Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:08:38 GMT

اینورتر چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۱۱۱

اینورتر چیست؟

گروه کالا صنعتی ارائه دهنده اینورتر زیمنس در ایران است. برای سفارش خرید اینورتر تک فاز زیمنس با کارشناسان فروش در تماس باشید. لیست قیمت اینورتر و کاتالوگ اینورتر تکفاز زیمنس را در سایت کالا صنعتی پیگیر باشید.

 

اینورتر طبق تعریف الکترونیک مبدلی است که جریان الکتریسیته را از حالت مستقیم dc به حالت متناوب ac تبدیل می کند راه اندازی الکتروموتورها روشهای مختلفی دارد که برترین آنها از طریق اینورتر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینورتر در رابطه با الکتروموتور نقش حفاظت کامل و همچنین راه اندازی ایمن و بدون آسیب دیدگی موتور از صفر تا صد موتور و نیز از صد تا صفر موتور اینورتر وسیله ای برای کنترل دور موتور.

نکته فوق‌العاده مهم اینکه سریع ترین راه، مطمئن ترین راه و بهترین راه برای راه اندازی الکتروموتور استفاده از درایو های ac یا اینورتر است.

نامهای اینورتر

اینورتر در صنعت و بازار اسامی مختلفی دارد که به چند نمونه از این نامها اشاره می شود :

( variable speed drive) VSD یا درایو های سرعت متغیر. VFD (( variable frequency drive  یا همان درایوهای سرعت متغیر. VVVF (VF (variable voltage variable frequency 3 یا درایو های ولتاژ متغیر و فرکانس متغیر. FC (frequency control) یا فرکانس کنترل .

اینورترها به وسیله تغییر فرکانس دستگاه، دور موتور موتورهای الکتریکی را کنترل می کنند. این موضوع کمک می کند تا موتور الکتریکی در دور دلخواه و با مصرف حداقل انرژی کار کند. کنترل دور الکتروموتور زیمنس همانند بسیاری دیگر از اینورترها با توجه به تغییر در فرکانس ورودی به دستگاه انجام می شود. اما به طور کلی می توان ساختار اینورترها را به شکل زیر توصیف کرد.

اینورترها جریان برق را به صورت سه فاز یا تک فاز دریافت کرده و از یکسری دیود (یکسو کننده جریان) عبور می دهند. این دیود ها کمک می کنند جریان به شکل یکنواخت در سطح مدار در جریان باشد. پس از یکسو شدن جریان، یک خازن در جلوی جریان قرار می گیرد و نقش یک صافی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید : اینورتر LS

این خازن کمک می کند تا ناخالصی و به عبارتی ریپل جریان گرفته شده و جریان با شکل مناسب تری به سمت دستگاه خروجی هدایت شود. هر چه کیفیت این خازن بیشتر باشد، جریان خروجی شکل سینوسی و نرم تری به خود می گیرد که موجب افزایش بازدهی دستگاه می شود.

پس از این مرحله جریان وارد قسمت تغییر قدرت و سوییچینگ می شود. در این قسمت جریان به شکل دلخواه دستگاه خروجی در آمده و مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این قسمت از ترانزیستورهای پر قدرت استفاده می شود، جریان می تواند تغییرات زیادی در این قسمت پیدا کند. جریان خروجی در این قسمت با ولتاژ و فرکانس مورد نظر ارائه می شود.

اینورتر تکفاز زیمنس

اینورتر تکفاز زیمنس جزو اینورتر های توان پایین می باشند که برای دستگاه های خاصی طراحی شده اند. اینورتر تکفاز زیمنس قابلیت تحمل اضافه بار نا 150 درصد از جریان نامی خود را دارند. اینورتر تکفاز زیمنس توانایی کنترل و تنظیم دور یک الکتروموتور را با کابل مناسب تا فاصله 50 متری دارا است.

اینورتر تکفاز زیمنس را می توان در هر دو حالت کنترل گشتاورهای ثابت و متغیر استفاده کرد. از جمله کاربری های این تجهیزات در سیستم های پمپاژ، تهویه مطبوع، سیستم های فشرده سازی، تجهیزات لودر و معدنی، کمپرسور ها، کولرها، نوار نقاله ها، آسانسورها، تجهیزات صنعتی و بسیاری دیگر از صنایع اشاره کرد.

کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی صنعتی با قابلیت اتصال به درگاه امکان پرداخت آنلاین و همچنین ارسال آنی کالای صنعتی به سراسر کشور، فروش انواع الکتروموتور، گیربکس صنعتی، پمپ خانگی و صنعتی، انواع برند های اینورتر و پمپ دنده ای ، ویبره بدنه و بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی را بر عهده دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش در تماس باشید. www.kalasanati.com

مزایای اینورتر تکفاز زیمنس

یکی از بزرگترین مزیت ها اینورتر تکفاز زیمنس به طور کلی افزایش بازدهی دستگاه متصل به آن ها و کاهش مصرف انرژی است.

از جمله دیگر مزیت های درایو تکفاز زیمنس نصب ساده، استفاده آسان، راه اندازی ساده، دسترسی به اطلاعات در هنگام قطع برق، تامین مناسب توان و کنترا و تنظیم دور موتور، کاهش هزینه های تعمیراتی موتور می باشد. اینورتر زیمنس همچنین نیاز به کاهنده های مکانیکی را در موتور ها از بین می برند . این تجهیزات احتمال بروز شوک های الکتریکی به خصوص در هنگام راه اندازی را به حداقل خود می رسانند. از جمله دیگر نکات مثبت اینورتر زیمنس قابلیت نصب آن ها به PLC و شبکه سازی آن ها توسط پروتکل های USS و Modbus می باشد.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد اینورتر تکفاز زیمنس امکان کنترل آن ها از طریق موبایل و تبلت است. نقطه اتصال این تجهیزات با یکدیگر وای فای امن ایجاد شده بین دو دستگاه است که امکان دریافت دستورات را از راه دور میسر می سازد.

گروه کالا صنعتی ارائه دهنده اینورتر زیمنس در ایران است. برای سفارش خرید اینورتر تک فاز زیمنس با کارشناسان فروش در تماس باشید. لیست قیمت اینورتر و کاتالوگ اینورتر تکفاز زیمنس را در سایت کالا صنعتی پیگیر باشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینورتر گروه کالا صنعتی کالا صنعتی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898588

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • آیین رونمایی از موتور شش سیلندر بنزینی
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز