Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:41:46 GMT

توپ صفویه در زمین ذوب آهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۴۶۰

توپ صفویه در زمین ذوب آهن اصفهان

خبرگزاری آریا - یک عراده توپ جنگی متعلق به دوران صفویه که از سالها پیش در ذوب‌آهن اصفهان بود ، توسط مسئولین این شرکت به اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تحویل شد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان؛ علیرضا امیری مدیر روابط عمومی این شرکت ضمن بیان خبر فوق گفت : این توپ جنگی دوران صفویه در بین ضایعات کشف شد و در این شرکت نگهداری می شد و با وجود برخورداری ذوب آهن اصفهان از موزه صنعتی ، در راستای مسئولیت اجتماعی و به جهت اینکه در معرض دید عموم مردم قرار گیرد به اداره میراث فرهنگی تحویل داده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان در این خصوص گفت: این توپ به منظور مرمت و جانمایی در مقابل کاخ عالی قاپو به اصفهان منتقل شد.
احمد فتحی افزود: با بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که این توپ جنگی متعلق به دوران صفوی است که احتمالا در سده‌های گذشته در پادگان‌های سلاطین صفوی در اصفهان نگهداری می‌شده و پس از سقوط این سلسله دست به دست شده است .
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در دوران صفویه در ورودی دولتخانه صفوی (کاخ عالی‌قاپو) در مجموعه جهانی نقش جهان چند عراده توپ نگهداری می‌شده، این توپ جنگی با موافقت مدیران کارخانه ذوب‌آهن تحویل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شد و پس از آن توسط
واحد امانی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان به‌منظور مرمت و جانمایی در مقابل کاخ‌عالی‌قاپو به اصفهان منتقل شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان اداره میراث توپ جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه گفت: بامداد امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همچنین بیان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 6082421

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم