Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- براثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهر الباب در شرق استان حلب سوریه، که در کنترل گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه قرار دارد، 22 نفر کشته و زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهر الباب در شرق استان حلب سوریه، که در کنترل گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه قرار دارد، منفجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه دو نفر از جمله یک فرمانده نظامی در گروه‌های طرفدار ترکیه کشته و بیست نفر دیگر زخمی شدند.

غارت یک کلیسا در حسکه سوریه
خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد : تروریست‌های مزدور در ادامه اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم در منطقه راس العین در حومه شمال غربی حسکه اموال یکی از کلیساهای این منطقه را غارت کردند.
به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منابع محلی به خبرنگار این خبرگزاری در حسکه گفتند که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران آنها، مبلمان، تجهیزات فلزی و اقلام مسی را علاوه بر وسایل برقی از کلیسای «مار توما» در محله کلیساها در راس العین به سرقت برده اند تا تحت پوشش مقامات دولت ترکیه به خارج از کشور قاچاق کنند.
این منابع همچنین گزارش دادند که تروریست ها به جنایات خود علیه مردم روستاهای منطقه راس العین ادامه می دهند به طوریکه با تصرف مناطق جدیدی از زمین های کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی را سرقت کرده و به کشاورزان اجازه کشت در زمین هایشان را نمی دهند.

نظامیان ترکیه درصدد خروج از محله الراشدین حلب
نیرو‌های ترکیه‌ای مستقر در محله الراشدین در جنوب شهر حلب سوریه، جمع کردن تجهیزات خودشان را به منظور خروج از پاسگاه مستقر در این منطقه آغاز کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نیرو‌های ترکیه‌ای مستقر در محله الراشدین در جنوب شهر حلب سوریه، جمع کردن تجهیزات خودشان را به منظور خروج از پاسگاه مستقر در این منطقه آغاز کردند.

تقویت مواضع نظامی ترکیه در ادلب
منابع خبری معارض اعلام کردند که نظامیان ترکیه همچنان در حال تقویت مواضع خود در استان ادلب هستند و یک کاروان نظامی دیگر وارد این استان شده است.
منابع خبری معارض از ادامه روند تقویت مواضع نظامیان ترکیه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر می‌دهند.
پایگاه خبری معارض «جسر» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که یک کاروان نظامی متعلق به ارتش ترکیه، پس از عبور از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در مرزهای مشترک با سوریه، وارد این کشور شد.
این شاهدان گفتند که این کاروان صبح امروز از شهرک «المسطومه» در ادلب عبور کردند و مقصد آن، جنوب ادلب بوده است.
به گفته این افراد، بیشتر این کاروان از سلاحهای سنگینی مانند تانک و نفربر تشکیل شده بود.
به گزارش این پایگاه، تجهیزاتی که ارتش ترکیه اخیرا وارد سوریه کرده، در مقرهای نیروهای این کشور در منطقه «جبل الزاویه» توزیع شده است.
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- هم ضمن تأیید ورود این کاروان نظامی ترکیه، خبر داد که این کاروان شامگاه گذشته وارد سوریه شده است.
دیدبان اما خبر داد که 30 خودروی نظامی حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد سوریه شدند.

فیصل المقداد بر ادامه حمایت کشورش از مقاومت تاکید کرد
وزیر خارجه جدید سوریه گفت: سوریه همیشه با مقاومت بوده است و هنوز هم هست و از آن حمایت کرده است.
فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه که در پی درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید این کشور سکان وزارت خارجه را به دست گرفت بر حمایت کشورش از مقاومت در برابر متجاوزان تاکید کرد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در دمشق به روابط گرم فیصل المقداد با شبکه المنار اشاره کرد و گفت صحبت‌های المقداد درباره سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز نشان می‌دهد به صداقت و عزم وی یقین دارد.
فیصل المقداد در گفتگو با خبرنگار المنار ضمن قدردانی از عملکرد شبکه المنار گفت: وقتی سید حسن نصرالله رهبر مقاومت سخن می‌گوید اسرائیل همیشه سخنان وی را جدی می‌گیرد. رهبر مقاومت همیشه به وعده‌های خود عمل می‌کند. فقط اسرائیل نیست که این را می‌داند (درستی وعده‌های نصرالله) بلکه کسانی که در اروپا و آمریکا یا نظام‌های منطقه مثل عربستان سعودی هم که پشت سر اسرائیل قرار دارند این را می‌دانند.
وی ادامه داد: مردم سوریه، کشوری می‌خواهند که در آن از سهمیه بندی خبری نباشد و در منطقه و جهان نقش زیادی داشته باشد.
المقداد درباره حمایت کشورش از مقاومت گفت: سوریه همیشه با مقاومت بوده است و هنوز هم هست. سوریه همیشه در کنار مقاومت بوده و از آن حمایت کرده است.
در پایان گزارش آمده است: سیاست خارجی سوریه در دوره وزیر جدید با دوره وزیر سابق تفاوتی نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه فیصل المقداد حلب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مین در سردشت با دو زخمی

فرماندرشهرستان سردشت گفت: بر اثر انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در منطقه بلفت دو جوان سردشتی در این حادثه زخمی و به مراکز درمانی منتقل شدند.

باباخان اسکندری افزود: محل مذکور قبلا توسط گروه‌های مین روبی پاکسازی شده است ولی هنوز هم آثار جنایت‌های رژیم بعث در این منطقه مرزی حادثه می‌آفریند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بارش باران و رانش زمین در مناطق مرزی موجب جابجایی مین‌ها می‌شود، از این رو تردد در چنین مناطقی برای مرزنشینان به ویژه دامداران خطر انفجار مین‌های جابجا شده را در پی خواهد داشت و بهتر است از حضور در چنین مکان‌هایی دوری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • انفجار مین در سردشت با دو زخمی
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • حمله تروریستی دیگری در روسیه خنثی شد
  • حمله به شرق سوریه ۵ زخمی برجای گذاشت +فیلم