Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@20:57:06 GMT

دولت به موضوع نگهداشت مدارس توجه جدی نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۸۶۳

دولت به موضوع نگهداشت مدارس توجه جدی نمی‌کند

هدایت الله جمالی‌پور گفت: متاسفانه در دولت به موضوع نگهداشت مدارس توجه جدی نمی‌شود که همین موضوع موجب معضل و مشکلات در شرایط فعلی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز(سه شنبه) در سالن جلسات استاندای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل زمانی که کلمه طیبه بسیج را بر زبان جاری کردند و نام بسیج ۲۰ میلیونی را عنوان کردند، یعنی اینکه همه مردم را زیر یک چتر قرار دادند تا برای ساخت کشور همه افراد مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج یک عبارت ارزشمندی است که باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای ساختن جامعه استفاده کنیم چراکه بسیج ظرفیت بزرگی است که اگر براساس آرمان‌های امام(ره) تحقق پیدا کند، می‌تواند کارهای بزرگی را در جامعه رقم بزند.

استاندار قزوین تاکید کرد: امروزه نیاز است که همه مردم در کنار هم قرار بگیرند چراکه آموزش و پرورش یک نظام اشتراکی، حکومتی و مردمی است و زمانی که دو خصوصیت مردم و دولت در کنار هم قرار بگیرد، می‌توان به نفع مردم پیش رفت.

وی با اشاره به همکاری دولت و مردم با یکدیگر ابراز کرد: آموزش و پرورش باید دو وجهی کار کند و وجه مردم را جدی‌تر بگیرد تا با همکاری و مشارکت بین دولت و مردم مشکلات موجود حل شود.

این مقام مسئول بیان کرد: باید مشارکت عامه را در موضوع آموزش و پرورش به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دهیم چراکه این موضوع یک مسئله چند ساحتی است.

با بودجه دولتی نمی‌توان فعالیت‌های آموزشی را حمایت کرد

وی اضافه کرد: باید با توجه به نیازهای مدارس در قالب‌های مورد نیاز، مردم دسته‌بندی شوند تا بتوانند به مدارس کمک کنند تا مشکلات موجود در هر بخش برطرف شود و همچنین مجموعه استانداری آماده است تا در کنار آموزش و پرورش و موضوع نوسازی مدارس حضور داشته باشد.

استاندار قزوین با اشاره به کمبود بودجه آموزش و پرورش ابراز کرد: ما در جلسات باید به دنبال ظرفیت‌های موجود باشیم، چراکه با بودجه دولتی نمی‌توان پیش رفت بلکه باید از ظرفیت‌های دیگر کمک بگیریم تا مشارکت عمومی در مدارس را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم فرزندان است، گفت: اگر آموزش و پرورش بتواند مشارکت عمومی را رقم بزند و نشریه‌ها، رسانه و صدا و سیما هم کمک کنند که پیوند مردم با مدرسه صورت گیرد، سودهای خوبی به نفع مردم از مشارکت‌های حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت باید تمامی موضوعات را بررسی کند، تاکید کرد: متاسفانه در دولت به موضوع نگهداشت مدارس توجه جدی نمی‌شود که همین موضوع موجب معضل و مشکلات در شرایط فعلی شده لذا باید با توجه به نقش و اهمیت مدارس، مشارکت عموم مردم را در بحث تجهیز و نگهداری مدارس در دستور کار قرار دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: خلق ایده‌های نو برای نگهداشت و مشارکت مردم برای حفظ مدارس بهترین راه حل در شرایط موجود است و حتما نباید تلفن همراه با قیمت‌های بالا برای حضور دانش‌آموزان نیازمند در کلاس‌های آنلاین تهیه شود بلکه می‌توان با هزینه کمتر و تهیه چند گوشی همراه چنین دانش آموزان را به تحصیل بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان