Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که صبر این کشور برای پذیرش تصمیم‌های اوپک تحت هر شرایطی و بدون در نظر گرفتن شرایط اعضا لبریز شده است.

به گزارش خبرگزاری پلتس، علی علوی روز دوشنبه (سوم آذرماه) اعلام کرد که آستانه تحمل عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، برای پذیرش تصمیم‌های غیرقابل انعطاف این سازمان که بدون توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی اعضا گرفته می‌شود، به بالاترین حد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانسی مجازی در عراق که از سوی مؤسسه چتم‌هاوس برگزار شده بود، گفت: به‌عنوان یک مقام عراقی فکر می‎کنم در قبال سیاست تصمیم واحد برای همه اعضای اوپک تحمل و صبرمان به سر آمده است و دیگر باید موضع خود را مطرح کنیم.

معاون نخست‌وزیر عراق افزود: نباید چنین الگویی را که برای همه اعضا یکسان است، بپذیریم. به‌ویژه اینکه تصور نمی‎کنم که به‌کارگیری چنین الگویی در بلندمدت و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و سیاسی کار درستی باشد.

علوی تصریح کرد: اوپک به الگویی با توجه به جزئیات بیشتر احتیاج دارد، زیرا همه کشورها سپر مالی مانند صندوق‌های ثروت ملی ندارند.

عراق امسال با وجود بحران مالی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، همه‎گیری ویروس کرونا و مشکلات سیاسی، ناشی از  ناآرامی‌های داخلی و تغییر دولت این کشور، تاکنون سعی کرده است به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باشد.

علوی افزود: اوپک باید به مسائلی مانند خروج احتمالی امارات متحده عربی از این سازمان و بازگشت تولید نفت لیبی توجه کند. 

منابع آگاه اظهار کرده‎اند که هم‌زمان با آغاز طرح سرمایه‎گذاری ۱۲۲ میلیارد دلاری پنج ساله شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در ماه ژانویه، امارات متحده عربی در حال بررسی گزینه‌های باقی ماندن در اوپک است. این برنامه بودجه جدید به ادنوک کمک خواهد کرد به توسعه اکتشاف‎های نفتی و افزایش ظرفیت تولید به میزان ۲۵ درصد و رساندن تولید به ۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ بپردازد.

معاون نخست وزیر عراق که همزمان وزیر دارایی این کشور هم است، گفت: خروج احتمالی امارات متحده عربی از اوپک و افزایش تولید نفت لیبی و رسیدن آن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز، مسائلی هستند که اوپک به آن رسیدگی کند.

نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است در تاریخ ۳۰ نوامبر و یکم دسامبر (دهم و یازدهم آذرماه) برگزار شود. اعضای ائتلاف اوپک پلاسی به احتمال زیاد در این نشست درباره تمدید محدودیت‎های تولید کنونی این ائتلاف به‌دلیل ضعف تقاضا در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا گفت‎وگو می‌کنند.

منبع: شانا

کلیدواژه: عراق اوپک توافق اوپک و غیر اوپک تمدید کاهش تولید سهمیه کاهش تولید اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق