Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@01:28:07 GMT

مصطفی جنتی عطایی درگذشت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۶۱۸

مصطفی جنتی عطایی درگذشت

مصطفی جنتی عطایی مترجم و نویسنده باسابقه تئاتر در سن ۸۷ سالگی و در تهران، چشم از جهان فروبست.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رکسانا جنتی عطایی فرزند مصطفی جنتی عطایی درباره درگذشت این مترجم و نویسنده با سابقه تئاتر، ضمن تأیید خبر گفت: پدرم روز ۱۹ آبان‌ماه امسال بعد از یک دوره بیماری در تهران چشم از جهان فروبست و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد که به دلیل شرایط کرونایی از برگزاری مراسم خاکسپاری خودداری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصطفی جنتی عطایی متولد ۱۳۱۲ در شهر مشهد، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و از پیشکسوتان نمایشنامه نویسی رادیویی بود که از سال ۱۳۳۷ تا کنونی به فعالیت‌های ادبی ادامه داد.

وی نزدیک ۳ دهه با رادیو ایران و سپس با صدای جمهوری اسلامی ایران بین سال‌های ۷۷ تا ۸۲ همکاری داشت که حاصل این فعالیت ۲۵۰ نمایشنامه بود که در ساعات پرمخاطب از رادیو پخش می‌شد.

جنتی عطایی ۲ بار به‌عنوان نویسنده و مترجم برتر سال برای نمایشنامه‌های «درخت گل» در سال ۱۳۳۹ و «هری گل بنفشه نمی‌فروشد» در سال ۱۳۴۹ شد.

وی علاوه‌بر نگارش نمایشنامه، داستان‌های کوتاه، مقالات، مطالب اجتماعی و خانوادگی نیز برای سایر برنامه‌های رادیو می‌نوشت که در مجموع بالغ‌بر ۲ هزار مطلب رادیویی می‌شود.

جنتی عطایی در سال اخیر داستان‌هایی کوتاه را برای صفحه ادبی روزنامه جام جم ترجمه کرد.

همچنین «نامه‌های نام‌آوران» و «زنان سیاست‌گر» از جمله تألیفات مصطفی جنتی عطایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نویسنده کتاب مصطفی جنتی نویسنده های ایرانی مصطفی جنتی عطایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در کلانشهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سرهنگ سیدحجت فتاحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسب برگزاری رژه روز ارتش محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۴ بامداد چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین در شهر اردبیل اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس از ساعت ۲۴ بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه توقف هر نوع وسایط نقلیه در حدفاصل میدان بسیج تا ایستگاه سرعین و همچنین خیابان آب حدفاصل پل قدس تا خیابان عطایی ممنوع بوده و در صورت توقف از طریق جرثقیل نسبت به جابه‌جایی اقدام و به خارج از محدوده انتقال داده خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تردد و توقف هر گونه وسایط نقلیه در حدفاصل میدان بسیج تا ایستگاه سرعین، ایستگاه سرعین تا میدان بسیج، خیابان آب حدفاصل پل قدس تا خیابان عطایی و خیابان عطایی حدفاصل تقاطع بیمارستان امام (ره) تا میدان بسیج تا زمان اتمام مراسم ممنوع است.

کد خبر 745261

دیگر خبرها

  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • اجرای محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در اردبیل
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • جهان ذهنی بِرشت
  • از ماجرای «تمساح خونی» تا چند خبر دیگر
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • فراخوان عمارت نوفل لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی