Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز چندی پیش بود که سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «لزوم راه‌اندازی انتقال خون سیار» به ثبت رسید که پس از به حد نصاب رسیدن امضاهای این کمپین، خبرنگار فارس آن را از سوی مدیرکل انتقال خون فارس پیگیری کرد.

مسعود ترابی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: سالها است که انتقال خون سیار در سطح شهر شیراز و نقاط مختلف استان روزانه در دو نوبت به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این شرایط کمبود خون در کشور و همچنین محدودیت‌های کرونایی اگر کسی داوطلب اهدای خون باشد، باید از سمت یک ارگان یا یک صاحب مسؤولیت در محله مانند شورای محل، درخواست خدمات خون دهی سیار را با روابط عمومی اداره کل انتقال خون هماهنگ کند.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: شهروندان جهت هماهنگی می‌توانند با شماره ۰۹۱۷۷۱۳۶۳۵۱ تماس گرفته تا در زمانی که هماهنگی صورت می‌گیرد اتوبوس  و نیروهای ما در آن مکان مستقر و اقدام به خون‌گیری کنند.

ترابی گفت: علاوه بر این دو پایگاه ثابت نیز در فلکه نمازی و قصرالدشت ایستگاه قوامین همه‌روزه و یکسره از ساعت ۸ تا ۱۹:۳۰ پذیرای شهروندان شیرازی است.

وی عنوان کرد: دو واحد سیار دیگر نیز در شهرستان‌های زرقان، کوار و فیروزآباد که فاقد ایستگاه انتقال خون هستند به‌طور روزمره حضور یافته و اقدام به خون‌گیری می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون فارس افزود: علاوه بر این، پنج ایستگاه ثابت در شهرستان‌های فسا، جهرم، داراب، آباده و لارستان داریم که همین مراکز نیز دارای واحدهای سیاری هستند که به نقاط مختلف حومه شهرستان رفته و به افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در واحدهای ثابت را ندارند، خدمات ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای سیار انتقال خون، عنوان کرد: از بدو ورود افراد، تب سنجی و ضدعفونی دست‌ها صورت می‌گیرد، درصورتی‌که شخصی بدون ماسک باشد به او داده می‌شود، تمام پک‌ها استریل و یک‌بارمصرف بوده و همچنین در زمان انتظار و ثبت‌نام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور کامل صورت می‌پذیرد.

ترابی در پایان با اشاره به اینکه مردم باید اهدای خون را یک عادت نیک و سنت حسنه دانسته و آن را به‌طور مستمر انجام دهند، اضافه کرد: نیاز به خون موضوعی دائمی بوده زیرا خون بیشتر از یک ماه و پلاکت بیشتر از سه روز قابل نگهداری نیست پس ضروری است آقایان هر سه ماه و بانوان هر چهار ماه یک بار به این امر خداپسندانه اقدام نموده تا ذخایر خونی ما همیشه در حد مطلوب باقی بماند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون واحد سیار پروتکل های بهداشتی انتقال خون فارس ذخایر خونی انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز اصفهان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین اعتبار تکمیل این آزاد راه از طریق مولدسازی، خواستار تسریع دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای توافقات شد.
وی در ادامه با اشاره به تعریف مثلث طلایی گردشگری بین استان‌های فارس، اصفهان و یزد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جاذبه‌های طبیعی پیرامون آزادراه شیراز- اصفهان را با تمرکز بر حفظ محیط زیست معرفی و زمینه‌های استفاده گردشگران و عموم را مهیا کند.
استاندار فارس از مدیریت امور شعب بانک ملی و بانک مسکن استان خواست در مدت دو هفته نسبت به پیگیری و واریز تسهیلات ماده ۵۶ برای قطعه تنگ خیاره به لپویی اقدام و نتایج را اعلام کنند.
او با اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان ماموریت داد برای بررسی اتصال آزادراه شیراز اصفهان به شهر مرودشت و تخت جمشید اقدامات لازم را انجام و نتیجه را در جلسه بعدی اعلام کنند.
استاندار فارس همچنین به تداخل برخی از مقاطع آزادراه با ایل‌راه عبوری استان اشاره کرد و گفت: اداره کل امور عشایر استان با هماهنگی شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه و همچنین فرمانداری‌های ذی‌ربط تمهیدات لازم را برای عبور ایمن ایلات یا در صورت لزوم تعیین مسیر جایگزین اتخاذ کند.
محمد هادی ایمانیه همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی را مامور کرد تا پیگیری لازم برای استقرار کامل اورژانس در آزادراه طبق استانداردهای کشوری و حسب مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان انجام و نتیجه را اعلام کند.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با اشاره به انعکاس مشکلات راه‌ها از جمله آزادراه توسط شهروندان از طریق سامانه ۱۴۱ و لزوم ارتباط موثر و شبانه روزی بین مرکز مدیریت راه‌های استان و شرکت ساخت و بهره‌برداری آزادراه خواستار تشکیل جلسات هماهنگی با محوریت راهداری استان و اعلام نتایج به شورای هماهنگی ترافیک شد.

دیگر خبرها

  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز