Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، همزمان با درگیری‌های شدید در اطراف شهر مأرب میان ارتش و انصارالله یمن با عناصر ائتلاف سعودی، نیروهای دولت مستعفی یمن نیز در داخل شهر شرایط فوق‌العاده برپا کرده اند.
 
به نوشته وبسایت الخبر الیمنی، منابع محلی در شهر مأرب، تصاویری را ارسال کرده‌اند که نشان از حضور بی سابقه نیروهای نظامی در سطح شهر و برپایی مراکز ایست و بازرسی و استقرار تک تیراندازها در بالای پشت‌بام‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پلیس نظامی شهر مأرب نیز اعلام کرده است که بنا به دستور «محمد المقدشی» وزیر دفاع دولت هادی، هیچ کاروان نظامی و امنیتی حق تردد در شهر را ندارد. از شهروندان نیز خواسته شده است تا در خانه‌های خود بمانند.
 
هنوز دلیل وضع این شرایط در شهر مأرب مشخص نیست. به نوشته الخبر الیمنی اجرای حالت فوق‌العاده می‌تواند به درگیری داخلی میان «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد مشترک ارتش دولت هادی (مورد حمایت امارات) و «محمد المقدشی» وزیر دفاع (همسو با حزب اخوانی الاصلاح) مربوط باشد. اما همزمان شدن این وضعیت با نزدیک‌تر شدن نیروهای دولت صنعاء به شهر، این  احتمال را قوت می‌بخشد که عناصر دولت هادی برای مقابله احتمالی با ارتش و انصارالله یمن در داخل شهر آماده می‌شوند.
 
در همین راستا منابع محلی از تشکیل کمیته مردمی در برخی محله‌های شهر مأرب خبر می‌دهند.
 
منابع نظامی دولت مستعفی یمن روز جمعه گذشته اعلام کردند که پادگان راهبردی «ماس» در استان مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصرف شده است.
 
شهر مأرب اصلی‌ترین مرکز تجمع عناصر اخوانی الاصلاح است. حزبی که ستون فقرات نیروی پیاده دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان نظامی، آزادی شهر مأرب می‌تواند تمامی معادلات جنگ یمن را تغییر دهد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • عکسی از پاسخ رئیسی به احترام نیروهای نظامی پاکستان