Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:07:15 GMT

تولید سالانه ٧٨ هزار تن مرغ در استان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۹۶۷

تولید سالانه ٧٨ هزار تن مرغ در استان

اسفندیار حسنی مقدم گفت: بیش از ٧٠ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ حسنی امروز مقدم با اعلام این خبر ،اظهارکرد:سالانه ٧٨ هزار تن مرغ در استان تولید می شود ، این میزان تولید ٣ درصد تولید گوشت سفید کشور را به خود اختصاص داده است.

او به مشکلات صنعت مرغداری اشاره کرد وافزود: یکی از چالشهای تولید گوشت مرغ تأمین نهاده است؛ به ویژه ذرت وکنجاله سویا که ٩٠ درصد این نهاده ها از  خارج  تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی مقدم  تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده حدود ۱۰۰ درصد نیاز ذرت و ۵۰ درصد نیاز سویا مرغداری ها توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جیره غذایی مرغداران توسط دولت تأمین می شود.

او یکی دیگر از مشکلات این حوزه‌ را تأخیر در ارسال نهاده ها از بنادر اعلام کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا با هماهنگی و همکاری مقامات وزارت جهاد کشاورزی مشکل را حل کنیم.

حسنی مقدم بیان کرد: باتوجه به اینکه کشور در یک شرایط جنگ اقتصادی نامتوازن  است، مرغداران نیز باید شرایط اقتصادی کشور را درک کنند ضمن اینکه ما نیز موظف به پیگیری هستیم  و مشکلات مرغداران را در این زمینه مرتفع خواهیم کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولید مرغ جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از اجرای طرح کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی استان با هدف افزایش ایمنی سفر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزاد حسنی مدیرکل راهداری کردستان اظهار کرد: طرح کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی استان به منظور امنیت سفر و ارتقای ایمنی عبور و مرور آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

حسنی اضافه کرد: در اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل از مبدأ و در طول مسیر رصد و تعداد مسافرین با تعداد درج شده در صورت وضعیت مسافری تطابق داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسافران به منظور ارتقای سطح خدمات در حوزه حمل و نقل مسافر برون شهری، همکاری لازم را داشته باشند، یادآور شد: هم وطنان در صورت بروز و مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه پیغام گیر و پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ اعلام کنند تا در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسنی در ادامه به آمار جابه جایی مسافران در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۵ فروردین ماه جاری، ۵۲ هزار مسافر در قالب ۱۱ هزار سفر از مبادی استان کردستان با استفاده از انواع ناوگان حمل ونقل عمومی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان اذعان کرد: در این مدت ۲۴ درصد مسافران با استفاده از اتوبوس، ۳۰ درصد با مینی بوس و ۴۶ درصد با استفاده از سواری بین شهری جابه جا شده اند.

وی افزود: مقصد ۷۰ درصد سفرها درون استان و ۳۰ درصد برون استانی بوده است.

حسنی خاطر نشان کرد: همچنین در مدت یاد شده ۲۷ هزار مسافر از طریق مرزهای رسمی استان تردد داشته اند که ۶۵ درصد آنها ایرانی و ۳۵ درصد خارجی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هدف محفل «امام حسنی ها» قرار گرفتن قرآن در مسیر زندگی است
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم