Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم جلیلی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سازمان برای کمک به چرخه تولید استان و حرکت در راستای تحقق جهش تولید، پیگیری‌هایی را در زمینه چک‌های برگشتی تولیدکنندگان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و با استفاده از ابزارهای در اختیار خود دنبال کرده است.

وی یادآور شد: حجم فروش واحدهای تولیدی در دوره شیوع کرونا بسیار کم شده است و امکان پرداخت مبلغ چک‌ها برای بعضی از آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهاد شده است که چک‌های صادره واحدهای تولیدی در دوره بحران کرونا که بدلیل تکاپو نکردن موجودی آنها برگشت می‌خورد، مشمول محرومیت و محدودیت‌های قوانین بانکی نشود.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان‌اینکه باید در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد نیز  فرصت کافی در اختیار تولیدکنندگان گذاشته شود، افزود: جلسات مستمری در راستای راهکارهای تهیه مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی برای جلوگیری از توقف جریان تولید در این ایام تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از صنایع و واحدهای صنعتی در این ایام تولید کردند، اما در عمل برای عرضه محصولات خود با مشکل جدی مواجه شدند که سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات این بخش‌ها را انجام داده است.

جلیلی گفت: با توجه به گستردگی حوزه صنایع، چالش‌های این حوزه هم در شرایط کنونی بسیار گسترده است اما مهمترین چالش کنونی مربوط به واردات مواد اولیه از گمرکات کشور است که وابسته به حوزه ارزی و بانک مرکزی  است.

وی بیشترین نگرانی حوزه تولید را در زمینه واردات مواد اولیه و ماشین آلات اعلام و اضافه کرد: تولیدکنندگانی که از محل ارز متقاضی یا صادرات در مقابل واردات توانسته بودند مواد اولیه و ماشین‌آلات را تهیه کنند با توجه به مقررات بانک مرکزی با مشکل مواجه شدند.  

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: مبحث تهاتر در روزهای اخیر مطرح شده است که امیدواریم با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده بانک مرکزی، ترخیص مواد اولیه مورد نیاز تولید و ماشین‌آلات با شتاب بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: قوانین بانک مرکزی در زمینه اینکه باید منشا ارزی، مشخص و ارز از منابع کشور تامین شود، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده اما با توجه به سیاست جدید اتخاذ شده امیدواریم این مشکل برطرف شود که البته مقداری زمانبَر است.

جلیلی گفت: مشکل کمبود نهاده‌ها از جمله دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، تاثیر زیادی در جریان تولید دارد که باید برای رفع آن اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد، اشتغال صنعتی ۸ درصد و رُتبه آن در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور تاکنون به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

برچسب‌ها کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان اخبار کنکور معدن و تجارت بانک مرکزی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گزارش عملکرد نواحی مناطق ۲۲ گانه پایتخت را در طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اعلام کرد.

وی در خصوص طرح تکمیلی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران گفت: طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران ۴ گام اصلی داشت که شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری و در نهایت ساماندهی بود که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گام اول شناسایی توسط شهرداران نواحی ۱۲۴ گانه شهرداری تهران صورت گرفت. در گام دوم نیز جمع‌آوری‌ها توسط ادارات خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد. گام سوم مربوط به غربالگری اولیه بود که این کار نیز توسط اداره خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه انجام شد که در این طرح متکدیان، کودکان کار و خیابان، معتادین متجاهر و افراد کارتن خواب و بی خانمان تفکیک شدند. گام چهارم گام ساماندهی بود که توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی به سرانجام رسید.

احمدی صدر پیرامون تعداد گشت‌های حامی شهر در مناطق گفت: ۱۱ منطقه هر کدام از یک گشت حامی شهر استفاده کردند، ۵ منطقه نیز هر کدام ۳ گشت حامی شهر در اختیار داشتند و ۶ منطقه دیگر از ۴ گشت حامی شهر استفاده کردند تا کار ساماندهی به خوبی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در خصوص آمار دقیق ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: درمجموع ۷۲۹۸ نفر در این طرح ساماندهی شدند که از این بین حدود ۶۵۱ نفر متکدی، ۲۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی مورد ساماندهی قرار گرفتند.

احمدی صدر در مورد پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خاطرنشان کرد: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادین متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند. کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در پایان گفت: شهرداری تهران بعد از دو سال تلاش پی در پی و شبانه روزی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و بستر مناسب جهت ساماندهی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی رسیده اما باید توجه کرد که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسؤولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی عمومی و … بیشتر بپردازند و به کمک مردم، سازمان‌های مردم نهاد، حاکمیت و شهرداری شاهد این باشیم که آسیب‌های اجتماعی در پایتخت روند کاهشی یافته و به ساماندهی برسد.

کد خبر 6085547

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان