Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جائو لی جیان» روز سه شنبه به پرتاب فضاپیمای بدون سرنشین چین به کره ماه اشاره کرد و ادامه داد که  انتظار داریم که ماهنورد «چانگ ئه ۵» به سلامت از ماه بازگردد و با خود خبرهای خوب به همراه بیاورد.

کاوشگر «چانگ ئه ۵» چین صبح امروز  با موشک حامل چانگ جنگ وای ۵ (Y۵) از پایگاه ون چانگ چین به فضا پرتاب شد و نخستین ماموریت فضایی چین برای جمع آوری نمونه های خاک از کره ماه را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام وزارت خارجه چین با یادآوری اینکه کاوش جهان از سوی بشر پایانی نخواهد داشت، افزود: اکتشاف و استفاده صلح آمیز از فضا یک هدف مشترک بشری است و باید به نفع همه انسان ها باشد.

جائو ادامه داد: چین همواره می خواهد برای اکتشاف و استفاده صلح آمیز از فضا تلاش کند.

کاوشگر چین که بامداد امروز به فضا پرتاب شد سه ماموریت اصلی دارد که شامل مجموعه فعالیت های فضایی برای جمع آوری و دسته بندی نمونه های سنگ کره ماه، بازگرداندن نمونه های سنگ کره ماه به زمین و تکمیل سامانه پروژه کاوش کره ماه و جمع آوری تجربیات و بنا کردن پایه در این جهت است.

متخصصان درباره اهمیت تحقیق روی خاک کره ماه می گویند بررسی نمونه های خاک کره ماه که توسط این کاوشگر جمع آوری می شود، برای آشنایی با تاریخ خاک کره ماه و حتی فعالیت های خورشید کمک زیادی خواهد کرد.  

براساس این گزارش،اگر چین در این ماموریت موفق شود، این موفقیت در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. بشر از سال ۱۹۷۶ که اتحاد جماهیر شوروی سابق در ماموریت رباتیک خود به ماه (Luna ۲۴ ) مقداری از خاک کره ماه را به زمین منتقل کرد، تاکنون هیچ ماده ای را از ماه به زمین منتقل نکرده است.  

به دنبال ماموریت  «چانگ ئه-۵» برای بازگرداندن نمونه خاک ماه به زمین، ماموریت «چانگ ئه-۶» برای بازگرداندن نمونه خاک از قطب جنوب ماه در سال ۲۰۲۴ انجام می شود.

بریتانیا از تفکر استعماری دست بردارد

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین در واکنش به انتشار گزارش دولت انگلیس درباره هنگ کنگ از بریتانیا خواست تفکر استعماری خود را کنار بگذارد و با دست کشیدن از استانداردهای دوگانه و دخالت در امور داخلی سایر کشورها،  هر چه زودتر به مسیر درست قوانین جهانی و هنجارهای اساسی روابط بین المللی بازگردد.

جائو لی جیانگ گفت: هنگ کنگ ۲۳ سال است به سرزمین مادری خود بازگردانده شده اما دولت انگلیس همچنان با انتشار " گزارش شش ماهه هنگ کنگ " در امور این منطقه دخالت می کند.

وی توضیح داد که ما قاطعانه با اتهام های غیرمعقول این گزارش مخالف و آن را محکوم می‌کنیم، هنگ کنگ یک  منطقه اداری ویژه از چین است انگلستان هیچ قدرت نظارتی یا به اصطلاح مسئولیت اخلاقی در امور هنگ کنگ ندارد و باید بار رعایت بیانیه مشترک چین و انگلیس، در امور هنگ کنگ مداخله نکند.

برچسب‌ها هنگ کنگ چین وزارت امور خارجه چین بریتانیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین وزارت امور خارجه چین بریتانیا هنگ کنگ چین وزارت امور خارجه چین بریتانیا اخبار کنکور خاک کره ماه جمع آوری هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز مارون از انتقال موفقیت‌آمیز یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی از مجتمع صنعتی شماره یک به مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سیاوش سهرابی‌مقدم با اشاره به انتقال یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در این شرکت گفت: نمک‌گیر از لحاظ فرایندی اهمیت زیادی در تولید نفت دارد. این نمک‌گیر با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، با هدف کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام در نمک‌زدایی مارون ۱، از سوی کارکنان شرکت بازسازی و تعمیر شده و در برنامه جابه‌جایی، به نمک‌زدایی مارون ۵ منتقل شد.

وی افزود: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌جویی از بهترین ماشین‌های بارگیری، انتقال و استقرار است که به همت ترابری شرکت موفق شدیم این جابه‌جایی را انجام دهیم. برای این کار از یک کشنده سنگین ۱۶ محور و دو دستگاه جرثقیل ۹۰ و ۱۰۰ تنی استفاده کردیم و در ۴۸ ساعت، با هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی، این نمک‌گیر برقی را به محل موردنظر رساندیم.

افزون‌ بر بازسازی و تعمیر این نمک‌گیر از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز مارون، اجرای فونداسیون آن از سوی امور مهندسی و ساختمان، و نصب ادوات کنترلی و تجهیزات برقی آن از طرف اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت انجام شد که در نوع خود دستاوردی مهم در همه ابعاد به‌ شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون