Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت این کشور از روند صلح تاکید کرد مسکو از افزایش خشونت و گسترش ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دومین روز از کنفرانس ژنو با محوریت افغانستان بر ادامه حمایت‌های مسکو از روند صلح افغانستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاوروف با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت که روسیه نگران وخیم شدن اوضاع امنیتی و گسترش ناامنی‌ها به ویژه در شمال افغانستان است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که کشورش متعهد به حمایت از افغانستان و روند صلح است و از آن پشتیبانی خواهد کرد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که روسیه از مشکل جدی تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.

همچنین امروز سه‌شنبه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی تاکید کرد که سطح خشونت در افغانستان افزایش یافته و نیاز است تا همین الان جنگ در این کشور متوقف شود.

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت سیاسی کشور‌های کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لاوروف ناامنی در افغانستان قاچاق مواد مخدر خشونت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان امروز (یکشنبه) در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه گفت که این سازمان بیمارستان‌های افغانستان را تجهیز کند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان با نشر بیانیه‌ای از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارتخانه با الکساندر متیو رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه و هیات همراه‌ وی خبر داد.

در این دیدار، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به شهروندان شد.

از طرفی، الکساندر متیو در این دیدار با تقدیر از همکاری‌های حکومت سرپرست طالبان و به ‌ویژه وزارت امور خارجه این حکومت با این سازمان گفت: در یک سال اخیر، ۲۸ میلیون فرانک سوئیس صرف فراهم کردن خدمات بهداشتی و درمانی، آب آشامیدنی و رسیدگی به بلایای طبیعی برای پنج میلیون نفر از مردم افغانستان شده است.

اکنون با توقف کمک‌های جامعه جهانی، سیستم بهداشتی و درمانی افغانستان با مشکلات مختلفی مواجه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند