Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از یک مقام مسئول در شرکت آرامکو که نام آن ذکر نشده، افرود: این ایستگاه دارای ۱۳ مخزن است که یکی از آن‌ها مورد اصابت یک فروند موشک قرار گرفت و آسیب دید.  

وی با اشاره به اینکه موشک به سقف این مخزن اصابت کرده است، افزود: در پی این حادثه تنها ۱۰ درصد از سوخت آن از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی به عنوان تاسیسات حیاتی آرامکو نام برد که روزانه بیش از ۱۲۰ هزار بشکه فرآورده‌های نفتی را در جده، مکه و منطقه الباحه توزیع می‌کند. 

این مقام مسئول در شرکت آرامکو عربستان سعودی با اشاره به اینکه آتش سوزی ناشی از این حمله در حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامید، افزود: در این حمله به هیچ یک از کارکنان آسیبی وارد نشد.  

به گفته وی  این موشک از بالا به مخزن ذخیره اصابت کرده و باعث آسیب دیدگی شدید و ایجاد شکافی به عرض حدود ۲ متر در سقف مخزن شده است. 

یگان موشکی ارتش یمن بامداد دیروز (دوشنبه) موفق شد با استفاده از یک فروند موشک بالدار «قدس ۲» پایانه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت «آرامکو» که شاهرگ حیاتی اقتصاد عربستان به شمار می‌آید را در حومه بندر «جده» هدف قرار دهد. 

مقامات عربستان پس از چند ساعت سکوت، شب گذشته اصابت موشک به تاسیسات ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده را تایید کردند.   

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حبیبی گفت: روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در استان زنجان توزیع می‌شود که این میزان با آغاز سفر‌های نوروزی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان در مسیر ترانزیت و همسایگی استان‌های پرجمعیت کشور قرار دارد، افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نازل در جایگاه‌های عرضه سوخت استان فعال است که تعداد آن ها طبق برنامه ریزی انجام شده به هزار نازل خواهد رسید.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ادامه داد: طرح کنترل و نظارت کشوری، استانی و شهرستانی جایگاه‌های عرضه سوخت از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه امسال در سه نوبت از تمامی جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی بازدید می‌شود.

حبیبی گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان زنجان با ۶۷ مرکز عرضه بنزین، ۴۷ مرکز عرضه نفت گاز و ۴۱ مرکز عرضه سی ان جی در خدمت عموم هموطنان بوده و ذخیره سازی سوخت به میزان کافی انجام شده است.

وی افزود: در مواقع عادی روزانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار مترمکعب سی ان جی در ۴۰ باب جایگاه عرضه سی ان جی در استان توزیع می‌شود که این میزان نیز در ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان