Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با عنوان «مسئله فلسطین و تطبیع» برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با عنوان «مسئله فلسطین و تطبیع» امروز با سخنرانی برخی از شخصیت های مختلف از  ایران و کشورهای اسلامی برگزار شد.

**همه مسلمانان علیه ائتلاف شیطانی، عربی، اسرائیلی و آمریکایی اقدام کنند

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، در این  نشست طی سخنانی با اشاره به اینکه موضع ملت‌ها نسبت به عادی سازی روابط برخی‌ کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی کاملا مشخص است، گفت: مصر در سال 1979 میلادی با رژیم صهیونیستی روابط رسمی برقرار کرد اما ملل اسلامی بین برخی‌ها کشورها که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند تفاوت قائل هستند؛ چراکه این کار از سوی ائتلافی خاص ایجاد شده است که در آن ائتلاف‌ها رژیم‌های دیکتاتوری وجود دارند که تلاش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آمریکا که ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق بشر دارد، ائتلافی را ایجاد کرده که در آن رژیم‌های دیکتاتور حضور دارند و علیه کشورهای غیردیکتاتور فشار و تحریم صورت می دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تاکید کرد: آمریکا در منطقه با رژیم‌های دیکتاتور روابط دارد. هدف آمریکا حمایت از مصلحت و منافع اسرائیل است و پمپئو وزیر خارجه آمریکا بارها این هدف را اعلام کرده است، این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا یک سال پیش در سفر به سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده بود که خدا ترامپ را برای یهودی‌ها و صهیونیست‌ها فرستاده است.

ابوشریف گفت: دین برخی حکام عرب هم به دین مستکبران علیه مستضعفان تبدیل شده است. اگر سرزمین فلسطین اشغال شده به دلیل فساد و سلطه طلبی دیگران بوده که حقوق فلسطینی‌ها را محروم کرده‌اند، ضمن آنکه شاهد آن هستیم عده‌ای دین را به ملعبه‌ای علیه ملت‌های مستضعف تبدیل کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود افزود: همه مسلمانان باید علیه ائتلاف شیطانی، عربی، اسرائیلی و آمریکایی اقدام کنند و حکومتی واحد از سوی مستضعفین علیه مستکبرین ایجاد شود.

**یهودیان جهان صهیونیست را یک حزب سیاسی می دانند

همایون سامه یح نجف آبادی،  نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست طی سخنانی گفت: امام خمینی(ره) در همان ابتدا مسئله یهود و صهیونیست را جدا کردند زیرا معتقد بودند صهیونیست جزو دین ابراهیمی یهود نیست و صهیونیست نماینده یهودیان نیست.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین مخصوص اسلام و مسلمانان نیست و یک مسئله جهانی است، تصریح کرد: هر عملی که بخواهد نقض حقوق بشر را همراه داشته باشد قطعا محکوم است.

الهیان: مجالس کشورهای اسلامی اجازه ندهند که حقوق مشروع ملت فلسطین با خیانت کشورهای عربی پایمال شودواکنش کمیته‌های مقاومت فلسطین به دیدار نتانیاهو از عربستانواکنش جهاد اسلامی به دیدار نتانیاهو و بن سلمان/ هشدار درباره توطئه بزرگ علیه فلسطین

 

نماینده کلیمیان مجلس تصریح کرد: با اشغال فلسطین  ساکنین واقعی آن سرزمین در شرایط بد واقع هستند و  هیچ صدایی از سردمداران مدعی حقوق بشر از جمله آمریکا که خود ناقض حقوق بشر هست در نمی آید. تمام یهودیان جهان این اعتقاد را دارند که صهیونیست جزو دین موسی کلیم الله نیست. بلکه این حزب سیاسی قصد دارد خود را با هر زوری زیر این دین تعریف کند که این اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: ایران برای دفاع از مظلومان جهان زیر بار سخت ترین تحریم های جهانی رفته است که باید به قلدرهای جهان یادآور شد که ایران هیچگاه دست از این آرمان خود برنمی دارد و همیشه پشتیبان مظلومان خواهد بود.

**علمای اسلام، سیاسیون و درباره فلسطینیان توضیح دهند

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز در این نشست با یاد خاطراتی از شهید قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم و جمهوری اسلامی همواره به فلسطین عنایت ویژ‌ه‌ا‌ی داشته‌اند. مسئله فلسطین مسئله انسانیت است که ما باید به دنبال انسانیت یعنی دین، مذهب، اخلاق و فرهنگ باشیم زیرا عده‌ای دزد حق عده‌ای دیگر را سرقت کرده‌ان و به آنها نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های جهانی حقوق بشر باید در برابر حق فلسطینیان پاسخگو باشند، افزود:  عادی‌سازی روابط عده‌ای از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در شرایطی که ظلم و خیانت و زور صهیونیست‌ها را می‌بینیم و آنها اعلام کرده‌‌اند اسرائیل دشمن نیست و در منطقه حق دارد درحالی که اروپایی‌ها هیچ معامله‌ای با شهرک‌نشینان ندارند.

وی با بیان اینکه نتانیاهو اعلام کرده 4 کشور با اسرائیل روابط خود را عادی کرده‌اند و 10 کشور دیگر هم در نوبت هستند، تصریح کرد: باید علمای اسلام، سیاسیون و درباره فلسطینیان توضیح دهند.به نظر می‌رسد وحدت نظر و برنامه مشخصی درباره فلسطین وجود ندارد زیرا ترامپ و بحرین نمی‌توانند برای موضوع فلسطین که مسأله اول جهان اسلام است تصمیم‌گیری کنند.

خالد القدومی افزود: فلسطین و چارچوب حق فلسطینیان خط قرمز اسلام است که حاج‌قاسم اعتقادی راسخ به آن داشت و معتقد بود که باید رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود. لذا باید برنامه‌ای مشخص علیه رژیم صهیونیستی در جهان اسلام عملیاتی شود.

** افول آمریکا برخی کشورهای اسلامی را به اسرائیل متمایل کرد

فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: روابط بین کشورهایی نظیر امارات، بحرین و سعودی با رژیم صهیونیستی سال‌هاست که وجود دارد اما این سؤال مطرح است که چرا این روابط در شرایط فعلی علنی شده است که پاسخ آنها به دستور آمریکایی‌ها به این رژیم‌ها بازمی‌گردد؛ چراکه آنها با ملل خود روابطی نداشته و ندارند.

وی افزود: برخی کشورهای عربی برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی توجیه می‌آورند؛ چراکه آنها متوجه هستند که آمریکا در حال افول است و وقتی این رژیم‌ها به ایالات متحده وابسته هستند، آنها به دنبال ارباب و رئیس دیگری می‌گردند و غیر از رژیم صهیونیستی ارباب دیگری را در دسترس خود ندارند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کشورهای وابسته به دنبال ارباب جدید به دلیل افول آمریکا هستند و می‌کوشند با روابط با رژیم صهیونیستی ضعف خود را جبران کنند، این در حالی است که خود صهیونیست‌ها هم رو به افول هستند.

وی با بیان اینکه ژست حمایت از فلسطین از سوی رژیم‌های عربی از بین رفته و باید بدانیم که مقاومت جواب می‌دهد و حتی اعراب دیکتاتور شکست را پذیرفته‌اند، گفت: اروپایی‌های غیرمسلمان و غیرعرب که لابی صهیونیستی هم در آنجا کم‌رنگ است، اقداماتی که امارات درباره شهرک‌نشینان انجام می‌دهد را انجام نمی‌دهند.

ایزدی افزود: در کنگره آمریکا تصویب شده است که باید اسرائیل در منطقه برتری مطلق داشته باشد و به همین دلیل با قراردادهای نظامی خاص و ارسال تجهیزات خاص به دیگران مخالفت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. اتفاقات رخ داده در چند ماه گذشته برای جریان مقاومت پیروزی‌های متعددی داشته و خواهد داشت.

** مجالس کشورهای اسلامی نگذارد حقوق ملت فلسطین پایمال شود

زهره الهیان، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست طی سخنانی گفت: نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی به قدری زیاد است که باید یک پرونده در این رابطه در دادگاه های بین المللی ایجاد شود و حتی این نقض ها به اندازه ای شده است که سازمان های بین الملل هم نسبت به آن موضع می‌گیرند و محکوم می‌کنند.

وی افزود: نقش آفرینی فلسطین در نقشه راه شکل گیری تاریخ و همه مقاطع آن دلیل مهمی بر اهمیت ژئوپلتیکی و نواستراتژیکی این سرزمین در تمدن سازی و ملت سازی است و اینکه صهیونیست ها علی رغم اشغال فلسطین و ارتکاب آن همه جنایت و توطئه در طول هفت دهه گذشته نتوانسته اند نام فلسطین را محو و کشور اسرائیل را جایگزین آن کنند.

الهیان تصریح کرد: البته با قبح زدایی از دوستی و سازش با صهیونیست ها توسط امارات ، بحرین ، سودان و سعودی و احتمال تداوم آن را نمی توان یک حادثه گذرا و کوچک ارزیابی کرد.صهیونیسم یک خطر و تهدید بزرگ برای امنیت و صلح منطقه و جهانی است، که با به خدمت گرفتن انگلیس و امریکا اهداف و نیات خبیث خود را برای تسلط بر کل منطقه خلیج فارس و غرب آسیا دنبال می کنند.

نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری مد الله العالی از همان ابتدا به این نغمه شوم جندهای کاخ سفید و تل آویو واکنش و هشدار دادند و فرمودند که معامله قرن نباید در منطقه عملیاتی شود.

الهیان تصریح کرد: بی تردید با حضور صهیونیست ها در بحرین و امارات و سعودی منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد که نه تنها صلح و امنیتی به همراه نخواهد داشت بلکه آبستن تحولات مهمی خواهد بود. آنچه امروز می تواند با این توطئه خطرناک مقابله کند، حضور قوی محور مقاومت، تحرک جنبش بیداری ملت های منطقه و افکار عمومی حامی فلسطین است که اعتراض و انزجار خود از این خیانت سعودی ها ، امارات، بحرین و سودان را به منصه ظهور برسانند.

نماینده تهران در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند و باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و برای رساندن ندای ملت مظلوم فلسطین به مجالس همسو استفاده کند و نگذارد حقوق مشروع ملت فلسطین با خیانت کشورهای عربی پایمال شود.

** عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی قابل قبول نیست

سیدمحمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز طی سخنانی در نشست با بیان اینکه  عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نگرانی را در جهان اسلام ایجاد کرده است، افزود: مسئله اول جهان اسلام فلسطین بوده و هست و همواره مسلمانان دغدغه آزادی فلسطین و حق ستانده شده از آنان را دارند.

وی با یادآوری اینکه  توافق عادی‌سازی و صلح اصلاً قابل قبول نیست، تصریح کرد: بیش از 10 سال است که امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی روابط غیرعلنی و غیررسمی داشته‌اند که هم‌اکنون نقاب از چهره آنان برداشته شده و روابطشان علنی و رسمی شده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: ترامپ رسماً اعلام کرد که ارتفاعات جولان به رژیم صهیونیستی تعلق دارد و حتی سفارت آمریکا را به قدس شریف برد زیرا فکر می‌کرد می‌تواند نظر صهیونیست‌ها را جلب کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس مجلس اخبار فلسطین بیت المقدس مجلس اخبار فلسطین رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط نیز در این نشست کشورهای اسلامی نشست طی سخنانی کشورهای عربی مسئله فلسطین صهیونیست ها جهان اسلام اعلام کرده حقوق بشر رژیم ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن پیام ماموستا فائق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره عملیات «وعده صادق» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقٰاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اَللّٰهَ عَلیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده، رخصت [جهاد]داده شده است، چرا که مورد ظلم قرار گرفته اند، و البته خدا بر پیروزی آنان سخت تواناست.

امروز شاهد تنبیه ظالمی یهودی هستیم که هیچ قید و بندی ندارد و شاهد شکستن هر آنچه خط قرمز شرع و انسانیت از زمان تولد نامشروعش تابه بحال در حق اسلام و مسلمین مظلوم فلسطین خصوصاً ملت مقتدر غزه بوده وهستیم؛ و جهان اسلام خواستار تظلم خواهی از مادران باشرف و پدران باایمانی هستند که با دستان خود هزاران هزار کودک نازنینشان را بجرم مسلمان بودن و شهیدراه وطن هدیه کردند، اما دریغ از شهامتی از جانب دول عربی و اسلامی.

آنچه مسلم است اسلام دین صلح و سازش است و هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و تجاوزی را به هیچ کشوری انجام نداده مگر بواسطه حق دفاع ازخود، و یا جبران خون شهدایی که ناجوانمردانه در خاک خود ولیکن به دست غاصب صهیونیستی ترور شده اند و این دستوری است از جانب خداوند قهار، که ایران مقتدر با نهیبی که برسر این ددمنشان زد، نشان داد این فقط گوشه‌ای کوچک از قدرت و توان فرزندان غیور این آب و خاک عزتمند است، که تنبیهی بود برای التیام درد دل همهٔ امت اسلامی که باید گفت دستمریزاد‌ای دلیرمردان و‌ای مجاهدان غیور.

ان شاء الله با وعدهٔ خداوند قادرمتعال و با پیروزی اسلام بر کفر، بزودی شاهد اقامه نماز همه امت اسلامی در مسجدالاقصی باشیم و برای همیشه شر رژیم مجعول صهیونیستی ازسر عالم اسلام کم شود.
والسلام علیکم و رحمةالله
فایق رستمی

دیگر خبرها

  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • اقدام دلیرانه جمهوری اسلامی ایران موجب شادی و شعف امت های اسلامی شد
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه
  • عملیات «وعده صادق»سیلی ماندگاری بر پیکره نحس رژیم اشغالگر قدس بود
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • شورای ائتلاف: پاسخ ایران روحیه محور مقاومت را تقویت کرد
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • نیروهای مسلح ایران مانع نقشه‌های شیطانی صهیونیست‌ها می‌شوند
  • رسانه‌های صهیونیستی از آغاز حمله پهپادی ایران خبر دادند