Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نابه‌سامانی این روزهای بازار محصولات لبنی، مرغ و تخم‌مرغ، گفت: ما امروز به اشتباه چند نهاد و دستگاه را متولی آشفتگی بازار می‌دانیم درحالی که تنها جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اختیاراتی که در سال 98 از وزارت جهادکشاورزی گرفته شده و به صمت داده شده باید به این وزارتخانه برگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور پاسخگوی وضع فعلی باشد

وی افزود: در جلسات گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس با وزرای جهادکشاورزی و صمت توافق شد که اختیارات بازار محصولات دامی و نهاده‌ها به جهادکشاورزی واگذار شود که وزرا نیز این را پذیرفتند اما متاسفانه شخص رئیس‌جمهور نپذیرفته است و در شرایط فعلی ایشان باید پاسخگو باشند.

جعفری با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی بازار علاوه بر مردم تولیدکننده هم ضرر می‌کند، اضافه کرد: حدود سه ماه پیش در کمیسیون کشاورزی کاملا وضعیت امروز روشن و بهم‌ریختگی بازار در قیمت نهاده‌ها و محصولات لبنی و گوشتی کاملا قابل پیش‌بینی بود.

وی توضیح داد: تا زمانی‌ که یک ارز 4 هزار و 200 تومانی، ارز نیمایی و یک ارز آزاد داریم مشکلات پابرجاست و باید نرخ ارز آزاد شود تا این اقدام صورت نگیرد فساد موجود در بازار محصولات دامی از بین نمی‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت آزادسازی ارز، دولت باید از مردم به عنوان مصرف‌کننده حمایت کند و ده‌ها راه برای حمایت وجود دارد اما در حال حاضر ما یارانه را به کسانی می‌دهیم که مصرف‌کننده نیستند و اکثر نهاده‌ با ارز 4 هزار 200 تومانی وارد کشور می‌شود اما با قیمت آزاد در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

وی گفت: عامل دوم که باعث این آشفته بازار و فساد شده است نرخ ارز است که باید حتما آزادسازی صورت گیرد.

جعفری با بیان اینکه عامل سوم آشفتگی بازار محصولات دامی قیمت‌گذاری غیرواقعی است، افزود: آقایان در این دو ماه چندین بار قیمت اعلام کردند اما نه دامداری‌ها و نه بازار این قیمت‌ها را قبول نکرده است چون قیمت‌گذاری واقعی نیست و ما چند نوع ارز داریم تا زمانی که قیمت ارز سروسامان پیدا نکند و آزادسازی نشود در مورد نهاده‌ها ما شاهد نابه‌سامانی بازار هستیم.

واردات و قیمت نهاده‌های دامی باید در اختیار جهاد کشاورزی قرار بگیرید

وی توضیح داد: این سه عامل باعث بهم‌ریختگی بازار شده است و شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا نمی‌پذیرد اختیارات به جهادکشاورزی واگذار شود در صورتی که در همه دنیا واردات و قیمت نهاده‌ها و همچنین صادرات محصولات دامی در اختیار وزارت کشاورزی است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت نابه‌سامان معلول این است که کسی پاسخگو نیست چرا چون دستگاه‌های مختلفی در این موضوع دخیل هستند.

وی گفت: پیشنهاد کمیسیون برگشت اختیارات به جهادکشاورزی بوده اما پذیرفته نشده و این نابه‌سامانی نتیجه تقسیم اختیارات است و کسی هم پاسخگو نیست.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: امیرقلی جعفری بازار محصولات لبنی کمیسیون کشاورزی صراط کمیسیون کشاورزی بازار محصولات محصولات دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید محصولات کرمان موتور اعلام شد

قیمت هیوندای کرتا نیز ۳ میلیاردو۳۷۰ میلیون تومان است. قیمت جک S ۵ نیز یک میلیاردو۲۰۵ میلیون تومان است. قیمت هیوندای توسان نیز ۴ میلیاردو۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

منبع:اقتصادآنلاین

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • قیمت جدید محصولات کرمان موتور اعلام شد
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت جانشین پژو پارس در بازار