Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر سودان، جامعه جهانی را به اهتمام ورزیدن به درگیری دایر در اتیوپی که ده‌ها هزار تن از آنها به سودان آمدند، ترغیب کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان تماسی تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان متعهد به حمایت از روند صلح در سودان به خاطر دستیابی به راهکار فراگیر و ادامه‌دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت از روند انتقالی سودان تأکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تأکید کرد که کشورش کنفرانسی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برگزار می‌کند.

ماکرون و حمدوک همچنین در خصوص بحران سد النهضه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم دستیابی به توافقی فوری که منافع کشورهای سودان، مصر و اتیوپی را در نظر داشته باشد، تأکید کردند.

رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر سودان همچنین به بررسی بحران منطقه «تیگرای» اتیوپی پرداختند و بر ضرورت اهتمام جامعه جهانی به رخدادهای کنونی به ویژه در بحبوحه ورود ده‌ها هزار تن از پناهجویان اتیوپیایی از طریق مرزهای سودان تأکید کردند.

ماکرون در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد که کشورش در روند ارزیابی نیازهای آوارگان اتیوپیایی به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان و شیوع ویروس کرونا مشارکت خواهد کرد.

مقامات سودانی پیشتر اعلام کرده بودند که تعداد پناهجویان اتیوپیایی فراری از جنگ در اقلیم «تیگرای» به ۴۵ هزار تن رسیده است.

سازمان ملل و اتحادیه آفریقا نسبت به احتمال امتداد جنگ و درگیری‌ به مناطق دیگر اتیوپی و ایجاد بی‌ثباتی در منطقه شاخ آفریقا ابراز نگرانی کردند.

در نتیجه این درگیری‌های نظامی در اتیوپی که از چهارم نوامبر سال جاری میلادی آغاز شده است هزاران اتیوپیایی به سمت مرزهای شرقی سودان رفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون عبدالله حمدوک اتیوپی رئیس جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

به گزارش ایرنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • استقبال پادشاه اردن از رئیس جمهور عراق و رایزنی درمورد تحولات منطقه
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • ماکرون: به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه
  • ماکرون: با شرکا برای کاهش تنش همکاری می‌کنیم