Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از ثبت رکورد حداکثر پهنای باند مصرفی استان در روز‌های وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌های شدید کرونایی در استان، اوج پهنای باند مصرفی استان به ۹۳ گیگا بیت بر ثانیه رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه در ماه گذشته، ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: محدودیت‌های ایجاد شده در چند ماه گذشته برای کنترل شیوع بیماری کرونا، باعث افزایش قابل توجه استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی شده، به طوری که هر چه ترافیک خیابان‌ها و جاده‌ها کمتر شده است ترافیک مصرف داده بیشتر می‌شود.

پاکدل با بیان این که با دسترسی مناسب به زیرساخت‌های ارتباطی در استان، بستر آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت برثانیه است و تا سه برابر مصرف فعلی، توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت نداریم.

او اتصریح کرد: با توجه به این که اوج پهنای باند مصرفی استان به ۹۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده، نسبت به زمان مشابه در ماه گذشته ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که از عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش‌های ارتباطات زیرساخت، مخابرات، اپراتور‌های همراه و شرکت‌های خصوصی تامین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهر‌ها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهر‌ها دارای اینترنت پر سرعت همراه و ثابت هستند، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهر‌ها و کاهش سفر‌های درون استانی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت پهنای باند مصرفی استان بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟

وجود ناترازی در تولید و مصرف برق در ۲ سال اخیر سبب شد وزارت نیرو برای کاهش این ناترازی اقدام‌های متعددی را در دستور کار قرار دهد.

بخشی از این اقدام‌ها در توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور انجام شد و در ۲ سال گذشته ظرفیت نیروگاهی حدود هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت و مقرر است این روند همچنان تداوم داشته باشد.

از طرف دیگر وزارت نیرو فقط به توسعه ظرفیت نیروگاهی بسنده نکرد و تلاش برای بهینه‌سازی مصرف را هم به طور جد در دستور کار قرار داد.

بر این اساس و با هدف مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، در سال ۱۴۰۱ وزارت نیرو طرح اختصاص پاداش به مشترکانی که تا سقف الگو را رعایت می‌کردند دنبال کرد و به این مشترکان مبالغی را به‌عنوان پاداش خوش مصرفی پرداخت کرد.

در این طرح ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی برای مشترکان در نظر گرفته شد و این امر سبب شد مردم همکاری مناسبی با صنعت برق داشته باشند.

سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو مصمم شد دایره مشمولان پاداش را افزایش داده تا مشترکان بیشتری مشمول شوند.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو سال ۱۴۰۲ در همین باره گفت: امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سال گذشته وسیع‌تر خواهد بود و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مشترکانی که در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی ۲ سیاست کلی وجود دارد که یکی، اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

محرابیان درباره طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی گفت: سال گذشته فقط مشترکانی که در چارچوب الگو میزان برق مصرفی خود را کاهش می‌دادند شامل پاداش می‌شدند، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شوند و به میزانی که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش خواهند شد.

وی خاطرنشان‌کرد: به طور مثال در مناطق عادی که الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات است، اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کرده است و امسال مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات برساند، به میزان ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

اکنون که کم‌کم روز‌های گرم سال فرا می‌رسند و آن‌طور که پیش‌بینی‌شده تابستان امسال از گرم‌ترین تابستان‌ها خواهد بود، وزارت نیرو برای مشترکان چه برنامه‌ای در نظر خواهد گرفت تا مردم بیشتر برای صرفه‌جویی همکاری کنند؟

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رکورد بزرگی که قلعه‌نویی در فیفادی شکست
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • رکورد بازدید از برج آزادی شکست
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • مشارکت مردم بر پایه توجه به نظرات شهروندان است
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • لحظات ثبت سریع‌ترین گل ملی تاریخ در 6 ثانیه!