Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:58:12 GMT

مصطفی جنتی‌عطایی نویسنده و مترجم تئاتر درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۰۹۸۸

مصطفی جنتی‌عطایی نویسنده و مترجم تئاتر درگذشت

احسان افلاکی، نمایشنامه‌نویس، مدرس تئاتر و از تهیه‌کنندگان نمایش‌های رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن تایید خبر درگذشت این پژوهشگر، نویسنده و مترجم گفت: طبق گفته‌های رکسانا جنتی‌عطایی دختر زنده‌نام مصطفی جنتی‌عطایی، این نویسنده، پژوهشگر و مترجم نام‌آشنا و شناخته شده عرصه هنرهای نمایشی کشور مدتی بود که در سایه بیماری مزمن (سرطان) ایام را می گذراند و سرانجام روز ۱۹ آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت هنرمندان و دوستداران این نویسنده و پژوهشگر نام آشنای هنر تئاتر کشورمان، خانواده وی از بازتاب خبر درگذشت زنده‌نام مصطفی جنتی‌عطایی خودداری کرد و در نهایت مراسم تشییع و تدفین او را در بهشت زهرا(س) تهران در سکوت خبری برگزار کردند.

افلاکی ضمن تسلیت به خانواده تئاتر و به ویژه محققان، پژوهشگران و جامعه علمی هنرهای نمایشی کشور به سبب فقدان و از دست دادن این نویسنده و پژوهشگر کشور ابراز امیدواری کرد تا با برچیده شدن سایه ویروس کرونا در کشور از حجم بالای انتشار اخبار تلخ درگذشت هموطنان‌مان کاسته شود تا در جامعه کمتر شاهد استمرار اخبار تلخِ فقدان و درگذشت هموطنان‌مان و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر باشیم.

به گزارش ایرنا، مصطفی جنتی‌عطایی متولد ۱۳۱۲ در شهر مشهد، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه‌نویسی رادیویی بود که از سال ۱۳۳۷ تا کنونی به فعالیت‌های ادبی ادامه داد.

وی نزدیک به سه دهه با رادیو ایران و سپس با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ همکاری داشت که حاصل این فعالیت ۲۵۰ نمایشنامه بود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می‌شد.

جنتی‌عطایی طی سال‌ها کار نگارش نمایشنامه و آثار پژوهشی، دو بار به‌عنوان نویسنده و مترجم برتر سال برای نمایشنامه‌های درخت گل در سال ۱۳۳۹ و هری گل بنفشه نمی‌فروشد در سال ۱۳۴۹ انتخاب شد. وی علاوه‌بر نگارش نمایشنامه، داستان‌های کوتاه، مقالات، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر برنامه‌های رادیو می‌نوشت که مجموع آثار او به بیش از دو هزار مطلب رادیویی می‌رسد.

جنتی عطایی در یکی، دو سال اخیر داستان‌هایی کوتاه را برای صفحه ادبی روزنامه جام جم ترجمه کرد. همچنین نامه‌های نام‌آوران و زنان سیاست‌گر از جمله تألیفات مصطفی جنتی‌عطایی است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا تئاتر رادیو نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا تئاتر رادیو نمایش اختصاصی ایرنا تئاتر رادیو نمایش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!

به گزارش "ورزش سه"، علی عطایی گفت: در طول فصل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا فقط روی مسائل فنی متمرکز شویم اما هر چه به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و هفته‌ها را حساس‌تر می‌بینیم، اتفاقات شگفت انگیز بیشتری را شاهد هستیم که پرسش‌های مبهم ذهن مان را تکمیل‌تر می‌کند.

عطایی ادامه داد: به اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر که نتایج بازی‌های ما را به ضرر ما تغییر داد، نگاه کنید. همه کارشناسان داوری متفق القول بر این باورند که امتیازهای فراوانی از تیم ما کسر شده است. از پنالتی‌هایی که هر بازی برای ما نمی‌گیرند تا تصمیم‌هایی که به ضرر ما گرفته می‌شود و گل‌های ما را نادیده می‌گیرند. چطور ما باید همه این اشتباهات را سهوی و غیرعمدی تلقی کنیم؟ چگونه است که همه این اشتباهات باید به ضرر ما شود و حتی یک اشتباه داوری به سود ما نیست اما همیشه رقبای ما از اشتباهات داوری سود می‌برند؟ اگر قرار نیست تیم بی‌پناهی مثل چادرملو به لیگ برتر صعود کند به ما اطلاع دهند.

مدیرعامل چادرملو اردکان سپس به لغو بازی استقلال ملاثانی و فجر شهیدسپاسی پرداخت و گفت: مگر بار اول بود که استقلال ملاثانی میزبانی می‌کرد؟ چطور همه بازی‌های خانگی این تیم، بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد و حالا که به مقطع تعیین‌کننده فصل رسیده‌ایم، به یکباره امکان میزبانی این تیم، سلب می‌شود؟

پرسش من از برگزارکنندکان مسابقات این است که آیا اتفاقی که در اهواز افتاد، فیرپلی ورزشی است که همه تیم‌ها بازی کنند و یک تیم که در رقابت با چند تیم است با آگاهی از همه نتایج و بدون اضطراب بازی کند؟

عطایی در پایان گفت: وظیفه من و تمام ارکان باشگاه، دفاع از حق مردم شهر اردکان و استان یزد است. من فقط می‌خواهم بدانم در این فوتبال، کسی نیست که به فریاد تیم‌های مظلوم برسد و به اجرای عدالت در روزهای پایانی و سرنوشت ساز لیگ کمک کند؟

دیگر خبرها

  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است
  • موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • اگر نمی‌خواهید صعود کنیم به خودمان بگویید!