Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:59:04 GMT

3 اولويت ناوگان کشتيراني در جنگ اقتصادي

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۱۸۹۲

3 اولويت ناوگان کشتيراني در جنگ اقتصادي

خبرگزاری آریا- مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت:کاهش هزینه‌ها، حفظ امنیت و سرعت مطلوب، سه هدف اصلی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از جامعه دریایی ایران (مانا)، کاپیتان داوود آبداری تفتی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور، هزینه کرایۀ حمل محمولات کانتینری، دغدغۀ نخست صاحبان کالا و مشتریان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های ظالمانه علیه این شرکت و سوء استفاده‌هایی که توسط برخی شرکت‌های مرتبط با حمل و نقل کانتینری ایجاد شد، تأمین امنیت و سرعت مطلوب در تحویل محمولات مورد توجه مشتریان کشتیرانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: گواه این مدعا نابسامانی و به هم ریختگی شدید نرخ‌های کرایۀ حمل کانتینری در نیمه نخست امسال است که بنا بر اظهارات مشتریان، نرخ‌های حمل در بازار، بسیار بالاتر از نرخ‌های اعلامی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.
به گفته تفتی به طور کلی نرخ تمام شده کرایۀ حمل در صنعت کشتیرانی به ویژه در بخش حمل کانتینری تابع عوامل مستقیم و غیر مستقیم بسیاری است که از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به هزینۀ سوخت خصوصاً سوخت کم‌سولفور، عوارض و هزینه‌های بندری و گذرگاهی مبادی و مقاصد، هزینه‌های پرسنل دریایی (با الزام مطابقت با استاندارد‌های جهانی) و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری کشتی‌ها (که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به ناچار با هزینه‌ای بالاتر از نرخ‌های بازار انجام می‌گردد) و نرخ ارز و ... اشاره کرد.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر که از شرکت‌های عضو گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: این گروه صاحب ناوگان ملی و به عنوان پرچمدار و پیشرو در حمل محمولات دریایی خصوصاً کالا‌های اساسی کشور است بنابراین باوجود ساختار غیردولتی خود، همواره مصلحت اندیشی و نگرش ملی را بر منافع سود‌آورانه ترجیح داده و خود از مدعیان لزوم تعدیل در نرخ‌های کرایۀ حمل است.
وی با تأکید بر اینکه تعدیل نرخ کرایۀ حمل با عنایت به عوامل یاد شده، همکاری دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی کشور را می‌طلبد، گفت: این دستگاه‌ها نقشی اساسی در تسهیل و مهیا ساختن زیر‌ساخت‌های مرتبط با موضوع را ایفا می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وزارت نفت، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی اشاره کرد.
تفتی همکاری و تعامل این دستگاه‌ها را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار حیاتی و حائز اهمیت دانست و افزود: افزایش این همکاری‌ها با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای تعدیل هرچه بیشتر نرخ‌های کرایه حمل فراهم می‌سازد.
وی با یادآوری اینکه عوامل مؤثر در قیمت تمام شده مانند عوارض بندری و گذرگاهی بنادر خارجی، خارج از اختیار کشتیرانی‌ها از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با این حال این شرکت تمام تلاش خود را در جهت کاهش حداکثری این هزینه‌ها بکار بسته است.
این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیشنهاداتی را به منظور تعدیل هرچه بیشتر نرخ‌های کرایه حمل با هدف مساعدت در تسهیل تجارت دریایی، ارائه کرد و افزود: با توجه به اینکه نیمی از سهم قیمت تمام شده کرایه حمل را قیمت سوخت مصرفی شناور‌ها به خود اختصاص می‌دهد، تعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ارائه انواع سوخت مورد نیاز به صورت یارانه‌ای می‌تواند کمک شایان توجهی در کاهش هزینۀ تمام شده حمل باشد.
وی همچنین با بیان اینکه تعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه تخفیفات حداکثری در تعرفه‌ها در راستای کاهش نرخ کرایۀ حمل بسیار مؤثر است، گفت: این تخفیف‌ها و محاسبه تعرفه‌های خدمات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی براساس نرخ ارز دولتی در کنار ایجاد برخی تسهیلات در سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری محمولات اثر بسیار مثبتی بر کاهش هزینه‌ها و متعاقب آن بر نرخ کرایۀ حمل خواهد داشت.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مهم ارزیابی کردن همکاری وزارت امور خارجه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تحت شرایط تحریم ظالمانه، افزود: همکاری وزارت امور خارجه در رفع و یا کاهش محدویت تردد ناوگان ملی در برخی بنادر خارجی تاکنون بسیار راه گشا بوده است، اما لازم است که این همکاری‌ها هر چه بیشتر تقویت شود چه آنکه تسهیل در تردد به بنادر خارجی اثری کاهنده بر هزینه‌ها در زمان تحریم‌ها دارد.
وی همکاری بانک مرکزی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: توجه و یاری بانک مرکزی و مدیریت محترم آن در جهت تأمین و تسهیل تعاملات ارزی این شرکت در زمان جنگ اقتصادی نه تنها به تعدیل نرخ کرایه حمل کمک خواهد کرد بلکه ضمن تسریع در حمل و رساندن کالا‌های اساسی و نهاده‌های تولید به بازار مصرف داخلی بر قیمت تمام شدۀ کالا اثری کاهشی خواهد داشت.
تفتی در بخش پایانی اظهارات خود با یادآوری مجدد اینکه در حال حاضر با اهتمام و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و کارشناسان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، حمل محمولات وارداتی و صادراتی دریایی مطابق با انتظار مشتریان در حال انجام است، گفت: باوجود محدودیت‌های داخلی و خارجی فراوان که به بخشی از آن‌ها اشاره شد، حمل کالا بدون وقفه و با امنیت و سرعت بالا و حداقل نرخ حدود 10 درصد پایین‌تر از شرکت‌های رقیب در حال انجام است و با عنایت خدای متعال اعتماد به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان طیف وسیع مشتریان گرامی به طور روز افزون در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اولویت ناوگان کشتیرانی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کرایه حمل هزینه ها تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی در نشستی با فعالان اقتصادی اظهار کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تسریع، تسهیل و تکریم تجار و بازرگانان اساس کار همکاران من در سازمان منطقه آزاد چابهار است تا اعتقاد و اعتماد مردم در سال جدید برای مشارکت در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت، مزیت، آینده‌ای درخشان، نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه این منطقه آزاد نه‌تنها در اقتصاد ملی نقش مؤثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکای مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است، افزود: سرمایه‌گذاران و تجار باید بدانند فلسفه وجودی شکل گیری مناطق آزاد بر پایه صادرات و ترانزیت بنا نهاده شده بنابراین سرمایه‌گذاران واقعی و تجار و بازرگانانی که در حوزه صادرات، تولید و ترانزیت فعالیت می‌کنند هرگونه موانع و مشکلاتی را که با آن روبرو شدند به معاونان و مدیران ما ارائه کنند تا در راستای رفع آن اقدامات عاجل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت‌ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ریگی به معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و حوزه‌های مرتبط دستور داد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به چابهار و حوزه سواحل مَکُران و توسعه این پهنه غنی از فرصت‌های مهین اسلامی، لازم است نشست‌های مداوم و منظم با سرمایه‌گذاران و بازرگانان برگزار شود تا موانع تولید، سرمایه‌گذاری و ترانزیت رفع شود.

چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت

وی افزود: موقعیت بندرشهیدبهشتی در خلیج چابهار و همچنین وجود آب‌های عمیق و بریدگی‌های طبیعی، فضایی مناسب را برای اسکله‌های با عمق زیاد و مختصات لنگرگاهی مطلوب جهت پهلوگیری کشتی‌های عظیم اقیانوس‌پیما فراهم ساخته به‌طوریکه این بندر از قابلیت تبدیل‌شدن به مگاپورت برخوردار است. به‌بیان‌دیگر چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه استراتژیک برای توسعه ترانزیت و صنایع محسوب می‌شود. این ویژگی ممتاز در دیگر مناطق ساحلی جنوب ایران و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دیده نمی‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد چابهار برنامه‌هایی برای آشناسازی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با قوانین کشور و مناطق آزاد تدارک ببیند تا تمامی اتباع خارجی به عنوان سفیران اقتصادی، ضمن آشنایی با قوانین و مقررات همواره به آن تمکین کنند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از طریق فنی و حرفه‌ای احترام به قوانین و حقوق کارگری، ثبت اجاره نامه‌ها در سامانه ثبت اسناد و املاک، صدور، تمدید و پیگیری مجوزهای لازم برای فعالیت اتباع، رعایت حفظ و شئونات اسلامی و انجام مسوولیت اجتماعی در قبال شهروندان از موارد مهم است که در منطقه آزاد چابهار باید مورد توجه قرار گیرد.

ریگی ادامه داد: تجار و فعالان اقتصادی اتباع کشورهای مختلف حاضر در منطقه آزاد و یا سرمایه گذار جدید چالش‌ها و مشکلات پیش روی خود را مطرح تا پیگیری و حل آنها توسط مسوولان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و به عنوان دروازه توسعه محور شرق از آن یاد می شود. مزیت های اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار جهت تشویق سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که می تواند برای اجرای هر ایده سودآور باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه تسهیلات و مزیت های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی بیان کرد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی