Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 4 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون بحثی به عنوان نظارت بر عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف با مسئولیت‌های مشخص پیگیری شد به طوری که هر نماینده عضو کمیسیون باید الویت خاصی را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره حوزه برق گزارشی از سوی اعضای کمیسیون انرژی از جنبه نظارتی به صحن کمیسیون ارائه شد این در حالی است که کمیسیون‌ انرژی نسبت به عملکرد وزارت نیرو در حوزه برق نگرانی‌های جدی دارد و مقرر شد که بعد از بحث و بررسی‌های متعدد در این باره تصمیم‌گیری شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو طبق برنامه پنج ساله توسعه مؤظف بوده که سالی 5 هزار مگاوات برق وارد مدار کند که نه تنها این کار را نکرده بلکه برنامه اجرایی برای رسیدن به آن هم ندارد و حتی در مورد شبکه‌های انتقال و توزیع برق هم مسیری را طی می‌کند که جبران فرسودگی شبکه به سختی است. این در حالی است که خسارت زیادی به دلیل اهمال در این بخش دیده‌ایم و خواهیم دید.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی نگران صنعت برق کشور هستند، گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون انرژی با جدیت بیشتری ماجرا را پیگیری کند.

وی افزود: گزارشی هم در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون انرژی مربوط به بودجه سال جاری و بودجه 1400 وزارت نفت از سوی فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت به اعضای کمیسیون ارائه شده و وی توضیحاتی درباره بودجه 1399 این وزارتخانه و پیش‌بینی‌هایش از بودجه سال آتی ارائه کرده و اعضای کمیسیون انرژی هم سؤالات خود را مطرح کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز همچنین مقرر شد کمیسیون انرژی به موجب اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها ورود کند و متولی آن هم مالک شریعتی باشد به همین دلیل از هفته آینده موضوع اصلاح این قانون در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی انرژی عملکرد کمیسیون انرژی اعضای کمیسیون جلسه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیرو‌های مسلح به جهت پاسخ دندان شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیاز‌های صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیرو‌های مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید نمودند.

سردار طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع در جریان این بازدید با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار موثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع گفت: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش پایه و مرز شکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان سپند از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید فخری زاده تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد