Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:20:13 GMT

تولید بیش از ۱۰۰ تن صیفی‌جات در یک دوره کشت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۰۶۶

تولید بیش از ۱۰۰ تن صیفی‌جات در یک دوره کشت

نصیرائی با اشاره به فعالیت یک باب گلخانه به مساحت یک هکتار در شهرستان درمیان گفت: از این سطح زیر کشت بیش از یکصد تن صیفی‌جات در یک دوره کشت تولید می شود.

«سید محسن نصیرائی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ‌‌‌‌سطح زیر کشت محصولات زراعی در شهرستان سربیشه را 2660 هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح زیر کشت 25 هزار تن محصول شامل گندم، جو، چغند قند و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تولید می شود. ‌

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات در این شهرستان 4730 هکتار است که سالانه 5500 تن محصولات باغی شامل زرشک، زعفران، عناب و... از این سطح زیر کشت تولید و برداشت می شود.

 

 

 

نصیرائی با اشاره به فعالیت یک هکتار گلخانه در شهرستان درمیان، میزان تولید صیفی‌جات شامل خیارسبز و گوجه فرنگی از این سطح زیر کشت را یکصد تن در هر دوره کشت عنوان کرد و گفت: در هر سال دو نوبت خیار سبز و یک نوبت گوجه فرنگی در این واحدهای گلخانه ای کشت و تولید می شود.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: شهرک گلخانه ای در مساحت 20 هکتار با ظرفیت 42 قطعه با داشتن زیر ساخت آب، برق و گاز آماده واگذاری به متقاضیان است و در این راستا 4 قطعه 3100 متری گلخانه تاکنون فعال  شده و در حال تولید و عرضه محصولات به بازار هستند.

 

 

 

نصیرائی یادآور شد: متقاضیان برای احداث 3 واحد (3100 متری) دیگر نیز در این شهرک گلخانه ای حال پیگیری هستند و تاکنون هر کدام از این واحد ها بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

وی با بیان اینکه به متقاضیان احداث گلخانه ازمحل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت می شود، گفت: 80 درصدر رقم طرح پیشنهادی در قالب تسهیلات و 20 درصد مابقی سهم آورده متقاضی است و بر اساس ارزیابی کارشناس بانک تسهیلات مرحله به مرحله آزاد سازی می شود.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان افزود: برای 5 متقاضی جدید دیگر هم برای اراضی شهرک گلخانه های قرارداد واگذاری منعقد شده است و این افراد برای دریافت تسهیلات و شروع احداث در حال پیگیری هستند.

 

 

 

نصیرائی از پیگیری احداث شهرک گلخانه ای در گزیک (دشت طبس) با مساحت 30 هکتار خبر داد و گفت: پس از گرفتن آخرین استعلام ار آب منطقه ای استان این اراضی به شرکت شهرک ها واگذار می شود تا برای آماده شدن زیر ساخت ها با انعقاد قرارداد تحویل پیمانکار شود.

 

 

 

وی در پایان افزایش قابل توجه بهره وری آب، تولید فزاینده در واحد سطح، ارزش افزوده بالا و تولید محصول در خارج از فصل و.... را از فواید منحصر به فرد کشت  گلخانه ای برشمرد.

پایان پیام/706

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبی درمیان شهرک گلخانه ای مدیر جهاد کشاورزی درمیان سطح زیر کشت شهرک گلخانه گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر از آغاز ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایده دولت برای ساخت چهار میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲ هزار هکتار معادل ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۱۷ هزار متقاضی هم دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲.۵ سال گذشته ۵۰ درصد کل ۴۰ سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است.

کد خبر 6086432

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان