Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع تایوان مدعی ورود دو هواپیمای نظامی چین به جنوب غربی این جزیره شد.

وزارت دفاع تایوان سه‌شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی مدعی شد که دو فروند هواپیمای نظامی «وای 8» ارتش چین روز سه شنبه وارد حریم هوایی جنوب غربی تایوان شدند. وزارت دفاع تایوان افزود که به دنبال این حادثه هواپیمای گشت زنی خود را عازم منطقه کرد و سامانه‌های دفاع هوایی تایوان فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع چین تاکنون به این ادعای تایوان هیچ واکنشی نشان نداده است.

تنش‌ها بین چین و تایوان طی هفته‌های اخیر در پی سفر مسئولان و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به تایوان شدت گرفته و این در حالی است که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

وزارت دفاع تایوان چندی قبل نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های «سوخو-۳۰ » و «جِی-۱۰ » ارتش چین از جنوب غربی به حریم هوایی موسوم به «منطقه واکنش» این کشور وارد شد. وزارت دفاع تایوان به پکن هشدار داده که نیروهای مسلح این کشور می‌توانند واکنش سریع و مناسب به چنین اقداماتی نشان دهند و در عین حال از مردم تایوان خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تایوان چین جنگ دریای چین وزارت دفاع تایوان جنوب غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»

 

بین الملل تابناک: اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله، مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران، اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین، شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور» و برگزاری رزمایش نیروهای سه گانه ارتش تایوان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند. 

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله 

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های یکجانبه این کشور به بهانه حمایت مالی از گروه انصارالله یمن، تحریم هایی را علیه این گروه، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان به بهانه تامین مالی این گروه وضع کرد.

 وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی ها و حزب الله فعالیت می کنند، تحریم می کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، « این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروهای وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی ها است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به استفاده از ابزارهایمان علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، متعهد هستیم.»

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در روش های استفاده از بازارهای بین المللی انرژی برای تسهیل فعالیت های تروریستی ادامه خواهد داد.»

 وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال بیان کرد پاکستان درحال مشاوره با نهاد های قانونی برای بررسی یک معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، ابتدا گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: «اما ما همیشه به همه هشدار می دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی کنیم.

وزیر نفت پاکستان با اعلام اینکه کار روی احداث خط لوله مرتبط با پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران به زودی آغاز می‌شود، گفته است: اسلام‌آباد قاطعانه به دنبال دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهد بود.

اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»

وزارت دفاع سوریه روز (سه‌شنبه) از شهادت و زخمی شدن ۴۰ سوری در حملات جنگنده های آمریکا به مناطق مختلف در استان دیرالزور خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره به نقل از یک منبع در وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: نیروهای اشغالگر آمریکا بامداد امروز با استفاده از جنگنده‌ها و پهپادهای خود، تعدادی شهرک، روستا و اماکن نظامی را در استان دیرالزور و حومه آن هدف قرار دادند.

این منبع گفت: این تجاوز منجر به کشته شدن هفت نظامی و یک غیرنظامی، زخمی شدن ۱۹ نظامی و ۱۳ غیرنظامی و نیز وارد شدن خسارات مادی شدید به اموال عمومی و خصوصی شد.

همچنین خبرگزاری «اسپوتنیک» بامداد امروز به نقل از منابع محلی در استان دیرالزور اعلام کرده بود: «ساعت ۰۱:۴۹، جنگنده‌های آمریکایی با انجام ۱۰ حمله هوایی همزمان چند منطقه را در این استان و حومه آن هدف قرار دادند.»

این حملات خیابانی در قلب شهر دیرالزور و همچنین محله «التمو» در شهر «المیادین»، منطقه «السویعیه»، روستای «الصالحیه» و خیابان «الهجانه» در شهر «البوکمال» انجام گرفت.

طبق گفته این منابع، لحظاتی قبل از این حملات نیز انفجارهای شدید همزمان شهرهای «المیادین»، «البوکمال» و داخل شهر دیرالزور در شرق سوریه را لرزاند که گفته می‌شود ناشی از حملات آمریکا بوده است.

برگزاری رزمایش نیروهای سه گانه ارتش تایوان 

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی‌های سه‌گانه ارتش این جزیره سه‌شنبه در واکنش به گزارش‌های دریافتی مبنی بر افزایش فعالیت نظامی پکن در نزدیکی تایوان، رزمایش دفاعی با تمرکز بر دفاع هوایی انجام داده‌اند.

به گزارش راشا تودی، در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: هدف از برگزاری این رزمایش، بررسی و برآورد توان رزمی مشترک دفاع هوایی نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی تایوان است و این رزمایش‌ها برای مقابله با تهدیدهای احتمالی، ادامه خواهد داشت.

در همین ارتباط، نیروی هوایی تایوان نیز با انتشار بیانیه‌ای از انجام رزمایش پدافند هوایی همه‌جانبه نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش تایوان در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه (به وقت محلی) با استفاده از موشک‌های بومی زمین به هوای اسکای باو و موشک‌های پاتریوت ساخت آمریکا خبر داد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تکذیب همکاری نظامی با اسرائیل ازسوی وزارت دفاع ترکیه
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه