Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:40:36 GMT

ثبت ۹ خانه تاریخی شیراز در فهرست ملی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۲۶۵۷

ثبت ۹ خانه تاریخی شیراز در فهرست ملی

مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس گفت: ۹ باب خانه تاریخی واقع در بافت قدیمی و سنتی شهر شیراز به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سید مجتبی علوی عصر سه‌شنبه ۴ آذر به خبرنگاران گفت: برابر ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در اجرای قانون ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی، مراتب ثبت ۹ خانه تاریخی شیراز انجام و این بناها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی افزود: این ۹ خانه، شامل نداف اردکانی و خانه ایمانی‌نژاد و خانه شهبازی کوهنجانی، خانه بیات‌پور، خانه فرخ‌روز و خانه بناکار در محله بیات شیراز، خانه چاووشی واقع در خیابان حسینی، خانه شریف پور در خیابان کریم خان زند و خانه پور حقیقی زاده واقع در بلوار سیبویه است.

این مقام مسئول بیان کرد: بدیهی است منازل مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار خواهد گرفت و هر گونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت ساختمان های فوق گردد، جرم محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات های قانونی خواهند شد.

علوی ضمن دعوت ساکنین محل و اهالی با فرهنگ شهرستان شیراز به حفظ و نگهداری و مراقبت از اینگونه بناهای ارزشمند که به نوعی نمادهایی از سابقه تاریخی شهر شیراز محسوب می شوند، افزود: هر گونه مداخله چه در سطح مرمت و چه بازسازی این گونه اماکن ثبتی تاریخی بایستی صرفا با نظارت و تایید کارشناسان و متخصصان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است

محمدرضا محمدپور  معاون میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، ‌ موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات دهی کردند.

این مسوول یادآور شد: گردشگران می توانند برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان زنجان هم اکنون موزه‌های استان زنجان از قبیل پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است