Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، تصریح کرد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود.

ابوالفضل گودرزوند چگینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد شاهد کاهش حضور مسافر در بندرانزلی بودیم که این مسئله تا حد زیادی باعث رکود فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در سطح شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر انزلی در دسته بندی شهرها جزو گروه سه قرار دارد و به لحاظ فعالیت واحدهای اقامتی و پذیرایی محدودیت نداریم، افزود: ۲۴۳ واحد اقامتی و پذیرایی در شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: با توجه به قوانین محدودیت تردد و منع عبور و مرور، ورود مسافر به انزلی نیز بسیار کاسته شده و در حال حاضر سطح اشغال واحدهای گردشگری و اقامتی پنج درصد است؛ در واقع می توان گفت سطح اشغال نداریم.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه ۱۶ رستوران در انزلی فعالیت دارند، گفت: واحدهای پذیرایی و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری دو متری می‌توانند به مراجعین خدمات لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی این شهرستان تعطیل هستند و بازید برای عموم نداریم، تصریح کرد: این تعطیلی به دلیل امکان تجمع در این اماکن بود که امیدواریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه، به زودی شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ اثر تاریخی در شهرستان بندر انزلی به ثبت رسیده است، اضافه کرد: پل غازیان، پل انزلی و ساختمان شیلات همچنین اداره نوغان از جمله میراث صنعتی بندر انزلی هستند.

گودرزوند چگینی در خصوص اداره نوغان بندرانزلی نیز یادآور شد: ثبت این اثر سال گذشته ابلاغ شد و علیرغم تعطیلی دستگاه ها که فراوری کرم و پیله ابریشم را انجام می دادند، توتستان این مجموعه پابرجاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تيم فوتبال ملوان بندرانزلي همه باهم علیه کرونا اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ براتی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه گردشگران و مسافران نوروزی از سه اثر فاخر شهرستان شامل گنبد جهانی سلطانیه، معبد اژد‌ها و خانقاه چلبی اوغلی بازدید کردند.

وی افزود: در تعطیلات عید سعید فطر در روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه نیز پنج هزار نفر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه معبد اژد‌های سلطانیه ثبت ملی شده و همین مسئله افزایش بازدید‌ها و جذب بیشتر گردشگران را در پی داشته است، ادامه داد: طبق آمار‌ها گنبد سلطانیه نیز در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور در رتبه ۲۳ به عنوان یک اثر پربازدید قرار گرفت.

براتی به حضور ۱۴ گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گردشگران اغلب از کشور‌های جنوب شرق آسیا شامل چین، ژاپن و کره جنوبی و همچنین اروپا در این شهرستان حضور یافتند.

وی افزود: مجموع بازدید‌ها از آثار تاریخی شهرستان نشان می‌دهد گردشگری در این شهرستان رونق گرفته است؛ البته تحقق و استمرار این مهم به تداوم حمایت‌ها و جذب سرمایه گذاری‌ها نیاز دارد.

فرماندار سلطانیه گفت: جشنواره‌های مختلفی در شهرستان با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سلطانیه برگزار می شود.

براتی افزود:  جشنواره گل محمدی و گلاب گیری خردادماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.


شهرستان سلطانیه در ۴۵ کیلومتری زنجان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان