Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که هر بار دولت این کشور می‌خواهد اقدام قاطعی در مبارزه با فساد انجام دهد جامعه جهانی مانع آن می‌شود.

خبرگزاری میزان - «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس ژنو درباره فساد اداری در افغانستان گفت که دولت این کشور اراده جدی برای مبارزه با فساد دارد اما جامعه جهانی از اقدام قاطعانه برای مبارزه با این پدیده جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: «برای مبارزه با فساد نیاز به اجماع سیاسی است که نداریم، هر بار که می‌خواهیم اقدام قاطعی انجام دهیم جامعه جهانی هشدار می‌دهد که به جای پاکسازی فساد، اقدام سیاسی کنیم».

صالح افزود: برخی از فاسدترین افزاد به نام اقدام سیاسی بر ما تحمیل می‌شوند؛ برخی از قاچاقچیان شناخته شده مواد مخدر به نام صلح آزاد شدند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان با متهم کردن اعضای پارلمان افغانستان به فساد گسترده نیز اظهار داشت: تاکنون هیچ عضو پارلمان هزینه دست داشتن در فساد را نپرداخته است و برای تامین عدالت باید مصونیت آن‌ها پایان یابد.

وی ادامه داد که هنگام آماده‌سازی سند بودجه، اعضای پارلمان افغانستان، وزرا را به خاطر تحمیل خواسته‌های غیرقانونی‌ به برکناری تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر پیروزی بایدن بر حضور نظامی آمریکا در افغانستان صلح طالبان و آمریکا و شکست در تامین امنیت افغانستان عملکرد دولت افغانستان در مبارزه با فساد موثر نبوده است

صالح تاکید کرد: «فساد برخی از اعضای مشخص پارلمان بسیار بزرگ است؛ بسیار بزرگ. تاکنون، متاسفانه افغانستان نتوانسته هیچ یک از اعضای پارلمان را به دادگاه بکشاند، این یک گوشه فراموش شده است. تاکنون وزیران، ژنرال‌ها، روسا و حتی سیاسیون بلندپایه بخاطر فساد محکوم شده‌اند اما هیچ عضو پارلمان هزینه دست داشتن را در فساد نپرداخته است».

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب ها: فساد رئیس جمهور افغاستان اشرف غنی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فساد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبارزه با فساد جامعه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • رصد اقدام های دستگاههای اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد