Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@14:20:41 GMT

آنکارا: اتحادیه اروپا اشتباهاتش را بپذیرد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۰۱۹

آنکارا: اتحادیه اروپا اشتباهاتش را بپذیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) از اتحادیه اروپا خواست اشتباهات خود را جبران کرده و ارزش عضویت آنکارا در این اتحادیه را درک کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه پارلمان ترکیه گفت: «معتقدیم که یک رابطه سازنده‌تر می‌تواند برای هر دو طرف (ترکیه و اروپا) ایجاد شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اثرات منفی تحولات اخیر در شرق مدیترانه بر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا، توضیح داد: «برخی از کشورهای عضو مشکلات دوجانبه خود با ترکیه را به اتحادیه اروپا می‌آورند، آنها ماسک همبستگی عضویت (در اتحادیه) به صورت زده و از آن علیه کشور ما استفاده می‌کنند».

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود، آنکارا در تمام تماس‌هایی که با اروپا دارد تمایل خود برای گفت‌وگو سازنده را اعلام کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاووش‌اوغلو درباره روابط ترکیه با آمریکا در دوران دولت احتمالی جدید پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت برخلاف اختلاف نظرهایی که در مسائل صلح و ثبات منطقه‌ای از جمله سوریه و لیبی بین دو کشور وجود دارد، آنکارا همواره سعی دارد در هماهنگی و مشورت با آمریکا و ناتو عمل کند.

وی ادامه داد، دوره انتخابات در آمریکا و قطبی‌شدن سیاسی که در این کشور رخ داده باعث شد اجرای مؤثر گفت‌وگوی لازم برای غلبه بر مشکلات دوجانبه دشوار شود.

وزیر خارجه ترکیه در پایان گفت: «انتخابات آمریکا برگزار شد. ما تلاش‌های لازم را برای بازگرداندن روابط خود به مسیر مثبت بر مبنای منافع استراتژیک دو کشور انجام می‌دهیم. در این دوره، مهم است که صفحات جدیدی در روابط ما از نظر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی گشوده شود».

پیش از این نیز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته بود کشورش را بخشی از خاک اروپا و نه هیچ کجای دیگری می‌بیند و به دنبال یافتن جایگاهی برجسته برای ترکیه در جهان پسا-کرونا است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ترکیه وزیر خارجه مولود چاووش اوغلو شرق مدیترانه آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان