Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شکری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ دارای فرآیندی است که مهم ترین مرحله آن اصلاح هندسی نقشه‌های ثبتی است.

وی ادامه داد: برای ۲۲ هزار هکتار از این اراضی ملی اسناد تک‌برگ کاداستری صادر شده و برای مابقی این اراضی اقدامات لازم برای صدور اسناد تک‌برگ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه‌ای برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی این شهرستان صادر شده اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت بر روی آنها انجام نشده‌است و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته و دارای اسناد تک‌برگ شوند.

وی اجرای طرح کاداستر را عاملی مهم در کاهش پدیده زمین خواری دانست و تأکید کرد: از آنجایی که اراضی ملی شهرستان شمیرانات حساس بوده و از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند، از این رو با اجرای این طرح گام مهمی در تثبیت حقوق و مالکیت دولت در اراضی ملی برداشته می‌شود و از سوء استفاده‌های احتمالی از این اراضی کاسته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شمیرانات دارای ۱۴۰ هزار هکتار زمین ملی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شمیرانات منابع طبیعی و آبخیزداری كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات منابع طبیعی و آبخیزداری كاداستر شمیرانات منابع طبیعی و آبخیزداری كاداستر اخبار کنکور اسناد تک برگ اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

غلامرضا رعیت پناه مسوول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار خزانه گیری شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۸۰۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: در حال حاضر ۲۹۰ تن بذر برنج پر محصول و اصلاح شده محلی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شد.

رعیت پناه با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشا برنج در استان در حال فعالیت هستند، درباره ذخیره سازی آب سد‌ها و آببندان‌های استان، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۴۱ میلیون متر مکعب و آببندان‌ها ۳۷۰ میلیون متر مکعب است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۳۱ نمونه آزمون خاک انجام شد، افزود: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی امسال ۲۱۵ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار در مازندران
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران