Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:42:23 GMT

همکاری‌های موزه‌ای ایتالیا و ایران گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۲۳۷

همکاری‌های موزه‌ای ایتالیا و ایران گسترش می یابد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که در موزه ملی ایران انجام شد، در این جلسه طرفین در خصوص نمایشگاه‌های دوجانبه و مطالعات مجموعه‌های موزه‌ای در دو کشور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

یاروسلاو رومانووا با اشاره به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و ایتالیا که سابقه‌ای چندهزار ساله دارد، ابراز امیدواری کرد و افزود: این روابط نزدیک، خصوصاً در زمینهٔ همکاری بین موزه‌ای در آینده تداوم پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا تأکید کرد که همکاری‌های پیشین بین موزه‌های ایتالیا و موزه ملی ایران بسیار مثمر ثمر بوده و باعث افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر شده است.

رومانووا تصریح کرد: امیدوارم پس از پایان محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری شیوع ویروس کرونا و باز شدن مجدد موزه ملی ایران بتوانیم از آثار این موزه غنی که دریچه‌ای به فرهنگ‌های کهن ایران است بازدید کنیم.

فریدون بیگلری معاون فرهنگی موزه ملی ایران با اشاره به ارتباط نزدیک بین موزه ملی ایران با موزه‌ها و دانشگاه‌های ایتالیا گفت: طی دو دهه گذشته موزه ملی ایران به شکل انفرادی یا در قالب نمایشگاه‌های گروهی در شش نمایشگاه ایتالیا شرکت کرده است که آخرین آن‌ها «شیرها و گاوهای ایران باستان در آکوئی لیا» بوده که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

او به نمایشگاه اخیر با عنوان «ایران و ایتالیا: ۶۰ سال همکاری در میراث‌فرهنگی» اشاره کرد که در سال ۱۳۹۸ با حمایت مؤسسه ایزمئو، سفارت ایتالیا و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد.

بیگلری در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده با برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع میراث‌فرهنگی مشترک بین این دو تمدن باستانی در موزه‌های دو کشور، گام دیگری در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت برداشته شود.

در پایان این نشست معاون فرهنگی موزه ملی ایران شماری از انتشارات این موزه را به یاروسلاو رومانووا اهدا کرد.

کد خبر 5079764 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایتالیا موزه موزه ملی ایران ویروس کرونا محدودیت های کرونایی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران مواد مخدر پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه ستاد ملی مقابله با کرونا هوای سالم هفته بسیج دانش آموزان استثنایی موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران