Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ۷۵ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا در بیمارستان‌های این سازمان بستری و درمان شده اند که تقریباً معادل ۳۰ درصد کل بستری‌های کشور است و در حال حاضر ۲ هزار و ۳۷۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تابعه این سازمان بستری هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در سومین جلسه ستاد "زندگی با کرونا" گفت: طرح ۳۰۷۰ که ارائه ۳۰ خدمت بیمه‌ای به شکل غیرحضوری برای کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه است از مهمترین برنامه‌های امسال این سازمان است که در روزهای اخیر تعدادی از این خدمات رونمایی شده و تا پایان سال مابقی به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هر خدمتی که غیرحضوری شود و نیاز به مراجعه به شعب را کاهش دهد اقدام مؤثر در جهت افزایش رضایتمندی بیمه شدگان است و همچنین برای پیشگیری از شیوع کرونا اثرگذار است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به اقدامات بخش درمان این سازمان در مواجهه با کرونا اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی این سازمان محدودیتی برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی قائل نیستند. از حداکثر ظرفیت برای ارائه خدمات به بیماران کرونا استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به تقویت مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌ها یکی از این اقدامات است. همچنین مقرر شده است ۲۰۰ عدد دستگاه ونتیلاتور نیز خریداری و به بیمارستان‌ها تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: وعده داده بودیم که تا پایان سال ۵۵۱ تخت به تخت‌های مراکز درمانی این سازمان افزوده می‌شود که در آذر امسال ۱۳۸ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها اضافه می‌شود که ۳۶ تخت آن از نوع ویژه است که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ضروری است.

سالاری ادامه داد: بخش‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم این سازمان برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان با تمام توان تلاش می‌کنند. در بخش پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تا پایان مهر با این مراکز تسویه کردیم که در تاریخ این سازمان بی سابقه است.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ۱۵ درصد مراجعین کرونایی در بخش‌های ویژه این سازمان بستری هستند و ۷۸ درصد کل بستری شدگان بیمه شده این سازمان هستند.

دکتر منوچهری با اشاره با افزایش تخت‌های بستری تا پایان سال افزود: عمده تخت‌ها مربوط به استان‌های محروم است.

هادی زبده شیرکوهی، معاون منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه حفاظت از کارکنان و ذی نفعان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اجرایی از مهمترین مأموریت‌های این معاونت است، گفت: تهیه دستورالعمل‌ها و بسته‌های آموزشی با موضوع مبارزه با کرونا از جمله این اقدامات است.

زبده شیرکوهی افزود: تاکنون ۱۲ هزار نفر از همکاران این سازمان مبتلا به ویروس کرونا شدند که ۱۰ هزار نفر از آنها در بخش درمان هستند و متأسفانه ۳۸ نفر از همکاران فوت شدند.

مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز به تشریح اقدامات اخیر معاونت بیمه‌ای این سازمان در هفته اخیر پرداخت و گفت: عدم برگزاری موقت جلسات هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون‌های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی) و شوراهای پزشکی، توقف موقت فرایند معرفی بیمه شدگان به کمیسیون پزشکی، توقف موقت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیراجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و …، تعلیق معرفی بیمه شده به مراجع پزشکی از جمله این اقدامات است.

شکوری تعلیق بازرسی‌ها و تشکیل جلسات کمیته‌های احتساب سوابق صرفاً برای شرایط خاص را از دیگر اقدامات معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در راستای محدودیت‌های جدید ابلاغی مصوبات اخیر ستاد کرونا برشمرد.

کد خبر 457469

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیمارستان تامین اجتماعی درمان کرونا بستری شدگان کرونا دستگاه ونتیلاتور ظرفیت بیمارستان های دولتی مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان تأمین اجتماعی مراکز درمانی بیمارستان ها بیمه شدگان تا پایان تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳

به‌گزارش خبر گزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دستمزد مقطوع تعیین شده از طرف این سازمان، به استناد مفاد ماده ۳۵ قانون تأمین‌اجتماعی و منطبق بر ضوابط قانونی از جمله تصویب‌نامه شورای‌عالی کار درخصوص تغییر حداقل دستمزد روزانه و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار، هر سال تعیین می‌شود.

بنابراین کارفرمایان مکلفند برمبنای دستمزد تعیین شده برای هر رشته شغلی، نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کنند.

به‌عنوان نمونه در این فهرست؛ دستمزد مقطوعی برای فروشنده در فروشگاه لباس به تفکیک فروشنده درجه یک و درجه ۲ تعیین شده و کارفرمای فروشگاه لباس در صورتی‌که شغل یکی از کارمندان خود را به عنوان فروشنده در فهرست حق بیمه ثبت کند، ملزم خواهد بود در محاسبه و پرداخت حق بیمه مربوط به این شخص، دستمزد مقطوع اعلامی از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی را به عنوان مبنای کسر حق بیمه مورد نظر داشته باشد.

براساس این گزارش، فهرست دستمزد مقطوع مشاغل صنوف در دو جدول شامل ۳۲۲ نوع فعالیت از جمله مشاغلی چون مشاغل مرتبط با هتل‌ها و مهمان‌سراها، نجاری، انواع نانوایی، نقاشی ساختمان، مؤسسات نشر و فروش کتاب، مؤسسات بارکشی شهری و بسته‌بندی اثاثیه، مؤسسات تاکسی تلفنی، فروشگاه‌های لباس و پوشاک و … و به‌طور جداگانه برای هر یک از رشته‌های شغلی این مشاغل به تفکیک شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر و شهرهای با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی منتشر شده و در سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir قابل دسترسی و دانلود است.

کد خبر 6080173

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود