ۱۶ آذرماه روز دانشجو هدیه‌ای به دانشجویان باشد.

کوشکی خاطر نشان کرد: به منظور ثبت نام دانشجویان علاقمند سایتی برای باشگاه مجازی ورزش‌های همگانی و قهرمانی وزارت بهداشت طراحی شده است که در نظر داریم برای المپیاد بازی‌های فکری از طریق این سایت وارد عمل شویم. پیشرفت کار باشگاه در سه مرحله افاق خواهد افتاد که شامل مرحله درون سازمانی، مرحله برون سازمانی و مرحله درون سازمانی دانشگاهی است.

وی افزود: دانشجو با ثبت نام در این باشگاه می‌تواند عضوی از باشگاه شود و به هیچ عنوان برای ثبت نام در باشگاه نیاز به مکان و یا تجهیزات خاصی نیست.

رئییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، نسبت به موفقیت باشگاه در مسیر اهداف تعیین شده ابراز امیدواری کرد و گفت: برای موفقیت در مسیر باشگاه نیازمند زیرساخت قوی در حوزه مجازی هستیم تا با داشتن سایتی قدرتمند، علاقه‌مندان و اعضای باشگاه پوشش لازم  داده شوند و در این خصوص نیاز به بانک اطلاعاتی قوی داریم.

وی به عضو شدن دانشجویان در باشگاه مجازی ورزش‌های همگانی و قهرمانی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: پس از ثبت‌نام دانشجویان و عضویت آنها در باشگاه، دانشجویان عضو شده وارد انجمن‌های ورزشی خواهند شد و هر فرد بسته به انجمن انتخابی خود، آموزش های لازم را دریافت می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند در مسابقات ورزشی اعلامی در باشگاه شرکت کند.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: کار در این باشگاه را از ۸ رشته آغاز کرده‌ایم که شامل رشته‌های دارت، روبیک، طناب زنی، آمادگی جسمانی و در بخش‌های آزاد شامل رشته‌های روپایی، هدف‌زنی والیبال، فریزبی و لیوان چینی می‌شود؛ مطمئنا در ادامه کار باشگاه، افزایش رشته‌ها را بر اساس نوع علاقه مخاطبان خواهیم داشت.

در ادامه رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: طرح تاسیس باشگاه مجازی ورزش‌های همگانی و قهرمانی ایده‌ای بود که اوایل سال جاری و با شروع اپیدمی کرونا مطرح شد؛ با پی گیری‌های مجدانه‌ همکاران در نهایت موفق به ثبت این باشگاه به نام وزارت بهداشت شده اند که که روال اداری کار تا مرحله نهایی در دست انجام است.

وی افزود: باشیوع ویروس کرونا، مسابقات حضوری ورزشی در وزارت بهداشت تعطیل شد و مسابقات ورزشی مجازی به سرعت در فروردین ماه سال جاری در چهار رشته برگزار شد؛ مرحله دوم این مسابقات نیز اخیرا برگزار شد و این روند همچنان تا المپیاد بازی‌های همگانی و ورزش‌های الکترونیک ادامه دارد.

خدابنده لو افزود: از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، نگرانی عدم حضور دانشجویان و عدم برگزاری مسابقات ورزشی به شکل حضوری و صدمات ناشی از محدودیت‌های تحرکی ناشی از شیوع کرونا وجود داشت که همکاران تلاش کردند با جایگزین کردن مسابقات ورزشی مجازی، روحیه تمرین، تلاش و رقابت ورزشی را در میان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایده تأسیس باشگاه مجازی شکل گرفت تا بتواند ساختار منسجمی را در حوزه ورزش‌های مجازی داشته باشد؛ به واقع کار در فضای مجازی علی‌رغم سختی‌هایی که دارد  که در برخی مراحل اجرایی حتی از برگزاری به شکل حضوری سخت‌تر است، اما با توجه به هزینه، کم دارای آینده خوبی است که ما نیز به این سمت در حال حرکت هستیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که پس از رفع شدن محدودیت‌های کرونایی، ورزش در فضای مجازی ادامه خواهد داشت، گفت: برقراری ارتباط مستقیم با ورزشکاران یکی از محسنات باشگاه‌ ورزشی مجازی است، به نحوی که بازیکنان می‌توانند با ثبت نام در باشگاه، آموزش‌های لازم را دریافت کنند، مربی داشته باشند، با حضور مربی تمرین کنند و در نهایت در مسابقات حضور یابند.

وی گفت: در این مسیر نگاه ما معطوف به مسابقات بین المللی است تا با حمایت از این ورزشکاران امکان حضور در ورزش‌های همگانی به صورت مجازی وجود داشته باشد.

این مقام مسؤول با بیان این‌که باشگاه مجازی ورزش‌های همگانی و قهرمانی وزارت بهداشت به ورزش‌های همگانی به صورت حرفه‌ای‌تر نگاه می‌کند، اظهار داشت: به دنبال تأسیس باشگاه، اعضای ثبت‌نامی پس از فارغ التحصیلی رها نخواهند شد؛ به دیگر معنا حدود ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که در نهایت در بخش‌های بهداشت و درمان شاغل می‌شوند با عضویت در باشگاه، پس از فارغ التحصیلی نیز می‌توانند فعالیت خود در باشگاه را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: بر این اساس با توجه به بانک اطلاعاتی که از طریق این باشگاه خواهیم داشت، در حوزه مسابقات حضوری هم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

کد خبر 5079705

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت آموزش مجازی باشگاه های ورزشی ورزش همگانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی سند آمایش آموزش عالی ویروس کرونا دانشگاه ها ساماندهی آموزش عالی هفته بسیج دوره دکتری سازمان سنجش دانشجویان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسابقات ورزشی ورزشی مجازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت بوده و از گذشته نیز شیعیان زورخانه را به یک محل مهم مذهبی تبدیل کرده بودند و قطعا این مسأله نقطه عطفی در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) که در محل زورخانه عاشقان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) اردبیل برگزار شد اظهار کرد: ورزش باستانی از قدمت ۴ هزار و ۵۰۰ ساله در کشور برخوردار است که این خود به تنهایی بی‌نظیر است.

وی به ریشه ورزش‌های پهلوانی و باستانی پرداخت و افزود: ورزش باستانی در ایران باستان در منطقه بین‌النهرین ایجاد و در لرستان به اوج خود رسید و بعد از آن در سراسر کشور گسترش یافته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تحولات ورزش باستانی بعد از اسلام پرداخت و گفت: بعد از اسلام ورزش‌های باستانی به خصلت‌های ممتاز و برجسته حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) متبرک شده و ورزش‌های پهلوانی با الگوبرداری از ویژگی‌های مولای متقیان متبلور شد.

سردار محمدی اصل از ورزش پهلوانی به‌عنوان نماد مقاومت در عصر کنونی نام برد و گفت: حاج‌قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرورش‌یافته مسجد بود و روحیه پهلوانی در وی به اوج رسیده بود.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه آداب، روش و منش پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای همانند تعالیم مساجد انسان‌ساز است، گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای تنها ورزشی است که در آن راز و نیاز با خداوند متعال از آغاز تا پایان در جریان است.

وی به تبیین ویژگی‌های ورزش پهلوانی پرداخت و گفت: فروتنی، از خودگذشتگی و سایر ویژگی‌های رفتاری حضرت امیرالمؤمنین (ع) مثل ایثار و شجاعت از جمله خصلت‌هایی است که در ورزش‌های زورخانه‌ای در اوج خود قرار دارد.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل به مقایسه ابزارهای ورزش زورخانه‌ای با تجهیزات نظامی در ایام قدیم پرداخت و گفت: ابزارهای موجود در ورزش زورخانه‌ای بر اساس تجهیزات جنگی دوران باستان طراحی شده بود تا در اوج خفقان و غارت کشور به دست غارتگران مردم بتوانند با تمرینات نظامی آمادگی جنگی خود را در اوج نگه دارند.

وی از صفت مردانگی به‌عنوان مهم‌ترین صفت این رشته ورزشی بومی ایران نام برد و گفت: اساس و ریشه ورزش باستانی در مردانگی نهفته است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه مسجد نقطه رهایی انسان از بند شیاطین است گفت: شیعیان زورخانه را به مسجد دوم تبدیل کردند و این نقطه عطف در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص ورزش‌های پهلوانی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از ورزش‌های باستانی و پهلوانی به نیکی یاد کرده و فرموده‌اند: «من می‌دانم ورزشکاران در گود زورخانه یاد خدا هستند، یاد امیرالمؤمنین (ع) هستند. تقویت کنید یاد خدا، تقویت کنید یاد مولا را»

سردار محمدی اصل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ورزش‌های پهلوانی را ارج نهاده و فرموده‌اند: «ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما، یک ورزش نیست، یک فرهنگ است»

وی افزود: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ورزش باستانی یک گنجینه فرهنگی و تاریخی است ورزشی است که با حرکاتش اسم خدا را می‌آورند و تسبیحات اربعه می‌گویند، این ورزش ارزش دارد خیلی قیمت دارد. این فرق می‌کند با ورزشی که اول تا آخرش هیچ ذکر خدا نیامده است. از همه مهم‌تر آن روح معنوی، عرفانی را که در این ورزش هست حتماً حفظ کنید.

وی اتحاد و همدلی در ورزش باستانی و پهلوانی را بی‌مانند در بین رشته‌های ورزشی دانست و گفت: ورزش باستانی موجب تعلیم و تربیت درست فرزندان ما می‌شود؛ ازاین‌رو مهم است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل خواستار گسترش ورزش‌های پهلوانی در بین جوانان شد و گفت: ورزش باستانی با بهره‌مندی از خلق‌وخوی پهلوانی و مردانگی علاوه بر تندرستی ورزشکار موجب نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه می‌شود.

کد خبر 739750

دیگر خبرها

  • پیگیری توسعه همه جانبه دستگاه ورزش و جوانان مازندران
  • جنگ مجازی سپاهان و تراکتور!/ حواس کمیته‌های انضباطی و اخلاق کجاست؟
  • جنگ مجازی سپاهان و تراکتور!/ حواس کمیته های انضباطی و اخلاق کجاست؟
  • مروری بر رویدادهای ورزش استان در پائیز سال ۱۴۰۲
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان