Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در دیدار با رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تقدیر از اهتمام این مرکز جهت تهیه ۱۱۷۱ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی به بیان محورهای همکاری‌های مشترک دو دستگاه پرداخت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در نشست با زینی وند رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور که در محل این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه به گوشی و تبلت دسترسی ندارند که مرکز امور بین‌الملل ۱۱۷۱ لپ تاب را از نهادهای بین‌المللی تهیه و در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تبلت‌های مورد نیاز دانش آموزان، افزود: بیش از ۱۵۰۰ تبلت دیگر برای این دانش آموزان موردنیاز است که امید است مرکز امور بین‌الملل از طریق ارتباط با نهادهای بین‌المللی بتواند بقیه نیازها را مرتفع سازد.

حسینی با تاکید بر محورهای همکاری مشترک دو سازمان، تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت در دنیا رویکرد تفکیک دانش آموزان را به سمت رویکرد تلفیق سوق داده است. در آموزش‌وپرورش استثنایی نیز بسته تحولی مدرسه انطباقی با همین رویکرد و متکی بر سند تحول بنیادین طراحی شده است و در مناسب‌سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌توان از کمک سازمان‌هایی نظیر یونیسف، یونسکو و آیسسکو بهره برد.

وی درباره همکاری یونیسف برای مناسب سازی مدارس، ادامه داد: سال گذشته یونیسف ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی ۱۵ مدرسه پذیرا در کشور اختصاص داد که امید است این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه در قالب نهضت مشارکتی توان‌افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی و توان‌بخشی به تعداد ۷۲ هزار عدد، باید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان تهیه شود، اظهار کرد :۵۰ درصد هزینه تهیه این وسایل را بنیاد برکت تقبل کرده است. بقیه اعتبار موردنیاز این طرح از طریق مشارکت نهادهای خیریه‌ای و ردیف مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تأمین خواهد شد و نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه آموزش می‌توانند در این زمینه نیز به کمک آموزش‌وپرورش استثنایی بیایند.

وی بابیان اینکه ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت باهمت خیرین در حال انجام است، اضافه کرد: هرساله مجامع بین‌المللی اعتباراتی جهت ساخت مدارس برای دانش آموزان اتباع اختصاص می‌دهند که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان با نیازهای ویژه اتباع، امید است اعتبار ساخت ۲ مدرسه استثنایی جهت دانش آموزان اتباع از مجامع بین‌المللی گرفته شود.

حسینی خواستار ارتباط آموزش‌وپرورش استثنایی با مراکز علمی بین‌المللی از طریق مرکز امور بین‌الملل شد و بیان کرد: در راستای اجتماعی شدن آموزش‌وپرورش استثنایی و استفاده از آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه دانش آموزان استثنایی می‌توان با مراکز علمی معتبر دنیا از طریق مرکز امور بین‌الملل ارتباط برقرار کرد و به تبادل داده‌های علمی پرداخت.

همچنین زینی وند رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر اینکه دانش آموزان استثنایی باید به‌صورت ویژه دیده شوند، گفت: در تلاش هستیم باقیمانده تبلت مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را با کمک نهادهای بین‌المللی تأمین کنیم و در نیازسنجی سال آینده ساخت دو مدرسه برای استثنایی نیز دیده خواهد شد. در تلاش هستیم برخی از تجهیزات نهضت توان‌افزایی از قبیل نوت تیکر و پرکینز را نیز از طریق نهادهای بین‌المللی تهیه کنیم.

کد خبر 457434

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس خارج از کشور تبلت دانش آموزان افزایش یادگیری روابط بین الملل دانش آموزان استثنایی خیرین وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش وپرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی مرکز امور بین الملل نهادهای بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش خبرآنلاین، رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی گفت: «ماموریت ما کشف و استعدادیابی دانش‌آموزان از سن هفت تا هفده سالگی است تا برای ارتقا کیفیت زندگی و آمادگی آنها جهت ورود به دنیای فریلنسر (آزادکاری) توانمند شوند.»

او ادامه داد: «از مجموع ۱۲۰۰ دانش آموز در این مرکز، ۶۰۰ نفر آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند، از این تعداد حدود ۸۰ نفر آزمون بین المللی فریلنسری دادند و گواهینامه دریافت کردند. همچنین دوازده نفر از این تعداد مرحله کارآموزی خود را گذراندند و وارد بازار کار شدند. همچنین چهارده دانش آموز به مرحله ثبت اختراع رسیدند.»

او درباره روش آموزش به دانش‌آموزان بیان کرد: «در این مرکز سعی می‌کنیم مهارت‌ها را طوری به دانش‌آموزان یاد بدهیم که بعد از فارغ‌التحصیلی خودشان بتوانند همه کارهای لازم را انجام دهند. حدود سه سال طول می‌کشد که یک دانش آموز بتواند تبدیل به یک فریلنسر شود. تفاوت مرکز ما با دیگران در روش آموزش است، نیازهای دانش آموز با بزرگسالان متفاوت است و آموزش باید شبیه بازی به آنها داده شود، روشی که تلفیقی از هنر، خلاقیت، بازی و سرگرمی در کنار آموزش‌های فناورانه است.»

او ادامه داد: «یکی از اهداف ما نشان دادن دستاورد دانش آموزان است، برای همین سالیانه مراسم برگزار می‌کنیم، این مسابقه امسال چهارده اردیبهشت میان ۲۱۵۰ دانش آموز برگزار خواهد شد.»

دانش‌پژوه درباره روش جذب دانش‌آموزان گفت: «دانش آموزان قبل از ورد به مجموعه حتما ارزیابی می‌شوند که اگر اختلالی دارند به کمک روانشناسان برطرف می‌شود، همچنین همه محتوای آموزشی به صورت فیلم تهیه شده است و دانش آموزان می‌توانند به صورت آنلاین از کلاسها استفاده کنند. از پروژه‌های دانش آموزان حمایت می‌شود تا در صورت مناسب بودند در کسب و کار ها از آنها استفاده شود.»

او گفت: «یکی از پروژه‌های ما آموزش مدارس شبانه روزی در مناطق محروم است، که با حمایت آموزش و پرورش حدود ۱۱۶۰ دانش آموز به صورت مجازی درحال آموزش هستند. دربخش مسولیت اجتماعی محتواهای آموزشی پایه‌ای را به صورت آفلاین و فیلم در اختیار دیگران قرار می‌دهیم تا بتوانیم استعدادهای آنها را شناسایی کنیم، در این بسته آموزشی دانش آموزان می‌توانند از پشتیبانی ما استفاده کنند.»

او بیان کرد: «از سال جدید با مجوزهای سازمان فنی حرفه‌ای در برنامه نویسیف سخت افزار، کامپیوتر و موارد مانند این ارائه خدمات را شروع میکنیم،

دانش‌پژوه با بیان این‌که «دخترهای بیشتر به برنامه‌نویسی، پسرها بیشتر به رباتیک علاقمند هستند.» ادامه داد: «مطمئن باشید این دانش آموزان همگی سرمایه‌های ایران هستند، اگر حمایت‌ها از دانش آموزان انجام شود هیچ کدام از کشور خارج نمی‌شوند، با این وجود گاهی از خانواده آن‌ها درباره ایده مهاجرت فرزندان‌شان می‌شنویم. با این وجود اگر برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که بتوانیم برای آینده ثبات داشته باشیم ایران بهترین جا برای رشد در زمینه هوش مصنوعی است، البته در حوزه هوش مصنوعی بسیار تحت تاثیر تحریم‌ها هستیم اما با این شرایط به کارمان ادامه می‌دهیم.»

او گفت: «در برنامه‌های ما این وجود دارد که در ایران یک شعبه در هر استان داشته باشیم و می‌خواهیم تا سال ۱۴۱۰ از نظر علمی در منطقه پیشرو شویم.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899107

دیگر خبرها

  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی