Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرم پور گفت: با وجود ادیان های مختلف در استان بوشهر مردم این استان با فرهنگ غنی خود از گذشته تا به امروز با وحدت و مهربانی در کنار هم زندگی کرده اند و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این استان وحدت آفرین بوده.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از بوشهر،  روز سه شنبه (4 آذر) نشست مشترک جلال ریزانی، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با فاطمه کرم پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ساختمان این اداره کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

« فاطمه کرم پور » در این نشست به همکاری های دوجانبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ارتقا سطح فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت  بسیار ارزشمند و به عنوان بازوانی نیرومند در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با ظرفیت های خود تنها نهادی می باشند که می توانند سیاست های کلان فرهنگی را در روستا ها اجرا کنند.

 

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، انتخاب جوانی خلاق و توانمند به عنوان مدیر این ستاد در استان بوشهر می باشد که این اقدام موجب تقویت و رشد فعالیت های کانون های مساجد شده است.

 

کرم پور اشاره کرد: استان بوشهر یکی از استان های مرزی و استراتژیک کشور می باشد که نگاه مسئولان کشوری به این استان باید نگاهی ویژه باشد.

 

وی به وجود ادیان مختلف در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود ادیان های مختلف در استان بوشهر مردم این استان با فرهنگ غنی خود از گذشته تا به امروز با وحدت و مهربانی در کنار هم زندگی کرده اند و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این استان وحدت آفرین بوده.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر دروازه فرهنگی جنوب کشور می باشد اظهار داشت: تمام نهاد های فرهنگی استان بوشهر تلاش می کنند که در حوزه فرهنگ اتفاق های خوبی در این استان رقم بخورد و در این راستا از تمام ظرفیت های موجود استفاده خواهد شد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت های کانون استان بوشهر کرم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند

به گزارش خبرنگار مهر،، سید امین مویدی اصفهانی شامگاه یکشنبه در جمع رؤسای انجمن‌های هنری استان مرکزی با اشاره به تاریخچه تشکیل انجمن‌های هنری، اظهار کرد: تمام دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا شعب استانی انجمن‌های هنری را ساماندهی کند.

وی افزود: با توجه به قوانین و اسناد بالادستی و به دلیل اینکه شعب استانی انجمن‌ها در گذشته دارای شخصیت حقوقی نبودند وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد انجمن‌ها را در چارچوب قانون به یک شخصیت حقوقی تبدیل کند.

مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این طرح تشکل‌های قبلی در استان‌ها تحت عنوان مؤسسات مستقل قانونی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و حذف نخواهند شد.

وی ادامه داد: بر مبنای قانون تأسیس مؤسسات، راه اندازی شعبه برای مؤسسات در شهرستان‌ها امکان پذیر نیست و با توجه به اینکه انجمن‌های هنری در قالب مجوز مؤسسات فعالیت می‌کنند باید با هم افزایی آنها طبق مصوبه ۵۲۰ به انجمن‌های فراگیر هنری در کل کشور تبدیل شوند.

مویدی تاکید کرد: مقرر است انجمن‌های هنری در قالب و قاعده قوانین و مقررات جاری کشور نهادینه کنیم تا با داشتن شخصیت حقوقی در ادامه فعالیت‌های خود به لحاظ قانونی دچار مشکل نشوند.

وی گفت: طبق اساسنامه‌ای که به صورت یک پارچه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها ابلاغ شده است.
مویدی اصفهانی گفت: همچنین مقرر است در ارکان انجمن‌های هنری هم نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر در هیأت امنا و هم به عنوان مجری در هیأت مدیره، به منظور افزایش همکاری، تبادل نظر و سیاست گذاری حضور داشته باشد.

مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: انجمن‌های هنری بازوان اجرایی و کارشناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌شوند که امیدواریم با همکاری و مشارکت آنها در جهت توسعه حوزه هنر کشور گام‌های موثرتری برداشته شود.

کد خبر 6084864

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان